Microsoft Flight Simulator X: Przygotowanie do lądowania | Mooney Bravo poradnik Microsoft Flight Simulator X
Ostatnia aktualizacja: 18 sierpnia 2020
Lecimy tym kursem, aż się zbliżymy na odległość 50nm, wtedy znów przełączamy z trybu HDG na NAV . Kontynuujemy lot, aż w odległości około 33nm od radiolatarni VLM zgłosi się do nas kontrola z instrukcjami zbliżania do lotniska. W naszym przypadku otrzymujemy informację, że znajdujemy się 69 mil na wschód od lotniska, mamy skręcić w prawo na kierunek 305, spodziewać się mamy wektorów do podejścia ILS na pas 31.
Mamy do wyboru:
1 - Potwierdzamy przydzielone podejście;
2 - Zmieniamy pas podejścia;
3 - Zmieniamy podejście, np. na podejście z widocznością;
Wybieramy przydzielone podejście, skręcamy więc w prawo na kierunek 305. Po pewnym czasie dostaniemy polecenie zniżania na 4000 stóp.
W panelu autopilota ustawiamy więc ALT na 4000, prędkość pionową zostawiamy bez zmian, podczas zniżania należy pamiętać o zmniejszeniu ciągu, aby nie rozpędzić się za bardzo. Mijając 10000 stóp włączamy światła kołowania i lądowania. Należy też pamiętać o przestawieniu wysokościomierza na lokalne ciśnienie QHN, które w naszym przypadku wynosi 1021 hPa, czyli 30.15 inHG.
Między czasie możemy podglądnąć mapkę lotniska i wyczytać, że dla pasa 31 częstotliwość ILS wynosi 109.500, kurs pasa wynosi 305 stopni.
Otrzymamy wkrótce polecenie zmiany częstotliwości na 124.675 i zgłoszenia się do Kbely Zbliżanie (Kbely Approach), która to nas dodatkowo skieruje w lewo na kierunek 215.
Ponieważ będziemy wektorowani aż do prostej do pasa 31 możemy zmienić częstotliwość NAV1 na częstotliwość ILS, czyli 109.50 i pokrętłem kursu ustawić kurs 305.