Rozdział 2 - Atak Goblinów | Opis przejścia Magicka poradnik
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Rozdział 2 - Atak Goblinów
Po rozpoczęciu etapu zbadaj szkielety leżące z prawej [1]. Gdy skończysz, idź dalej na północ, gdzie zostaniesz zaatakowany przez oddział goblinów [2].
Na początku radzę użyć Tarczy z PPM, aby stworzyć osłonę chroniącą przed strzałami łucznika [1], a następnie zająć się przeciwnikami walczącymi wręcz. Gdy zginą, dobij strzelca i zakończ starcie [2].
Idąc dalej na północ, spotkasz kolejnych przeciwników [1]. Zabij ich, a następnie podnieś księgę ukrytą w jaskini [2]. Znajdziesz w niej zaklęcie Deszcz, które wymaga żywiołu Pary. Aby go stworzyć, wybierz żywioł Wody, a następnie Ognia. Nałożą się one na siebie, tworząc Parę.
Po walce idź cały czas na północ, aż dotrzesz do małego strumyka [1]. Zabij stacjonujące tam gobliny, przejdź na drugą stronę i wejdź do wioski [2].
W osadzie możesz porozmawiać z wieśniakami, lecz nie dowiesz się od nich nic ciekawego [1]. Dopiero jak udaj się na wschód, kowal ostrzeże cię o ataku goblinów [2].
Tak w poprzednich pojedynkach, staraj się spowalniać wrogów przy pomocy kombinacji Tarcza + Mróz, a następnie dobijać ulubionym zaklęciem ofensywnym [1]. Musisz szczególnie uważać na stwory rzucające bombami [2]. Odrzucaj pociski wciskając PPM bez żadnego żywiołu. Gdy walka dobiegnie końca, udaj się na północ i wejdź do lasu.
Zaraz na początku lokacji znajdziesz myśliwego [1]. Porozmawiaj z nim, a następnie obejrzyj łosia zjadanego przez trolla [2].
Jak skończysz, możesz udać się dalej na wschód [1]. Będzie tam stał pierwszy na tym poziomie Punkt kontrolny [2]. Aktywuj go i pokonaj gobliny, które się pojawią.
Pierwsza fala nie powinna sprawić ci problemów, ale oddział czekający za rzeką może być większym wyzwaniem [2]. Największym problemem będą łucznicy, którzy atakują z dużej odległości. Postaraj się ściągnąć do siebie przeciwników walczących wręcz, a następnie odgrodź się od strzelców ścianą skał (Tarcza + Ziemia) [2]. Możesz teraz spokojnie zabić pobliskie stwory czarami obszarowymi. Pamiętaj też żeby używać Tarczy na siebie i regenerować jej pasek wciskając SPACJĘ.
Po walce przejdź na drugą stronę strumyka i idź powoli na wschód. W pewnym momencie powinieneś zobaczyć kolejny oddział goblinów [1]. Zanim cię zauważą, wystrzel w ich stronę wzmocnioną kulę ognia. Powinna ich znacznie osłabić. Gdy wszyscy zginą, pobiegnij na północ, a przejdziesz do kolejnej lokacji [2].
Znajdziesz się niestety w samym centrum obozu przeciwników [1]. Żeby szybko pozbyć się wrogów, stań między namiotami po prawej i odgrodź się od goblinów ścianą skał [2]. Używając teraz obszarowego Ognia podpalisz napastników, nie niszcząc przy okazji swojej osłony. Pozostali przy życiu łucznicy nie powinni sprawiać kłopotów.
Kawałek dalej czeka cię starcie z goblińskim szamanem [1]. Gdy walka się rozpocznie, użyj Pędu i pobiegnij w północno-wschodni róg lokacji [2]. Możesz tam powtórzyć akcję z Tarczą i Ogniem. W tym czasie szaman powinien sam siebie wykończyć lub zabić przynajmniej swe sługi. Pojedynczo nie będzie stanowił wyzwania.
Po walce podejdź do ołtarza i podnieś leżącą tam księgę [1]. Znajdziesz w niej zaklęcie Zniweczenie, które usuwa z maga negatywne efekty. Przetestuj je i biegnij dalej [2].
W kolejnej części lasu zostaniesz zaatakowany przez oddział goblinów oraz trolla [1]. Słabszych przeciwników zabij przy pomocy obszarowego Ognia [2], ale dużym stworem musisz zająć się w nieco inny sposób.
Na początków stwórz przed nim osłonę mrozu (Tarcza + Mróz) [1], a następnie oblej go żywiołem Wody. Potwór zostanie zamrożony na kilka sekund [2]. Gdy tak się stanie, użyj na niego maksymalnie naładowany głaz (Ziemia). Troll powinien zginąć po jednym ciosie.
Podczas walki staraj się nie biec na północ, bo pojawi się wtedy drugi gigant i kolejny oddział goblinów [1]. Lepiej walczyć z nimi osobno. Jak wszyscy przeciwnicy będą martwi, zbadaj martwego łosia leżącego na południowym-wschodzie [2].
Na północy czeka cie walka z jeszcze kilkoma goblinami [1], a kawałek dalej rozpocznie się starcie z Jormungandrem - Strażnikiem Drzewa [2].
Twój przeciwnik to potężny wąż, który posiada 3 rodzaje ataków. Pierwszy z nich polega na wykopywaniu się nagle z pod ziemi [1], a drugi to szybki cios z krawędzi lasu [2]. Ostatnim atakiem są trujące kule, którymi pluje gad.
Żeby pokonać wroga bez większych problemów, staraj się cały czas biegać (najlepiej z Pędem) dookoła lokacji i stawiać wokół siebie jak najwięcej ścian z głazów (Tarcza + Ziemia). Dzięki bieganiu bez problemu unikniesz wykopywania oraz kul, a gdy stwór wyskoczy nagle z lasu, uderzy głową prosto w najbliższą ścianę, zadając sobie przy okazji spore obrażenia. Aby przyspieszyć starcie, możesz też atakować przeciwnika obszarowym Ogniem. Podpalisz go w ten sposób, nie niszcząc przy okazji kamiennych osłon. Stawiaj również blokady w miejscach, w których przeciwnik próbuje się wykopać. Gdy wąż zginie, etap dobiegnie końca.