Rozdział 1 - Pomroczne widmo (2) | Opis przejścia Magicka poradnik
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Po drugiej stronie gruzowiska drogę zablokuje ci zgniatacz [1]. Aby go ominąć, podnieś leżącą na regale księgę [2]. Poznasz w ten sposób pierwsze zaklęcie - Pęd.
Wybierz je przy pomocy scrolla, a następnie użyj żywiołów w pokazanej kolejności [1]. Gdy to zrobisz, wciśnij SPACJĘ. Rzucisz w ten sposób zaklęcie, który przyspieszy poruszanie się bohatera [2]. Czar trwa tylko kilka sekund, więc jak najszybciej przebiegnij na drugą stronę zgniatacza.
Dotrzesz w ten sposób do szybu kopalni, w której będą pracowały chochliki. Twoim zadaniem jest zabicie ich [1]. Pamiętaj, że jeśli twój pasek zaklęć będzie pusty, PPM wywoła falę energii, która odepchnie wrogów. W tej walce polecam używaj kul ognia oraz żywiołu Ciemności [2]. Jeśli stracisz zbyt wiele życia, ulecz się używając na sobie Życia.
W komnacie po drugiej stronie tunelu znajduje się dźwignia [1]. Użyj jej LPM, a otworzysz pobliskie kraty [2].
W następnym pomieszczeniu czeka cię walka z pierwszym bossem - Obserwatorem [1]. Otrzymasz również ostatni żywioł - Tarczę [2]. W tej walce będzie on bardzo przydatny. Rzucany na bohatera tworzy osłonę, która pochłania otrzymywane przez niego obrażenia. Aby przedłużyć jej działanie, wciskaj jak najszybciej SPACJĘ. Naładuje w ten sposób znajdujący się pod paskiem życia pasek tarczy.
Żeby pokonać swego przeciwnika, staraj się cały czas utrzymywać tarczę, a gdy będzie na maksymalnym poziomie używaj czarów ofensywnych np. kuli ognia. Pamiętaj, że siłę ciosu możesz zwiększyć, przytrzymując PPM kilka sekund. Po kilku silniejszych uderzeniach stwór powinien zginąć [1], a ty będzie mógł opuścić podziemia [2].
Po krótkiej rozmowie z jednym z magów [1], otrzymasz dwa nowe zaklęcia: Wywalenie do pulpitu oraz Ożywienie. Pierwsze jest zaklęciem samobójczym, a drugi wskrzesza towarzyszy w rozgrywce sieciowej. Możesz teraz opuścić budynek i udać się na zewnątrz [2].
Na początku skieruj się na wschód, gdzie znajdziesz zamknięte wrota oraz stojącego przy nich maga [1]. Zniszcz drzwi kilkoma uderzeniami miecza, a następnie otwórz znajdującą się po drugiej stronie skrzynię [2]. W środku znajdziesz Kostur białego czarodzieja. Podnieś go i sprawdź swój aktualny ekwipunek wciskając TAB.
Możesz teraz udać się na południe, a następnie na wschód, gdzie znajdziesz martwego łosia [1]. Zwierzę zostało zabite przez gobliny, które znajdziesz na północy. Niestety, prowadzący w tym kierunku most został zniszczony. Aby przejść na drugą stronę użyj żywiołu Mrozu [2].
Kawałek daje po prawej znajdziesz Punkt kontrolny. Jeżeli go aktywujesz, po śmierci odrodzisz się obok niego. Ponadto kamień ten leczy twoje obrażenia i ożywia poległych towarzyszy. Pamiętaj jednak, że kamień nie zapisuje gry. Jeśli wyłączysz Magickę w tym momencie, będziesz musiał powtarzać cały poziom od nowa!
Idąc dalej na północ dotrzesz do małego gospodarstwa, którego właścicielka Jofrid poprosi cię o pozbycie się gnębiących go szczurów [1]. Chwilę później w okolicy zaroi się od goblinów [2].
Polecam przetestować na nich połączenie Tarcza + Mróz [1], a następnie wykończyć dowolnymi czarami ofensywnymi. Gdy skończysz, porozmawiaj z wieśniaczką i ruszaj dalej na północ [2].
Będziesz tam świadkiem walki pająków z goblinami [1]. Przeciwników pokonaj w podobny sposób jak ostatnio, uważając żeby nie dać się otoczyć przez wykopujące się z ziemi pajęczaki [2]. Do ucieczki zawsze możesz użyć Pędu.
Idąc dalej na północ dotrzesz do fortu, gdzie powita cię Kapitan Bjorn [1]. Chwilę później przez bramę wejdzie Ygg - Wygłodniały Troll Leśny [2].
Walka z nim nie jest jednak zbyt trudna, gdyż większość ciosów przyjmować będą na siebie strażnicy [1]. Twoim zadaniem jest ostrzelanie przeciwnika z odległości. Warto użyj w tym celu żywiołu Ciemności (połączonego np. z Błyskawicą i Ogniem), gdyż obszarowe moce mogą zranić walczących żołnierzy [2].
Gdy wróg zginie, wysłuchaj jednego ze strażników, podnieś Topór Kapitana [1] i opuść fort przez wschodnią bramę [2]. Ukończysz w ten sposób pierwszy poziom.