Rozdział 12 - W górach szaleństwa | Opis przejścia Magicka poradnik
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Rozdział 12 - W górach szaleństwa
Na początku etapu czeka cię kolejna walka z Vladem [1]. Najłatwiejszym sposobem na jego pokonanie jest ucieczka i stawianie za sobą wybuchających kul (Ciemność + Tarcza) [2]. Po pewnym czasie bomby powinny wyrzucić przeciwnika poza mapę, kończąc w ten sposób starcie.
Kawałek dalej na północy rozpocznie się kolejna walka. Tym razem twoim przeciwnikiem będzie Grimnir [1]. Stwórz obok niego płonącą ścianę, a następnie podpal przeciwnika Pożogą [2].
Wróg i jego duchy będą atakowały najczęściej dwoma rodzajami żywiołów - Błyskawicami oraz Ogniem. Przed pierwszym z nich uchroni cię zdobyta wcześniej Sprawiedliwa laska runów. Drugi rodzaj ataków zniweluj przy pomocy rzuconej na siebie tarczy ognia. Żeby zabić przeciwnika, staraj się cały czas stać na środku i odnawiać płonącą ścianę. Gdy wróg straci większą część swojego życia, pojawi się Vlad [1]. Wampir da ci sygnał do użycia zaklęcia Materializacji, po którego użyciu rozpocznie się finałowe starcie [2].
Zaraz na początku ustaw się po prawej stronie małej skalnej wyspy i otocz kamienną ścianą życia (Życie + Ziemia + Tarcza) [1].Musisz stać w tym miejscu, gdyż Assatur co jakiś czas będzie tworzył po lewej stronie wir, która zabija bohatera na miejscu [2].
Kolejne co musisz zrobić, to przepalić się przez swoją osłonę i zaatakować demona promieniem energii żywiołów - Ciemność + Błyskawica + Ogień [1]. Atakuj tak długo, aż przeciwnik przyzwie niebieskie błyskawice. Większość z nich powinna rozbić się o twoją tarczę, więc odnów ją, jednocześnie lecząc wszelkie obrażenia. W ten sposób będzie wyglądała większość starcia, lecz przeciwnik posiada również kilka innych ataków, przed którymi musisz nauczyć się bronić. Jednym z nich jest bezpośrednie uderzenie błyskawicami. Jeśli nie posiadasz Sprawiedliwej laski runów, radzę przez całą walkę utrzymywać na sobie tarczę błyskawic (Tarcza + Błyskawica). Nie otrzymasz wtedy od tego zaklęcia żadnych obrażeń. Drugi rodzaj ataku, to cios mieczem ciemności [2]. Może go ignorować i po prostu leczyć otrzymywane rany lub skorzystać z tarczy ciemności, która zniweluje wszelkie obrażenia. Dwa pozostałe ataki wroga, to zaklęcia obszarowe. Zamieć nie zadaje ci żadnych obrażeń, ale spowalnia twoje ruchy [2]. Jak tylko się skończy, pamiętaj o użyciu na sobie żywiołu ognia, aby ogrzać zmrożone dłonie. Drugi czar jest niestety dużo potężniejszy. Assatur rzuca bowiem deszcz meteorów, który może zabić cię jednym uderzeniem.
Jedynym sposobem na uniknięcie śmierci, jest rozstawienie nad sobą tarczy ochronnej (Tarcza + SHIFT + PPM). Ochrona ta znika jednak po jednym trafieniu meteoru, musisz więc ją stale odnawiać. Oprócz tego ma jedną dużą wadę. Utrudnia ci atakowanie przeciwnika. Nie było w tym nic złego, gdyby nie fakt, że Assatur potrafi się bardzo szybko leczyć. Jak tylko zobaczysz, że zaczyna regenerować swoją energię, musisz zadać mu choćby minimalne obrażenia, żeby przerwać regenerację [1]. Tarcza utrudni ci to zadanie, a jej zniszczenie narazi na uderzenie meteorytu. Jest to na szczęście jedyny moment w walce, w którym musisz polegać na szczęściu. Reszta zależy już tylko od twoich umiejętności i dobrej taktyki. Gdy uda ci się wreszcie pokonać przeciwnika, otrzymasz zaklęcie Wir, a następnie pojawią się napisy końcowe. Nie wyłączaj jeszcze gry! Kilkanaście sekund później na skalną wysepkę trafi ostatni martwy łoś [1]. Zbadaj go i poczekaj, aż gra przekseruje cię do menu głównego [2]. Możesz teraz rozpocząć przygodę od nowa tą samą postacią, wyposażony we wszystkie zdobyte wcześniej zaklęcie i przedmioty. Warto to zrobić, jeśli nie zdobyłeś jeszcze wszystkich znajdzie oraz nie odkryłeś wszystkich sekretów. Miejsce ich ukrycia znajdziesz w kolejnej części poradnika.