Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin (1) | Opis przejścia Magicka poradnik
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Rozdział 11 - Poszukiwacze zaginionych ruin
Zaraz po rozmowie z Vladem idź na północ [1], a zobaczysz potwora Yeti, który pożera jednego z żołnierzy [1]. Chwilę później podobna bestia zaatakuje cię od tyłu [2].
Odgrodź się od niej jak najszybciej skalną ścianą. Zyskasz w ten sposób kilka cennych sekund i będziesz mógł zamrozić wroga (Woda, a następnie Mróz) [1]. Gdy Yeti zostanie unieruchomiony, wystrzel w niego potężny głaz (Ziemia), a zakończysz starcie [2]. Możesz też skorzystać z Pożogi, ale pamiętaj o błyskawicznym odnowieniu ściany. Przeciwnik jest bardzo szybki i może cię błyskawicznie pożreć.
Po walce ruszaj dalej na wschód [1]. Staraj się iść dość powoli, gdyż z lasu będą wybiegać kolejne stwory, a walka z dwoma Yeti nie jest łatwa [2].
W pewnym momencie powinieneś zauważyć wyrwę w lesie na południu [1]. Skieruj się tam, a zdobędziesz zaklęcie Niewidzialność [2].
Użyj nowego czaru i idź dalej na północ. Przed kamiennymi schodami znajdziesz dwa kolejne Yeti [1]. Dzięki Niewidzialności walka z nimi nie powinna ci sprawić większych kłopotów [2]. Pamiętaj tylko, że po każdym rzuconym zaklęciu ponownie stajesz się widoczny dla wrogów. Polecam taką kolejność zaklęć: Niewidzialność -> Pożoga -> Ziemia + Tarcza -> Niewidzialność itd. W ten sposób szybko i bezpiecznie pozbędziesz się potężnych bestii.
Kamienne schody zaprowadzą cię do dużych wrót, które będą niestety zamknięte [1]. Aby je otworzyć, stań w samym środku narysowanego na posadzce kręgu, wybierz żywioł Ognia i trzymając PPM obróć się o 360 stopni [2]. Drzwi się otworzą, a twój bohater wejdzie do środka.
Wewnątrz udaj się na północny-wschód, wzdłuż przewróconej kolumny [1]. Na jej końcu znajdziesz kolejnego Yeti [2].
Zabij go sprawdzonym sposobem [1], a następnie zbadaj truchło łosia [2].
Zanim pójdziesz dalej, radzę rzucić na siebie zaklęcie Pędu oraz Niewidzialności [1]. Na wschodnim krańcu lokacji pojawią się dwa kolejne stwory [2].
Będąc niewidzialnym użyj zaklęcia Pożogi, a następnie postaw przed sobą płonącą ścianę [1]. Płomienie powinny same wykończyć przeciwników [2].
W niemal identyczny sposób pokonaj Beholdera, którego spotkasz kawałek dalej na północy [1]. Tym razem jednak, zamiast Pędu użyj tarczy błyskawic i dopiero potem Niewidzialności. Przeciwnik powinien zginąć po dwóch Pożogach, nie zadając ci najmniejszych obrażeń [2].
Idąc cały czas prosto dotrzesz do kolejnej części zamku, gdzie zostaniesz zaatakowany przez oddział krasnoludów [1]. Tuż przed ich spotkaniem przygotuj sobie zaklęcie Niewidzialności i użyj go zaraz po krótkiej przemowie kapłana [2].
Żeby pokonać wrogów szybko stań przy czarującym krasnalu, a następnie jak najszybciej używaj obszarowych zaklęć ogłuszających (Ziemia + Woda + Mróz) [1]. Staraj się, żeby zaklęcia miały jak największy obszar i nie stój zbyt blisko przeciwników. Postaraj się też jak najszybciej użyć na kapłanie żywiołu Wody, a potem Mrozu. Zamrozisz go w ten sposób, blokując wszelkie zaklęcia. Możesz również skorzystać z Mroźnego tasaka. Jeśli przeprowadzisz taktykę dobrze, krasnoludy nie wykonają nawet jednego ciosu. Gdy kapłan zginie, możesz ponownie skorzystać z Niewidzialności i wykończyć pozostałych przy pomocy Pożogi [2].
Po walce podnieś upuszczoną przez kapłana Sprawiedliwą laskę runów i wejdź po schodach na wschodzie [1]. Z zachodu zaczną nadchodzić trzy nowe krasnoludy [2]. Zabij je w taki sam sposób, jak poprzednich wrogów.
Gdy pójdziesz dalej w lewo, zaatakuje cię kolejny oddział [1]. Pokonaj go, a będziesz mógł podnieść Topór krasnoludzkiego czempiona [2].
Następni przeciwnicy czekają w zachodnim korytarzu [1]. Jeśli nie chcesz, nie musisz ich zabijać. Chronią oni jedynie księgę z zaklęciem Przyzwanie żywiołaka, którą ukryto za kamiennymi wrotami (otwórz je przy pomocy Ognia) [2]. Jak zdecydujesz się na walkę, użyj na początku tarczę błyskawic oraz Niewidzialność. Gdy będziesz już gotowy, rzuć Pożogę na Beholdera [1] i odgródź się o przeciwników kamienną ścianą [2]. Będąc ponownie niewidzialnym, poczekaj, aż stwór spłonie. Dopiero wtedy zajmij się krasnoludami.
W dalsza drogę udaj się na południe [1]. Jak tylko opuścisz pomieszczenie, rzuć na siebie Niewidzialność i idź maksymalnie w dół [2].