Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Icewind Dale II - poradnik do gry

Icewind Dale II - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry Icewind Dale II - Zasady Ogólne poradnik Icewind Dale II

Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019

Zasady Ogólne

Tu znajdziecie zasady ogólne grania w ID2, jako że sprawdzają się one przez całą grę. Kierujcie się nimi, a na pewno nie zabłądzicie.

Drużyna

Choć można wybrać z gotowych już przykładów, znacznie lepiej samemu zrobić swą drużynę marzeń. W twej drużynie pierwszą postacią powinien być ktoś z wysoką Charyzmą i umiejętnościami przekonywania (Blef, Zastraszanie, Dyplomacja) tak, abyś nim zawsze rozmawiał (im lepiej gadasz, tym więcej masz korzyści - jak w życiu). Pierwsza profesja zależy od ciebie - może to być np. paladyn, czarodziej itp.

W twej drużynie powinien koniecznie znaleźć się czarodziej lub czarownik, gdyż potężne czary są często jedynym sposobem na naprawdę trudnych przeciwników. Do najczęściej używanych zaklęć należą: Magiczny Pocisk, Zobaczenie Niewidzialnego, Kwasowa Strzała Melfa, Ognista Kula, Kula z Witriloem, Ogień Słońca, Lodowy Stożek, Opóźniona Kula Ognista, Wyładowanie Łańcuchowe, Dezintegracja, Plugawy Uwiąd, Zawodzenie Banshee. Czytaj opisy czarów, to będziesz wiedział, który wybrać. Jeśli chodzi o walkę - tylko broń na odległość, żadnych kijów bojowych itp. Najlepsze tu są bronie, które nie wyczerpują amunicji (np. powracające strzałki, czy Łuk z Wieczystą Strzałą).

Drugi niezbędnik to kapłan, posiadający czary leczące i ochronne. Oprócz ofensywnych (Stożek Ognia, Płonąca Kula Sola) bardzo często rzucał też będziesz defensywne - wszelkie Psalmy, Modlitwy itp. (podnoszące statystyki całej drużynie), ochronne - Swoboda Ruchu, Przełamanie Strachu czy Ochrona przed Złem (sprawiające, iż zaklęcia lub umiejętności wrogów nie będą działać). Bardzo dobrą parą czarów jest Wskrzeszenie (nie działa na elfy) i Zmartwychwstanie. Dzięki temu nawet gdy twój bohater zginie, będziesz mógł po chwili go wskrzesić. No i na koniec - czary leczące. Od leczenie lekkich, średnich itp. ran, po Uzdrowienie, aż do najlepszego czaru w tym panteonie - Grupowego Uzdrowienia. Co do walki - identycznie jak z czarodziejem.

Obecność złodzieja zależy od tego, na jakim poziomie grasz. Po prostu na niższych poziomach trudności pułapki wyrządzają naprawdę mało szkód. Inwestuj w Złodziejstwo, gdyż czasami będzie trzeba użyć Otwierania Zamków lub Ukrywania się w Cieniu. Jeśli chodzi o walkę, to tak samo, jak wyżej.

Ostatnia część drużyny, to "siła główna", czyli wojownicy. Barbarzyńca (umiejętność Wiedza o Pustkowiach może się przydać), Wojownik lub Paladyn. Najlepsi są oczywiście Wojownicy, ale pozostali mają specjalne zdolności. W mojej drużynie byli wszyscy trzej.

Jak grać

Po pierwsze - grając używaj klawisza ALT. Podświetla on pozostawione na ziemi rzeczy i miejsca, które można przeszukać. Staraj się zawsze podnieść wszystko i wziąć wszystko od zabitych wrogów, gdyż później możesz to sprzedać.

Po drugie - staraj się wykonać jak największą ilość zadań i zdobyć jak najwięcej doświadczenia. Im większe doświadczenie, tym lepsza postać, a to z kolei prowadzi do łatwiejszej gry.

Po trzecie - czytaj opisy, gdyż często możesz po prostu nie wiedzieć, co (umiejętność, przedmiot itp.) do czego służy. Tak czy inaczej jednak - wszystko dotyczące questów znajduje się w rozdziałach.

Po czwarte - zapisuj grę. To naprawdę bardzo się przydaje.

Walka

Walka zajmuje w Icewind Dale II główną rolę. A ponieważ przeciwnicy są bardzo do siebie podobni, kierując się poniższymi zasadami nie masz szans na przegraną (no - chyba, że z Czarnym Smokiem lub w finałowej walce).

Wrogów można podzielić na trzy grupy. Walczący w zwarciu, łucznicy i rzucający czary. Podczas każdej potyczki z grupą wrogów (zazwyczaj wszystkie trzy rodzaje) wojownikami zaatakuj wojowników przeciwnika. Łucznikami - magów (są słabi i kilka celnych strzałów powinno ich zdjąć, celne strzały przerywają poza tym rzucane zaklęcia, a te zazwyczaj nie mają miłych efektów), natomiast magami - łuczników (kilku stojących w grupie wrogich łuczników na pewno nie oprze się Ognistej Kuli lub dwóm).

Korzystaj też z tego, że wrogowie atakują pierwszą zobaczoną istotę (dlatego najlepiej wysuwaj na początek drużyny albo kogoś wytrzymałego, albo szybkiego - najlepiej z Butami Szybkości) oraz z tego, iż do niektórych zaklęć nie trzeba widzieć wroga, by go trafić (np. Ognista Kula). Walcząc z magami uważaj na czary, które unieruchamiają twoje postacie. Są one różne: Groza, Unieruchomienie Osoby, Bluźnierstwo, Dominacja itp., ale efekt jest ten sam - nie możesz sterować postacią. Nie dopuść, aby twoja postać pod wpływem zaklęcia Dominacja (jej kółko staje się czerwone) została zaatakowana przez inną postać.