Miasta: Fortress w Heroes of Might & Magic III The Restoration of Erathia poradnik Heroes of Might & Magic III: The Restoration of Erathia
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2019
FORTRESS
Tym razem mamy do czynienia z miastem położonym na mokradłach. Ma to swoje odniesienie także w możliwych do rekrutowania jednostkach - do wyboru, do koloru - najlepiej oddaje to sformułowanie całą paletę możliwych postaci, z których składa się populacja tej metropolii. Są łucznicy, magiczne byki czy, w końcu, potężne hydry potrafiące razić kilku przeciwników naraz. Swięty Gral poza zwiększeniem o 50% przyrostu populacji podniesie dzienny dochód do 5000 złota oraz ochroni wiernych obrońców. Ogólnie miasto średnio silne, głównie ze względu na słabą hydrę oraz niski przyrost naturalny, jednak jeśli przejdzie w posiadanie rezolutnego gracza to żadna potyczka nie będzie stanowić problemu (poza tymi oczywiście z góry skazanymi na klęskę). Do dyspozycji zaś zostaną nam oddane dwa typy bohaterów: Beastmaster oraz Witch.
JEDNOSTKI
Tygodniowy przyrost jednostek:
Poziom | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Przyrost | 30 | 18 | 16 | 8 | 6 | 4 | 2 |
BOBOŁAK (GNOLL)
Atak: 3 Obrona: 5 Zdrowie: 6 Obrażenia: 2-3 Szybkość: 4 Koszt: 50 złota |
ZWIERZOŁAK (GNOLL MARAUDER)
Atak: 4 Obrona: 6 Zdrowie: 6 Obrażenia: 2-3 Szybkość: 5 Koszt: 70 złota |
JASZCZUROCZŁEK (LIZARDMAN)
Atak: 5 Obrona: 6 Zdrowie: 12 Obrażenia: 1-3 Szybkość: 4 Koszt: 110 złota |
REPTILION (LIZARD WARRIOR)
Atak: 5 Obrona: 7 Zdrowie: 12 Obrażenia: 2-3 Szybkość: 5 Koszt: 130 złota |
OŚLIZG (SERPENT FLY)
Atak: 6 Obrona: 8 Zdrowie: 20 Obrażenia: 2-5 Szybkość: 9 Koszt: 220 złota Cecha: rzuca czar Dispel |
OŚLIZG SMOCZY (DRAGON FLY)
Atak: 6 Obrona: 8 Zdrowie: 20 Obrażenia: 2-5 Szybkość: 13 Koszt: 240 złota Cecha: rzuca czar Dispel oraz Weakness |
BAZYLISZEK (BASILISK)
Atak: 11 Obrona: 11 Zdrowie: 35 Obrażenia: 6-10 Szybkość: 5 Koszt: 325 złota Cecha: 20% szans na zamienienie przeciwnika w kamień na 3 tury |
BAZYLISZEK KRÓLEWSKI (GREATER BASILISK)
Atak: 12 Obrona: 12 Zdrowie: 40 Obrażenia: 6-10 Szybkość: 7 Koszt: 400 złota Cecha: 20% szans na zamienienie przeciwnika w kamień na 3 tury |
DEMIGORGON (GORGON)
Atak: 10 Obrona: 14 Zdrowie: 70 Obrażenia: 12-16 Szybkość: 6 Koszt: 600 złota |
GORGON (MIGHTY GORGON)
Atak: 11 Obrona: 16 Zdrowie: 70 Obrażenia: 12-60 Szybkość: 6 Koszt: 600 złota Cecha: 10% szans na Oddech Śmierci zabijający jedną kreaturę na 10 Demigorgonów |
WIWERNA (WYVERN)
Atak: 14 Obrona: 14 Zdrowie: 70 Obrażenia: 14-18 Szybkość: 7 Koszt: 800 złota |
WIWIERNA KRÓLEWSKA (WYVERN MONARCH)
Atak: 15 Obrona: 15 Zdrowie: 70 Obrażenia: 18-22 Szybkość: 11 Koszt: 1100 złota Cecha: szansa na zatrucie przeciwnika, którego życie redukowane jest co turę |
HYDRA (HYDRA)
Atak: 16 Obrona: 18 Zdrowie: 175 Obrażenia: 25-45 Szybkość: 5 Koszt: 2200 złota Cecha: atakuje wszystkich przeciwników w pobliżu, a ci nie kontratakują |
HYDRA CHAOSU (CHAOS HYDRA)
Atak: 18 Obrona: 20 Zdrowie: 250 Obrażenia: 25-45 Szybkość: 7 Koszt: 3500 złota + 1 siarki Cecha: atakuje wszystkich przeciwników w pobliżu, a ci nie kontratakują |
BOHATEROWIE
Klasa | Atak | Obrona | Siła czarów | Wiedza |
Beastmaster | 0 | 4 | 1 | 1 |
Witch | 0 | 1 | 2 | 3 |
ALKIN - BeastmasterSpecjalizacja: Demigorgony/Gorgony (podnosi ich atak i obronę od poziomu 5 wzwyż) Umiejętności: Basic Armorer, Basic Offense | |
BROGHILD - BeastmasterSpecjalizacja: Wiwerny/Wiwerny Królewskie (podnosi ich atak i obronę od poziomu 6 wzwyż) Umiejętności: Basic Armorer, Basic Scouting | |
BRON - BeastmasterSpecjalizacja: Bazyliszki/Bazyliszki Królewskie (podnosi ich atak i obronę od poziomu 4 wzwyż) Umiejętności: Basic Armorer, Basic Resistance | |
DRAKON - BeastmasterSpecjalizacja: Gnolle/Zwierzołaki (podnosi ich atak i obronę od poziomu 1 wzwyż) Umiejętności: Basic Armorer, Basic Leadership | |
GERWULF - BeastmasterSpecjalizacja: Ballista (podnosi jej atak i obronę od poziomu 4 wzwyż) Umiejętności: Basic Armorer, Basic Artillery | |
KORBAC - BeastmasterSpecjalizacja: Oślizgi/Oślizgi Smocze (podnosi ich atak i obronę od poziomu 3 wzwyż) Umiejętności: Basic Armorer, Basic Pathfinding | |
TAZAR - BeastmasterSpecjalizacja: Armorer (+5% za każdy osiągnięty poziom) Umiejętności: Advanced Armorer | |
WYSTAN - BeastmasterSpecjalizacja: Jaszczuroludzie/Reptilioni (podnosi ich atak i obronę od poziomu 2 wzwyż) Umiejętności: Basic Armorer, Basic Archery | |
ANDRA - WitchSpecjalizacja: Intelligence (+5% za każdy osiągnięty poziom) Umiejętności: Basic Wisdom, Basic Intelligence | |
MERIST - WitchSpecjalizacja: Stone Skin (im wyższy poziom tym silniejszy czar) Umiejętności: Basic Wisdom, Basic Learning | |
MIRLANDA - WitchSpecjalizacja: Weakness (im wyższy poziom tym silniejszy czar) Umiejętności: Advanced Wisdom | |
ROSIC - WitchSpecjalizacja: Mysticism (+5% za każdy osiągnięty poziom) Umiejętności: Basic Wisdom, Basic Sorcery | |
STYG - WitchSpecjalizacja: Sorcery (+5% za każdy osiągnięty poziom) Umiejętności: Basic Wisdom, Basic Sorcery | |
TIVA - WitchSpecjalizacja: Eagle Eye (+5% za każdy osiągnięty poziom) Umiejętności: Basic Wisdom, Basic Eagle Eye | |
VERDISH - WitchSpecjalizacja: First Aid Umiejętności: Basic Wisdom, Basic First Aid | |
VOY - WitchSpecjalizacja: Navigation (+5% za każdy osiągnięty poziom) Umiejętności: Basic Wisdom, Basic Navigation | |
ADRIENNE - Bohater SpecjalnySpecjalizacja: Magia Ognia (zaczyna z magią ognia na poziomie Expert) Umiejętności: Basic Wisdom, Expert Fire Magic |