[Opis przejścia Half-Life] Unforeseen Consequences - cz. 2 poradnik Half-Life
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Naprzeciwko korytarza 19 znajdują się kolejne drzwi [#33] , tym razem oznaczone znakiem z trupią czaszką. Odwiedź kryjące się za nimi pomieszczenie i zabij panoszące się tu Headcraby. Na końcu trasy zobaczysz drabinę, która pozwoli Ci dostać się na kolejne piętro. Zlikwiduj przebywających tu przeciwników i odszukaj ukrywającego się nieopodal naukowca [#34] . Poproś mężczyznę by Ci towarzyszył i przejdź z nim do zamkniętej na cztery spusty zbrojowni, którą znajdziesz na tym samym piętrze. Poczekaj aż naukowiec otworzy drzwi [#35] i zabierz ze środka amunicję do pistoletu i granaty. Jeśli ucierpiałeś w wyniku walk, możesz tutaj również podleczyć się za pomocą wiszącego na ścianie aparatu.
Zejdź na dół i skręć w korytarz oznaczony liczbą 19. Poczekaj aż jeden z Vortigauntów (stwory te widziałeś wcześniej podczas teleportacji) rozwali metalowe drzwi [#36] i natychmiast zabij go. Zabierz leżącą w małym pomieszczeniu amunicję i rozejrzyj się po okolicy. Tuż obok kosza na śmieci, w którym ukrywa się jeden z naukowców, znajdziesz aparat medyczny.
Podejdź do kraty oznaczonej tabliczką D-475KL [#37] . Zabij przeciwnika, który pojawi się w niedostępnym aktualnie korytarzu, a potem skocz do kanału przez niewielki otwór w podłodze. W tunelu znajduje się zawór [#38] . Przekręć go, by odkręcić dopływ wody i obróć się o 180 stopni. Skręć w prawo, potem w lewo i w końcu wypłyń na powierzchnię przez kolejny otwór [#39] . Wrócisz w ten sposób do kompleksu, tyle że po drugiej stronie kraty.
Po krótkiej wędrówce dotrzesz do windy towarowej [#40] . Pociągnij kontrolującą ją dźwignię i szybko wskocz na uciekającą w dół platformę. Podczas jazdy zwracaj uwagę na spadające z góry Headcraby [#41] . Nie ma sensu marnować na nie amunicji. Po prostu unikaj stworów, a żaden z nich nie wyrządzi Ci krzywdy.
Dojeżdżając do celu podróży zwróć uwagę na małą platformę, która wyłoni się z lewej strony [#42] . Znajduje się tutaj jeden z dwóch aparatów medycznych (drugi jest na dole, koło zbiornika ze ściekami). Jeśli chcesz z niego skorzystać, musisz skoczyć w to miejsce prosto z jadącej w dół windy. W inny sposób nie można się tu dostać.
Tuż obok platformy stoi kilka drewnianych skrzyń [#43] . Jedną z nich - tą największą - możesz rozwalić łomem. Warto odnotować ten fakt w pamięci. W trakcie wędrówki wielokrotnie napotkasz rozmaite skrzynie. Niszcząc je, często uzyskasz dodatkową amunicję.
Idź przed siebie. Po krótkiej wędrówce będziesz świadkiem jak teleportujący się stwór zniszczy metalową kładkę. Skocz na rury po prawej stronie [#44] i z ich pomocą dostań się w pobliże małej kratki zasłaniającej kanał wentylacyjny [#45] . Tą ostatnią rozwal łomem. Przejdź przez tunel i gdy spadniesz na dół, pozbieraj baterie do kombinezonu, wcześniej rozwalając leżące na podłodze skrzynie. Znajdziesz tu również doskonały punkt do eksterminacji stworów, które okupują olbrzymie pomieszczenie [#46] . Jeśli nie żal Ci amunicji, możesz je stąd bez problemu zabić.
Otwórz drzwi oznaczone tabliczką Lower Canal [#47] i zejdź po drabinie na dół. Idź przed siebie, a trafisz do oglądanego wcześniej z góry pomieszczenia. Unikając kontakt z podwieszonymi pod sufitem stworami (mogą Cię one chwycić i wciągnąć do góry za pomocą zwisających języków), przejdź na drugi koniec sali i wskocz do ścieków.
Przejdź przez jeden z trzech otworów w ścianie [#48] i nieopodal znajdź drabinę, dzięki której opuścisz kanał wypełniony zielonym szlamem. W razie potrzeby użyj aparatu medycznego, a następnie opuść to pomieszczenie i skręć w lewo. Przejdź po wąskim chodniku do kolejnych drzwi [#49] . Tutaj czeka Cię nudny spacer wąskim korytarzem, który doprowadzi Cię do pomieszczenia z wiszącymi skrzyniami.
Użyj obu czerwonych drabin [#50] , aby dostać się na samą górę i przeskocz przez barierkę na najbliżej położoną skrzynię [#51] . Czas na mały test sprawnościowy. Skacząc po zawieszonych na różnych wysokościach skrzyniach kieruj się w dół, aż dotrzesz do kolejnej części kompleksu [#52] .
Teraz czeka Cię mały bieg przez wąskie korytarze, połączony z krótką wspinaczką po drabinie [#53] . Gdy znajdziesz się na górze, kieruj się cały czas przed siebie jedyną dostępną drogą. Po chwili dotrzesz do windy [#54] . Przywołaj ją przyciskiem, a następnie wsiądź do kabiny i zjedź do kompleksu biurowego.