[Opis przejścia Half-Life] Unforeseen Consequences - cz. 1 poradnik Half-Life
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Unforeseen Consequences
Gdy znów znajdziesz się w komorze testowej, zobaczysz kompletną ruinę. Przeprowadzone doświadczenie kompletnie zmieniło otoczenie i jak wkrótce sam się przekonasz, również cały kompleks Black Mesa. Wykorzystaj otwarty właz [#17] i wydostań się z pomieszczenia. Aby otworzyć drzwi, użyj skanera siatkówki oka [#18] , który zwisa ze ściany.
Idź przed siebie i skorzystaj z windy. Gdy znajdziesz się na górze, zauważysz dziwne stwory w pojemnikach po lewej stronie. Na razie są one niegroźne, ale wkrótce dadzą Ci się ostro we znaki. Podejdź do naukowców [#19] i wysłuchaj co mają do powiedzenia. Jeden z nich zaoferuje Ci pomoc w otworzeniu drzwi do kolejnej części kompleksu. Wciśnij przycisk "użyj" na mężczyźnie i razem podejdźcie do skanera siatkówki oka [#20] .
Po otwarciu drzwi wejdź do małego pomieszczenia i poczekaj aż śmiercionośny promień energii rozwali kolejne wrota. Unikając kontaktu z zieloną wiązką ruszaj w dalszą drogę. Kilkadziesiąt metrów dalej spotkasz na wolności pierwszego stwora, którego wcześniej mogłeś podziwiać w zamkniętym pojemniku. W tym momencie nie dysponujesz żadną bronią, dlatego po prostu wymiń Headcraba i ruszaj w dalszą drogę.
W kolejnym korytarzu zobaczysz czerwony promień lasera [#21] , który niszczy wszystko co stanie mu na drodze. Schyl się i przejdź pod śmiercionośną wiązką. Nie podnoś głowy dopóki nie miniesz ciała zabitego strażnika, gdyż w drugiej części korytarza pojawi się kolejny promień.
Gdy znajdziesz się przy szklanych drzwiach, podnieś leżący na ziemi łom [#22] i rozwal z jego pomocą szybę. Przeczołgaj się na drugą stronę i podejdź do kolejnych wrót. Wciśnij przycisk przywołujący windę. Zobaczysz jak urwana kabina z wielkim hukiem spadnie na dół. Rozwal szybę w drobny mak i wejdź do szybu.
Skorzystaj z drabiny [#23] aby wejść piętro wyżej. Będziesz tutaj świadkiem, jak dwóch opanowanych przez Headcraba naukowców zaatakuje strażnika [#24] . W tym momencie możesz dokonać wyboru, pozwalając wrogom zabić ochroniarza lub wyciągając go z opałów poprzez włączenie się do walki. W pierwszym przypadku uratujesz niewinnego człowieka i będziesz mógł skorzystać z jego pomocy, a w drugim skażesz go na pewną śmierć, ale za to będziesz mógł zabrać pistolet i samodzielnie wykończyć przeciwników.
Pierwsza postawa jest zdecydowanie korzystniejsza. Po zabiciu stworów możesz poprosić strażnika, żeby towarzyszył Ci w dalszej wędrówce (aby to zrobić, należy podejść do niego i wcisnąć klawisz "użyj"). Ochroniarz będzie biegł za Tobą i automatycznie otworzy ogień do każdego stwora, który nawinie mu się pod lufę. Niewątpliwie jest to duże ułatwienie. Warto także wziąć pod uwagę fakt, że mężczyzna ma nieograniczony zapas amunicji, w przeciwieństwie do Ciebie. Gdy pozwolisz umrzeć strażnikowi i podniesiesz jego pistolet, otrzymasz raptem 14 pocisków.
W trakcie gry wielokrotnie będziesz miał okazję poprosić spotykane osoby o pomoc. Warto z niej korzystać. Naukowcy otworzą niedostępne normalnie przejścia, a strażnicy wesprą Cię w walce z przeciwnikami.
Bez względu na to jak załatwisz problem strażnika, ruszaj w dalszą drogę. Wyeliminuj blokujące przejście potwory [#25] i na skrzyżowaniu idź prosto przed siebie. Po chwili dotrzesz do znanego Ci już pomieszczenia z szafkami.
Zabierz amunicję do pistoletu leżącą w otwartym schowku [#26] , a następnie otwórz swoją szafkę i weź z niej kolejną baterię do kombinezonu. Nie zapomnij skorzystać również z aparatu medycznego, który wisi w pobliżu toalet. Wyleczony i dozbrojony wróć się do skrzyżowania i skręć w lewo. Trafisz do recepcji. Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, zabij towarzyszącego Ci strażnika i zabierz jego pistolet.
Drzwi do kolejki są zamknięte, musisz więc znaleźć inną drogę. Przejdź przez mały otwór wentylacyjny [#27] w pobliżu biurka i zabij okupujące nowe pomieszczenie Headcraby. Podlecz się przy pomocy aparatury medycznej, wskocz na przewrócone komputery i skorzystaj z kolejnego otworu [#28] , by dostać się do niedostępnej wcześniej części kompleksu.
Ruszaj naprzód. Za pierwszym zakrętem zobaczysz dogorywającego żołnierza [#29] , który ostatkiem sił spróbuje dosięgnąć aparatu medycznego. Zabierz jego pistolet, a następnie przeczołgaj się przez otwór w szklanych drzwiach [#30] . Wciśnij przycisk na ścianie i przejdź do kolejnego korytarza.
Tutaj spotkasz nowego przeciwnika - przypominającego psa stwora [#31] , który będzie atakować Cię przy pomocy fali uderzeniowej. Ruszaj naprzód likwidując wszystkie atakujące Cię "pieski". Zatrzymaj się dopiero przed skrzyżowaniem.
Tuż obok korytarza oznaczonego liczbą 19, znajduje się małe pomieszczenie, w którym wisi aparat medyczny. Do środka można dostać się jedynie przez otwór w ścianie [#32] . Drzwi są niestety zamknięte.