[Opis przejścia Half-Life] Blast Pit - cz. 1 poradnik Half-Life
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Blast Pit
Spacer będzie krótki. Po kilkudziesięciu metrach natrafisz na barykadę złożoną z pudeł i desek [#139] . Rozwal zagradzające drogę przedmioty (jeśli nie chce Ci się machać łomem, użyj granatu) i skieruj się do sali z ogromnym włazem zlokalizowanym w podłodze. Zabij wszystkie przebywające tu stwory i wejdź po pochyłej platformie do małego pomieszczenia.
Jedynym interesującym obiektem jest tu mała dźwignia na pulpicie, który znajduje się na drugim końcu pomieszczenia [#140] . Gdy się do niej zbliżysz, jeden z wrogów roztrzaska metalowe drzwi po prawej stronie i ruszy do ataku. Załatw stwora, a następnie odwiedź pomieszczenie, z którego wyszedł Zombie. Zabierz leżące tam przedmioty i wyjdź na zewnątrz.
Przesuń dźwignię i zejdź na dół. Umieszczony w podłodze właz otworzy się i chwilę później na górę wjedzie winda towarowa. Wejdź na olbrzymią platformę [#141] i wciśnij umieszczony na metalowym słupie przycisk. Po krótkiej przejażdżce znajdziesz się w sporej wielkości tunelu.
Zabij atakujące Cię stwory i wejdź na stojący przed Tobą wagonik [#142] . Po uruchomieniu pojazdu będziesz mógł kontrolować jego prędkość, wybierając jeden z trzech biegów (dostępny jest również bieg wsteczny, ale w tym momencie do niczego Ci się on nie przyda).
Rozpędź wagon i kieruj się naprzód, taranując przebywające w tunelu potwory. Nie szalej jednak zbyt długo. Po chwili zobaczysz wypełniony radioaktywną substancją zbiornik, wyznaczający koniec trasy, a także ostrzegające barierki [#143] . Jeśli wyrżniesz w zamykającą tor betonową zaporę, stracisz mnóstwo energii. Z tego właśnie względu odpowiednio wcześniej zmniejsz prędkość i spokojnie dojedź do końca trasy.
Wskocz na betonową zaporę, a stamtąd na biegnący wzdłuż ściany murek. Idź przed siebie, a gdy dotrzesz do rury [#144] , przeczołgaj się pod nią, przechodząc na drugą stronę. Na końcu trasy skocz w dół i przejdź pod kolejną, jeszcze większą rurą.
Zabij przebywającego tutaj stwora i użyj drabiny [#145] , by wdrapać się na górę. Rozglądnij się po pomieszczeniu, a bez trudu znajdziesz otwarty właz w rurze po lewej stronie [#146] . Wskocz do ciasnego tunelu i ruszaj naprzód. Po chwili dotrzesz do kolejnej części kompleksu, który opanowany jest przez znane Ci już stwory plujące kwasem.
Wyjdź na zewnątrz, wejdź po drabinie na górę [#147] i uważając, by nie wpaść ponownie do otworu, dostań się na rurę. Gdy obrócisz się w lewo, zobaczysz dwie kolejne rury [#148] . Musisz wskoczyć na tę położoną wyżej, a następnie przejść po niej w kierunku balkonu [#149] , który zawieszony jest nad zbiornikiem z radioaktywną substancją. Przeskocz do korytarza, uzupełnij energię za pomocą leżących tu przedmiotów i ruszaj w dalszą drogę.
Tuż za zakrętem ujrzysz ogromne pomieszczenie z wielkim, okrągłym silosem [#150] . Twoim celem jest małą winda, która znajduje się mniej więcej na środku sali. Dostaniesz się do niej, przechodząc po znajdujących się przed Tobą rurach.
Zanim jednak skorzystasz z windy, możesz uzupełnić energię za pomocą apteczek i baterii. Oba przedmioty leżą na małej półeczce, która zlokalizowana jest pod jedną ze ścian olbrzymiej sali. Jak się tam dostać [#151] ? To proste. Przejdź po najdłuższej rurze i na końcu trasy wskocz na pochyłą podstawę zbiornika. Teraz trzymając klawisz odpowiedzialny za poruszanie się do przodu, kieruj się cały czas w lewo. Po krótkiej wędrówce znajdziesz się na podeście i bez trudu dosięgniesz cenne przedmioty. Wracaj tą samą drogą.
Gdy dostaniesz się do windy, wciśnij kontrolujący ją przycisk [#152] i poczekaj aż platforma wyjedzie do góry. Przedrzyj się przez krótki korytarz, zabij plującego kwasem stwora i rozejrzyj się po pomieszczeniu. Przed Tobą znajduje się silos D - olbrzymia, okrągła konstrukcja, w której już za chwilę stawisz czoła ogromnego potworowi.
Dookoła sali biegną metalowe platformy, gęsto obsadzone wrogami. Na mostkach łączących ścieżki ze silosem znajdują się beczki z materiałami łatwopalnymi [#153] . Jeśli je zniszczysz, część platformy rozsypie się i będziesz musiał wykonywać długie skoki, aby przedostać do kolejnych części kompleksu. Te mogą okazać się trudne, dlatego podczas całego pobytu w okolicach silosu, staraj się po prostu nie wysadzać beczek w powietrze.
Ruszaj naprzód i pozbądź się kilku "piesków", które wybiegną Ci na spotkanie, a następnie przejdź jedyną dostępną drogą w kierunku drzwi prowadzących do silosu. Przesuń dźwignię [#154] i biegnij korytarzem przed siebie, unikając kontaktu z podwieszonym pod sufitem stworem. Użyj kolejnej wajchy i wejdź do małego pomieszczenia.
Tutaj będziesz świadkiem brutalnego pokazu siły mieszkającego w silosie potwora. Monstrum schwyta przebywającego w sali naukowca [#155] i wyciągnie go przez okno na zewnątrz. Zlikwidowanie obcego stanie się w tym momencie Twoim głównym zadaniem. Nie będzie to proste, ale wysiłek z pewnością się opłaci.
Sprawa pozornie przedstawia się prosto. Aby raz na zawsze pozbyć się stwora, należy go usmażyć ogniem z dyszy, która umieszczona jest w silosie. Mechanizmem steruje przycisk na panelu kontrolnym pod rozbitym oknem [#155] - próba jego wciśnięcia nie przyniesie jednak spodziewanego rezultatu. Aby rozpocząć wielkie grillowanie obcego, należy wpierw dostarczyć urządzeniu paliwa i energii.
Idź przed siebie i zabij wiszącego nad drabiną Barnacle'a. Na górze spotkasz dwóch strażników - jeden z nich pobiegnie w kierunku stwora i natychmiast zginie. Potraktuj poważnie to ostrzeżenie, gdyż z obcym naprawdę nie ma żartów. Zanim ruszysz w dalszą drogę, przeczytaj kilka uwag ogólnych, które ułatwią Ci przetrwanie w silosie.
Potwór jest ślepy i polega wyłącznie na swoim słuchu. Uzbrojone w kolce ramiona stwora będą uderzać dokładnie w te punkty, gdzie narobisz hałasu. Z tego właśnie względu podstawową kwestią, na którą musisz zwrócić uwagę podczas pobytu w silosie, jest bezszelestne poruszanie się po metalowych platformach. Aby nie zwracać na siebie uwagi, w trakcie wędrówki wciśnij i przytrzymaj klawisz odpowiedzialny za kucnięcie.
Jeśli zachowasz całkowitą ciszę, obcy uspokoi się i zaprzestanie ataków. Do działania pobudzi go jednak każdy dźwięk, dlatego unikaj jak ognia zwykłego chodzenia i skakania. Gdy popełnisz błąd i zrobi się gorąco, natychmiast pochyl się i spokojnie odejdź na bok. W ten oto sposób unikniesz śmiercionośnego kolca, który zacznie uderzać w punkt, gdzie narobiłeś hałasu.
Niezwykle skuteczne w ogłupianiu stwora są materiały wybuchowe. Jeśli chcesz sprawić, aby obcy zaatakował oddalony od Ciebie punkt, po prostu rzuć w tamtym kierunku granat. Możesz również wyeliminować na moment któreś z ramion potwora, pakując w nie kilka kilogramów ołowiu. Jest to prosty i skuteczny sposób na chwilowe zażegnania zagrożenia, ale ma on jedną zasadniczą wadę - pochłania sporo cennej amunicji. Stosuj tylko w ostateczności.