[Opis przejścia Half-Life] On a Rail - cz. 1 poradnik Half-Life
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
On a Rail
Pokonawszy krótki tunel, będziesz zmuszony zatrzymać drezynę przed opuszczonym na dół szlabanem [#225] . Zejdź z pojazdu i wysłuchaj strażnika, który udzieli Ci dalszych instrukcji. Gdy ochroniarz zakończy monolog, podejdź do dźwigni znajdującej się na ścianie i przesuń ją. Szlaban podniesie się do góry.
Zanim ruszysz w dalszą drogę, idź do końca korytarza i zlikwiduj zawieszone pod sufitem Barnacle [#226] . Kierując się w pobliże stworów,staraj się uniknąć kontaktu z szyną kolejową, gdyż płynie w niej prąd (dawka jest co prawda mała, ale szkodliwa). O zagrożeniu ze strony energii elektrycznej warto pamiętać nie tylko w tym miejscu, ale trakcie rozgrywania całego rozdziału On a Rail. Z racji tego, że często będziesz zmuszony opuszczać drezynę lub wchodzić na nią, prawdopodobieństwo poparzenia prądem jest bardzo wysokie.
Wróć do pojazdu i ruszaj naprzód. Po wjechaniu na okrągłą platformę, poczekaj cierpliwie, aż winda zabierze Cię na dół. Trafisz do zalanego wodą korytarza [#227] . Zignoruj wyładowania elektryczne i spokojnie jedź do przodu - dopóki nie wpadniesz na pomysł moczenia nóg, dopóty będziesz całkowicie bezpieczny.
Gdy miniesz pierwsze skrzyżowanie, zmniejsz prędkość i wjedź do położonego wyżej korytarza. Po lewej stronie zauważysz bocznicę [#228] , gdzie stoją dwie drewniane skrzynie. Zatrzymaj pojazd, wysiądź z niego i skieruj się w stronę pudeł. Po dotarciu na miejsce rozwal łomem obie skrzynie. W środku znajdziesz amunicję do rewolweru.
Wróć się do pojazdu i ruszaj w dalszą drogę. Schyl się, przejeżdżając pod zwisającym z sufitu kablem [#229] i zatrzymaj się przed najbliższym skrzyżowaniem. Zwróć uwagę na czerwoną tabliczkę z żółtą strzałką [#230] , umieszczoną na ścianie po lewej stronie. Jest to mechanizm obsługujący zwrotnicę, która wyznacza tor jazdy na znajdującym się przed Tobą rozwidleniu. Strzelając w tablicę z jakiekolwiek broni, możesz zmieniać ustawienie szyny, wskazując tym samym kierunek, w który dalej pojedzie wagon.
Drogę po lewej blokuje dźwig, dlatego na skrzyżowaniu musimy przejechać prosto. Upewnij się, że na tabliczce znajduje się pionowa strzałka i uruchom pojazd. Zlikwiduj wszystkie pilnujące skrzyżowania stwory i ruszaj w dalszą drogę.
Po krótkiej przejażdżce zobaczysz kolejną zwrotnicę [#231] . Upewnij się, że szyna ustawiona jest na skręt w prawo, a następnie pokonaj skrzyżowanie. Zatrzymaj się przy najbliższej platformie i szybko pozbądź się pilnujących jej przeciwników.
Opuść pojazd i rozpocznij pieszą wędrówkę, kierując się w stronę korytarza. Po chwili znajdziesz wejście do dużego pomieszczenia oraz schody prowadzące na piętro [#232] . Skręć w lewo i zlikwiduj stwora plującego kwasem.
Czerwony właz prowadzi do wysokiego szybu, w którym znajduje się rakieta. Zabij pilnującego tego terenu żołnierza i opuść pomieszczenie, ignorując Headcraby. Małe stworki będą spadać z góry w nieskończoność, dlatego szkoda marnować na nie amunicji.
Wróć się do schodów i skorzystaj z nich, by wejść na górę. Zabij przebywające na piętrze stwory i zbliż się do kolejnego pomieszczenia. Zobaczysz salę wypełnioną wodą [#233] , w której znajduje się kilka beczek z łatwopalną substancją, a także plujący kwasem stwór. Załatw wroga strzelając w zbiorniki, a następnie przesuń dźwignię, umieszczoną na ścianie po prawej stronie. Po chwili metalowe platformy utworzą most, które pozwolą Ci przejść na drugą stronę. Idź przed siebie, eliminując wszystkie napotkane stwory. Wędrówkę wieńczy kabina zepsutej windy [#234] . Pozbieraj znajdujące się tu zapasy (również te z drewnianych skrzyń) i wracaj do drezyny.
Gdy wsiądziesz do pojazdu, od razu wrzuć bieg wsteczny i przejedź tyłem przez skrzyżowanie. Przestaw zwrotnicę (tabliczka będzie wskazywać pionową strzałkę) i ruszaj naprzód. W trakcie jazdy uważaj na spadające z góry kamienie, gdyż te mogą zrzucić Cię z pędzącego wagonu.
Po kilkunastu sekundach dotrzesz do kolejnego większego pomieszczenia. Zatrzymaj drezynę obok barierki [#235] i przeskocz przez nią w kierunku ciała martwego żołnierza. Pozbądź się plującego kwasem stwora, a następnie zabij wiszące pod sufitem Barnacle [#236] , obchodząc dużą salę dookoła. Nie zapomnij rozwalić drewnianych skrzyń - leżą w nich granaty oraz bateria do kombinezonu.
Wróć do drezyny i jedź naprzód. Minąwszy skrzyżowanie dotrzesz do małej platformy ze stworem plującym kwasem [#237] . Zabij go, a następnie zatrzymaj pojazd i pozbieraj rozrzucone w okolicy przedmioty. Zajrzyj zwłaszcza pod schody, gdzie leży kilka granatów. Zebrawszy zapasy wejdź po schodach na górę. Za skrzyniami [#238] schowana jest wieżyczka strzelnicza. Wykorzystując małą lukę pomiędzy pudłami i ścianą, poślij tam granat, a pozbędziesz się zagrożenia. Wybuch odsłoni pomieszczenie z dźwignią [#238] . Użyj tej ostatniej, aby przesunąć dźwig blokujący dostępu do jednej z szyn.
Wróć się do pojazdu i ruszaj w dalszą drogę, cały czas jadąc przed siebie. Po krótkiej przejażdżce dotrzesz ponownie do znanego Ci już skrzyżowania [#230] . Z racji tego, że dźwig nie stanowi już przeszkody, strzel w mechanizm obsługujący zwrotnicę i skręć w lewo. Tuż za zakrętem znajduje się winda, która zabierze Ciebie i Twój pojazd na kolejne piętro kompleksu. Teren jest opanowany przez wrogów, dlatego musisz szybko się ich pozbyć. Zacznij od komandosa przebywającego za drucianą siatką [#240] , a potem szybko wyeliminuj dwóch żołnierzy [#241] , wjeżdżających do góry na znajdującej się tuż obok platformie. Gdy znajdziesz się u góry, musisz zlikwidować jeszcze jednego przeciwnika, który zaatakuje Cię za pomocą granatnika.
Zanim ruszysz w dalszą drogę, przesuń pojazd odrobinę do przodu i spójrz w prawo [#242] . Rozwal skrzynię blokującą dostęp do drabiny i zejdź na dół. Trafisz do pomieszczenia, skąd jeszcze przed chwilą ostrzeliwał Cię jeden z żołnierzy. Oprócz zapasu amunicji znajdziesz tu również aparat medyczny, który pozwoli Ci wyleczyć rany.