[Opis przejścia Half-Life] Surface Tension - cz. 4 poradnik Half-Life
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Znajdziesz się w głównej hali. Podejdź do otoczonej metalowymi barierkami windy [#463] i szybko załatw dwa Headcraby (skaczące stwory mogą przez przypadek przeciąć którąś z wiązek, a wtedy dojdzie do wybuchu i natychmiast zginiesz). Wyeliminowawszy zagrożenie przeczołgaj się pod dwoma czujnikami [#464] i podejdź do metalowej platformy na końcu pomieszczenia [#465] . Rozwal łomem stojącą tutaj drewnianą skrzynię i skręć w lewo.
Wejdź w skąpany w czerwonym świetle korytarz [#466] i przeczołgaj się pod umieszczoną na ścianie miną. Po wyjściu na górę szybko pozbądź się Headcraba i przeskocz nad kolejnym czujnikiem [#467] . Wciśnij zlokalizowany tutaj przycisk i wdrap się przez okno na metalową platformę, która wjedzie do góry.
Wykonaj długi skok z rozbiegu w kierunku windy na środku sali [#468] i wciśnij przycisk. Po krótkiej przejażdżce znajdziesz się w kolejnej części kompleksu [#469] . Podnieś z ziemi broń obcych (zaletą Hornet Guna jest to, że można go używać bez obaw o niedobór amunicji) i rozwal wszystkie drewniane skrzynie. Po zabraniu ukrytych w pudłach przedmiotów, ruszaj w dalszą drogę.
Po krótkiej wędrówce natkniesz się na uciekającego strażnika. Wycofaj się do sali z windą i poczekaj na żołnierzy, którzy ścigali ochroniarza. Rozwal przeciwników i ruszaj naprzód, prosząc wcześniej ochroniarza o pomoc. Kieruj się przed siebie, eksterminując wszystkich napotkanych wrogów. Gdy miniesz ciężarówkę [#470] , szybko obróć się do tyłu i pozbądź się stojącej na pace samochodu wieżyczki strzelniczej. Po zlikwidowaniu zagrożenia, warto zniszczyć leżącą w aucie skrzynię. Znajduje się tam trochę amunicji.
Kilka metrów dalej znajduje się obszerne pomieszczenie [#471] . Poczekaj cierpliwie, aż wybuchną wszystkie stojące pod ścianą urządzenia, a następnie skieruj się w dalszą drogę. Pochyła platforma wyprowadzi Cię na otwartą przestrzeń.
Obcy samolot zrzuci na ziemię trzech obcych [#472] , ale nie przejmuj się nimi. Szybko skręć w prawo i przejdź po pochyłej platformie do składowiska drewnianych skrzyń [#473] . Po chwili usłyszysz kolejne wybuchy. Tym razem ich sprawcą jest wyposażony w potężne działo wóz opancerzony. Siedzący w nim wrogowie szybko zlikwidują obcych i cierpliwie zaczną czekać na Ciebie.
Wychyl się zza węgła i szybko wycofaj się do tyłu. Zostaniesz zauważony przez dwóch żołnierzy, którzy pobiegną w kierunku Twojej kryjówki. Załatw ich, gdy wybiegną zza budynku.
Musisz dostać się w pobliże wozu opancerzonego, unikając wystrzeliwanych z działa pocisków. Wychyl się ponownie zza węgła, wycofaj do tyłu i gdy usłyszysz wybuch, zacznij biec w kierunku pojazdu. Jeśli będziesz poruszał się zygzakiem, wrogowie nie będą w stanie Cię trafić.
Gdy znajdziesz się w pobliżu maszyny, będziesz bezpieczny, bo Twoi przeciwnicy nie zaryzykują strzału z tak bliskiej odległości. Musisz jak najszybciej zniszczyć pojazd, a można to zrobić aż na trzy różne sposoby. Pierwszy z nich polega na ostrzale wieżyczki z wyrzutni rakiet. Minusem takiego rozwiązania jest konieczność oddalenia się od wozu, a co za tym idzie, narażenie się na kontratak. Druga metoda polega na zdetonowaniu kilku ładunków w pobliżu wieżyczki pojazdu. Aby to zrobić, wystarczy podskoczyć, wrzucić plastik na dach, a następnie zdetonować materiał wybuchowy z bezpiecznej odległości. Ostatni sposób to granaty. Wyjdź na betonowy murek okalający wjazd do tunelu i stąd zacznij rzucać ładunki w kierunku wieżyczki [#474] . Próbując zniszczyć wehikuł tą metodą musisz często zmieniać pozycję, bo wrogowie cały czas będą próbowali Cię trafić.
Pozbywszy się wrogiego pojazdu, skieruj się w dalszą drogę, okrążając od tyłu duży budynek. W chwili gdy trafisz do alejki, obróć się o 180 stopni i spójrz do góry. W położonym wyżej oknie [#475] siedzi snajper - załatw go celnym rzutem granatu.
Wkrocz do budynku przez otwarte drzwi [#476] i załatw wszystkich wrogów przebywających w środku. Zbadaj dokładnie teren w poszukiwaniu przedmiotów, a następnie wejdź po schodach na piętro. Zagadnij stojącego tutaj strażnika [#477] i podprowadź go do drzwi zlokalizowanych na końcu korytarza. Po chwili zostaniesz wpuszczony do zbrojowni [#478] . Półki wręcz uginają się pod ciężarem amunicji. Wykorzystaj to i uzupełnij arsenał. Przed wyjściem nie zapomnij zniszczyć skrzyń stojących pod jedną ze ścian. Znajdziesz w nich bełty do kuszy.
Koniecznie poproś ochroniarza o pomoc w dalszej wędrówce i podejdź do dużego okna [#479] , które znajduje się nieopodal schodów. Wydostań się na zewnątrz budynku, przechodząc przez otwór na cienki gzyms. Strażnik nie podąży za Tobą, ale nie musisz się tym przejmować. Jeśli poprosiłeś ochroniarza o pomoc, uzyskasz ją w późniejszej fazie rozgrywki.
Idź przed siebie, uważając by nie spaść na dół. Minąwszy róg budynku, znajdziesz się w pobliżu zielonych transformatorów [#480] . Skacząc po tych ostatnich, dostań się na czerwoną drabinę i rozpocznij wspinaczkę do góry. Po chwili dotrzesz na dach kolejnego budynku.
Ostrożnie zbliż się do krawędzi zrujnowanego dachu i rozejrzyj się po zlokalizowanych niżej pomieszczeniach. Na parterze przebywa trzech żołnierzy, którzy nie zostali zaalarmowani Twoją obecnością. Dwóch z nich możesz wyeliminować po cichu, strzelając z kuszy. Ostatni komandos przebywa w zasłoniętej części budynku - jeśli chcesz go zabić, musisz najpierw zejść na dół po przechylonej belce. Wizyta na parterze jest opłacalna jeśli jesteś ranny, gdyż znajduje się tam kilka apteczek.
Wyeliminowawszy dwóch widocznych z góry komandosów, przyjrzyj się fragmentom ścian, znajdujących się po prawej stronie budynku [#481] . Zauważysz tam fragment podłogi, która niegdyś stanowiła pierwsze piętro budowli. Skocz tam biorąc rozbieg. Gdy uda Ci się wylądować na piętrze, będziesz musiał wykonać jeszcze dwa proste skoki w kierunku wąskiego przejścia w ścianie [#482] . Idź przed siebie, a już po chwili znajdziesz się na lądowisku śmigłowców.