[Opis przejścia Half-Life] "Forget about Freeman!" - cz. 1 poradnik Half-Life
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
"Forget about Freeman!"
Nieustanne bombardowanie terenu sprawi, ze z góry zaczną spadać fragmenty sufitu - jeśli któryś z odłamków uderzy Cię, zginiesz na miejscu. Przeskocz przez barierkę i poczekaj aż betonowe bloki zasłonią położoną wyżej ścieżkę [#521] . Teraz szybko wdrap się na głazy (metoda skok + kucnięcie), bo sufit zacznie sypać się również w pozostałej części tunelu. Gdy w okolicy zrobi się spokojnie, wczołgaj się przez mały otwór [#522] do niewielkiego korytarza.
Trafisz do małego pomieszczenia z komputerem leżącym na stoliku. Rozejrzyj się po sali, a bez trudu zauważysz metalową skrzynkę na ścianie [#523] . Dźwignia uruchamia przyczepiony do sufitu karabin maszynowy, który automatycznie otworzy ogień do wszystkich istot żywych, znajdujących się jego polu rażenia. Spróbujemy wykorzystać wieżyczkę w walce z przeciwnikami.
Opuść pomieszczenie i przeskocz przez barierkę. Zagadnij stojącego pod ścianą ochroniarza i skieruj się w głąb korytarza. Za skrzyniami ukrywają się obce stwory [#524] , które ruszą do ataku, gdy tylko Cię zobaczą. Wywab wszystkich przeciwników i zostawiając strażnika na pastwę losu, szybko ucieknij do pokoju z dźwignią. Do kryjówki wdrap się przez barierkę (metoda skok + kucnięcie).
Przesuń dźwignię i schowaj się w kąt, by uniknąć zarówno ognia karabinu maszynowego, jak i pocisków wystrzeliwanych przez obcych. Po zlikwidowaniu strażnika wrogowie ruszą w kierunku wieżyczki i wdadzą się w walkę. Na miejsce zabitych stworów natychmiast będą pojawiać się kolejne monstra, dlatego nie wychylaj głowy i cierpliwie oczekuj na wynik starcia.
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że obcym uda się zniszczyć karabin. Nie przejmuj się tym. Najważniejsze by działo zniszczyło jak najwięcej przeciwników - pozostałych przy życiu wrogów zabijesz sam. Jeśli wieżyczka przetrwa atak [#525] , przed skierowaniem się w dalszą drogę musisz ją wyłączyć. W tym celu ponownie użyj dźwigni. Upewniwszy się, że w okolicy jest już spokojnie, pozbieraj przedmioty ze stojących w hali drewnianych skrzyń i ruszaj naprzód. Na skrzyżowaniu skręć w lewo.
Tuż za zakrętem zatrzymaj się i zwróć uwagę na dwie rzeczy. Pierwszą z nich jest zawieszony w powietrzu kokon [#526] - w środku znajdują się małe, irytujące stworki (Snark), które od dłuższego czasu możesz wykorzystywać jako broń. Gdy zbliżysz się do kuli lub zniszczysz ją, insekty spadną na ziemię i natychmiast ruszą do ataku [#527] . Musisz użyć karabinu maszynowego lub materiałów wybuchowych, żeby zabić je szybko i skutecznie. Drugą interesującą rzeczą jest półprzeźroczysta narośl, która blokuje m.in. mały korytarz po lewej stronie. Bariera nie jest groźna i rozsypuje się wraz z pierwszym uderzeniem łomu, dlatego nie musisz się nią przejmować.
Wracamy do akcji. Po lewej stronie znajduje się mały korytarz. Jeśli oczyścisz go z kulek i barier, dotrzesz do kabiny windy, którą zapewne zauważyłeś wcześniej, przebywając w dużym pomieszczeniu. Urządzenie jest co prawda zepsute, ale tuż obok znajduje się aparat medyczny [#528] , z którego warto skorzystać.
Duży korytarz również blokowany jest przez barierę oraz kule ze stworkami. Rozwal je, a Twoim oczom ukaże się kilka skrzyń z materiałami wybuchowymi [#529] . Wykorzystaj je by zabić stojącego za nimi Grunta, a następnie wejdź do pomieszczenia odgrodzonego siatką. W środku znajdziesz wyrzutnię rakiet oraz trochę amunicji.
Wróć się do głównego korytarza i pozbądź się kolejnych przeszkód stojących na drodze. Trasa prowadzi do niewielkiego pomieszczenia, gdzie przebywa kilku wrogów [#530] . Pozbądź się wszystkich obcych i przeszukaj drewniane skrzynie w poszukiwaniu przedmiotów.
Za pomocą umieszczonej w podłodze skoczni [#531] będziesz w stanie dostać się do małej wnęki pod sufitem. Znajdziesz tu apteczkę oraz amunicję. Bateria do broni energetycznej i bełty do kuszy leżą z kolei na szczycie wieży zbudowanej z zielonych skrzyń. Dostaniesz się tam, wykonując precyzyjny skok.
Wróć się do pierwszego skrzyżowania i idź przed siebie. Po chwili dotrzesz do wykutego w skale pomieszczenia, gdzie znajduje się niewielki zbiornik z brudną wodą. Załatw przebywających tu Vortigauntów, a następnie rozwal kulę, która blokuje dostęp do włazu w podłodze [#532] . Pozbądź się irytujących stworków z kokonu i gdy w okolicy zapanuje spokój, przekręć zawór [#533] . Otworzysz w ten sposób tunel, który zaprowadzi Cię do położonych piętro niżej kanałów.
Gdy zejdziesz na dół, bez trudu zauważysz czerwoną wiązkę lasera [#534] , która uaktywnia stojący nieopodal karabin maszynowy. Unikając kontaktu z czujnikiem szybko zniszcz wieżyczkę, a także kręcącego się obok niej Headcraba. Przejdź krótkim tunelem do kolejnej sali i załatw pozostałe stwory.
W nowoodkrytym pomieszczeniu znajdują się dwa równoległe kanały z wodą. Dostań się na rozdzielającą je platformę i zamień w drzazgi drewniane pudła. Ostatnia skrzynia [#535] , okryta niebieskim materiałem, jest niezniszczalna. Wepchnij ją do któregokolwiek z kanałów i poczekaj cierpliwie, aż prąd przesunie pudło do metalowej kraty [#536] . Wykorzystaj utworzony w ten sposób schodek, aby przedostać się przez barierę chroniącą dostęp do tunelu.
Płyń przed siebie, likwidując trzymające się sufitu Barnacle. Po chwili dotrzesz do metalowej platformy. Nie wskakuj do kolejnego zbiornika, tylko przyjrzyj się rozciągającemu się przed Tobą pomieszczeniu.
Większy z akwenów, który widzisz przed sobą [#537] , jest bardzo głęboki. W wodzie pływa Ichtiozaur, dlatego nie ma sensu wchodzić do wody - poza satysfakcją, wyeliminowanie stwora nie daje żadnych korzyści. Zainteresuj się natomiast mniejszym tunelem, który znajduje się po lewej stronie. Weź rozbieg i wykonaj długi skok w tym kierunku.
Gdy wylądujesz w korytarzu, zanurz się i ruszaj naprzód. Tuż za zakrętem ujrzysz ogromne zębate koło [#538] . Uzupełnij zapas tlenu i przepłyń pod obracającym się mechanizmem, wykorzystując jedną z kilku dziur w zębatce.