[Opis przejścia Half-Life] Apprehension - cz. 1 poradnik Half-Life
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Apprehension
Po kilku sekundach spokojnej jazdy pociąg nagle przyspieszy, a Ty stracisz nad nim kontrolę. Schyl się i cierpliwie oczekuj dalszego rozwoju wypadków. Poruszający się z ogromną prędkością wagon najpierw wypadnie z szyny, potem przebije się przez ścianę i w końcu wleci z ogromnym hukiem do zatopionego pomieszczenia. Jeśli w trakcie tego aktu destrukcji nie wychylałeś głowy znad sterów, to wyjdziesz z wypadku bez jakichkolwiek obrażeń.
Znajdziesz się pod wodą. Jak najszybciej wydostań się z pojazdu i wypłyń na powierzchnię [#301] . Twoje położenie nie przedstawia się interesująco. Taplając się w brudnej breji nie będziesz w stanie dosięgnąć żadnej ze znajdujących się wyżej platform.
Zanurkuj i przyjrzyj się czterem beczkom uwięzionym w klatce na dnie zbiornika [#302] . Podpłyń do metalowej konstrukcji i rozwal łomem kłódkę. Wypełnione powietrzem beczki szybko dotrą na powierzchnię. Weź kolejny haust powietrza i ponownie zejdź pod wodę.
W zatopionej części sali znajdują się dwa przejścia. Wybierz to znajdujące się wyżej [#303] i ruszaj naprzód. Po chwili znajdziesz schody prowadzące do jednej z metalowych platform. Wskocz na beczki [#304] , które przed chwilą uwolniłeś z metalowej klatki, a następnie przedostań się do przejścia po drugiej stronie zbiornika.
Przed Tobą znajduje się klatka schodowa. Zlikwiduj dwóch przeciwników i ruszaj na górę. Gdy dotrzesz na szczyt, Twoim oczom ukaże się aparat medyczny oraz skrzynia. W tej ostatniej znajduje się bateria regenerująca kombinezon. Uzupełniwszy energię, ruszaj w dalszą drogę.
Znajdziesz się na kolejnej metalowej platformie [#305] . Rozglądnij się po pomieszczeniu i zauważ, że podzielone jest ono na dwie równe części - tej znajdującej się po prawej stronie nie miałeś jeszcze szansy zwiedzić. Idź przed siebie, rozwal drewnianą skrzynię na końcu platformy, a następnie zejdź ostrożnie na dół, wykorzystując do tego celu opierającą się o ścianę metalową konstrukcję. Zniszcz kolejne pudło i wskocz do wody.
Zanurkuj do przejścia znajdującego się na samym dnie [#306] i szybko zacznij przemierzać zatopione korytarze. Zatrzymaj się dopiero, gdy ujrzysz metalowe drzwi po prawej stronie [#307] . Za nimi kryje się niewielkie pomieszczenie, gdzie będziesz mógł zaczerpnąć powietrza. Po krótkim przystanku udaj się w dalszą drogę. Omijając żelastwo oraz zniszczone fragmenty budynku dostaniesz się do kolejnej sali, gdzie można złapać oddech.
Dalsza droga wiedzie przez zatopiony korytarz, ale zanim udamy się w tamtym kierunku, odwiedzimy wpierw sąsiednie pomieszczenie, do którego nie można się dostać w tradycyjny sposób, czyli przez drzwi. Zanurkuj i zniszcz łomem kratkę ściekową [#308] umieszczoną w podłodze. Wróć na powierzchnię, zaczerpnij powietrza i wpłyń do odsłoniętego przed momentem tunelu.
Gdy znajdziesz się na dole, szybko znajdź kanał z dużą rysą w podłodze [#309] i przedostań się do zabarykadowanej sali za pomocą zlokalizowanego w suficie tunelu, wcześniej rozwalając łomem blokującą przejście kratkę. Zaczerpnij powietrza i pozbieraj leżącą na podłodze amunicję (wśród nabojów znajdą się pociski do kuszy - nowej broni, która niebawem wpadnie w Twoje ręce). Teraz popchnij szafę blokującą drzwi [#310] i z pomocą tych ostatnich wydostań się z pomieszczenia.
Zaczerpnij powietrza i zanurkuj wprost do zatopionego korytarza [#311] . Płyń przed siebie. Tunel łagodnie wzniesie się do góry i po chwili wreszcie wyjdziesz z wody.
Trafisz do dużego pomieszczenia ze zbiornikiem wodnym [#312] , w którym pływa ogromny i bardzo niebezpieczny stwór. Z racji tego, że Ichtiozaur stanowi główną przeszkodę w dalszej wędrówce, musisz się jej pozbyć. Nie będzie to proste, ale przy odrobinie wysiłku monstrum już wkrótce przestanie być problemem.
Zanim rozpoczniesz polowanie na potwora, oczyść pomieszczenie z wiszących pod sufitem Barnacli. Obejdź dookoła całą salę po metalowej platformie, uważając przy tym, by nie pośliznąć się na mokrej podłodze. Na końcu trasy znajdziesz drabinę [#313] , za pomocą której wyjdź na górę.
Wysłuchaj naukowca i uzupełnij energię za pomocą wiszących na ścianie automatów [#314] . Gdy będziesz gotowy do działania, wyjdź po metalowej belce na zewnątrz [#315] i bardzo ostrożnie zsuń się do zawieszonej niżej klatki. Kilka sekund później zardzewiała konstrukcja zawali się pod Twoim ciężarem, a Ty zdobędziesz nową broń - kuszę.
Czas na akcję rodem z filmu Szczęki. Przerośnięta ryba ruszy do ataku, ale metalowa konstrukcja stanowi doskonałe zabezpieczenie przed zębami potwora. Wykorzystaj fakt, że kuszy można używać pod wodą i rozpocznij ostrzał przeciwnika [#316] . Musisz jak najszybciej rozwalić Ichtiozaura, a następnie wypłynąć na powierzchnię przez dziurę w klatce. Trzeba się przy tym spieszyć, bo Gordon Freeman ma ograniczony zapas powietrza i jeśli zbyt długo posiedzi w wodzie, zacznie tracić cenną energię. Tę ostatnią możesz co prawda uzupełnić po wyjściu na powierzchnię, ale póki nie załatwisz stwora, póty lepiej nie opuszczać klatki.
Gdy zaczerpniesz powietrza, zanurkuj ponownie i podpłyń do metalowej kraty [#317] . Tę ostatnią można otworzyć za pomocą znajdującego się tuż obok pokrętła. Problem polega na tym, że bariera przesuwa się bardzo wolno, a Ty w tym czasie musisz przytrzymywać kółko i pilnować, żeby nie zaczęło odkręcać się z powrotem. Nie ma sensu czekać aż cała krata wjedzie do góry, gdyż Gordon zacznie tracić powietrze. Kręć kółkiem do momentu, w którym uznasz że szpara jest wystarczająco szeroka, a następnie wpłyń do kolejnego korytarza. Pozbieraj amunicję i ruszaj naprzód.
Po krótkiej wędrówce dotrzesz do pomieszczenia z wiszącymi pod sufitem stworami [#318] . Załatw wszystkie Barnacle i zejdź na dół, zabierając ze skrzyni naboje do strzelby. W okolicy natychmiast pojawią się Vortigaunty. Zabij je i skieruj się do kolejnej sali.