[Opis przejścia Half-Life] Power Up - cz. 2 poradnik Half-Life
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Wróć się do klatki schodowej i zejdź na dół do zatopionej piwnicy. W wodzie pływają malutkie pijawki (Leech), ale nie musisz się nimi przejmować, gdyż są stosunkowo niegroźne. Problem pojawi się, gdy wrogowie zaatakują Cię w większej grupie - wówczas od stworzeń trudno będzie się opędzić. Kiedy dojdzie do takiej sytuacji, wyciągnij łom i po kolei załatw agresorów.
Idź przed siebie. W ostatnim pomieszczeniu znajdziesz jednostkę napędową [#213] , której tłok blokowany jest przez dwie drewniane skrzynie. Rozwal pudła i poczekaj, aż maszyna zacznie normalnie pracować. Wracaj na górę.
Wejdź do pomieszczenia z panelem kontrolującym generator i ponownie wciśnij przycisk po jego lewej stronie. Tym razem wszystko będzie w porządku. Obróć się i zwróć uwagę na wyładowania elektryczne z dwóch znajdujących się obok siebie urządzeń. Gdy śmiercionośny promień [#214] zniknie na moment, szybko przejdź przez niebezpieczną strefę i pobiegnij schodami na górę.
Gdy dotrzesz do windy, ta ostatnia zjedzie na dół z dwoma żołnierzami na pokładzie [#215] . To znak, że przybyły posiłki. Szybko załatw obu wrogów, a następnie użyj platformy, by wjechać na górę. Tutaj musisz pozbyć się pozostałych komandosów - jest ich raptem kilku, więc nie powinni sprawić Ci większych kłopotów. Gdy piętro będzie czyste, udaj się w drogę powrotną do sali, w której znajduje się dźwignia obsługująca zwrotnicę. Po drodze nie powinieneś napotkać żadnych problemów - co najwyżej jednego lub dwóch Vortigauntów.
Czas pozbyć się ogromnego potwora, który uniemożliwia swobodne poruszanie się w pobliżu wagonu kolejki. Przeciwnika można wyeliminować na dwa sposoby. Pierwszy z nich niczym nie różni się od walki z innymi wrogami i polega na ubiciu stwora za pomocą posiadanego oręża. Jeżeli zdecydujesz się na taki wariant, użyj najmocniejszych środków zagłady, czyli materiałów wybuchowych. Znakomicie sprawdzą się tu zwykłe granaty oraz pociski z podwieszonego do karabinu maszynowego granatnika (kilka z nich znalazłeś w rozwalonych skrzyniach). Ostrzał należy prowadzić z okna pokoju, w którym znajduje się dźwignia obsługująca zwrotnicę [#216] . Potwór nie będzie w stanie dosięgnąć Cię w tym pomieszczeniu, dlatego atak z tego miejsca jest łatwiejszy.
Gargantuę można zabić również za po pośrednictwem dwóch olbrzymich prądnic, dostarczających energii elektrycznej do sieci podziemnej kolei. Biorąc pod uwagę fakt, że i tak musisz je uruchomić, żeby wydostać się z tego miejsca, taki sposób załatwienia sprawy jest bardzo wskazany. Będzie co prawda trochę nerwowo, ale przynajmniej zaoszczędzisz sporo amunicji.
Kiedy znajdziesz się w pokoju z dźwignią obsługującą zwrotnicę, wyskocz przez okno i omijając stwora szerokim łukiem, wbiegnij do dużego tunelu [#217] . Nie oglądaj się za siebie, tylko cały czas pędź naprzód. Po chwili Twoim oczom ukażą się prądnice [#218] .
Gdy dotrzesz do końca korytarza, zlokalizuj stojące pod ścianą urządzenie z dźwignią [#219] . Poczekaj cierpliwie, aż Gargantua podejdzie do prądnic i gdy wreszcie znajdzie się niebezpiecznie blisko, przesuń wajchę.
Ogromna dawka energii elektrycznej przeszyje ciało stwora [#220] i w ciągu kilku sekund zamieni go w popiół. Twój rywal pozostał wspomnieniem, ale na tym problemy się nie kończą. Musisz w jakiś sposób wrócić do głównego pomieszczenia, a przejście obok prądnic to murowane samobójstwo.
Przyjrzyj się ścianie po prawej stronie [#221] , a bez trudu odnajdziesz wejście do wąskiego tunelu. Z jego pomocą obejdziesz prądnice i dotrzesz bezpiecznie do głównej sali. Unikając kontaktu z szyną kolejową, podejdź do wagonu [#222] i uruchom go, wrzucając wyższy bieg. Krótką przejażdżkę zakończysz na okrągłej zwrotnicy.
Opuść wagon i skieruj się do doskonale znanego Ci pomieszczenia, w którym znajduje się dźwignia obsługującą zwrotnicę. Użyj tej ostatniej [#223] , aby obrócić pojazd w prawo. Teraz wróć się do zarekwirowanego wcześniej środka lokomocji, uruchom go i szybko wrzuć najwyższy bieg. Po chwili rozpędzony wagonik przebije się przez barierę [#224] , która blokuje dostępu do kolejnej części kompleksu.