[Opis przejścia Half-Life] Interloper - cz. 1 poradnik Half-Life
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Interloper
Znów znalazłeś się na otwartej przestrzeni [#641] . Zejdź ze skały na wielką wyspę i zacznij zabijać pojawiające się na placu boju Vortigaunty. Od czasu do czasu spoglądaj też do góry - w przestworzach żyją latające stwory (Alien Controller), które będą zasypywać Cię kulami ognia.
Aby wydostać się z wyspy, musisz skorzystać z usług teleportera, który znajduje się na jednej z lewitujących w powietrzu skał. Wędrówkę do celu zacznij od wejścia na wzgórze [#642] , gdzie pojawiają się latające płaszczki. Zabij wałęsającego się tutaj przeciwnika i zajmij pozycję na szczycie wzniesienia, kierując wzrok na małą wysepkę z paczką amunicji. Po chwili przed Tobą pojawi się płaszczka [#643] . Wykonaj długi skok z pomocą plecaka i wyląduj na grzbiecie stwora. Manewr do łatwych nie należy, dlatego nie zrażaj się, jeśli za pierwszym lub za drugim razem nie dosięgniesz płaszczki. Kiedy uda Ci się wylądować na grzbiecie obcego, szybko przeskocz na skałę [#644] i zabierz leżący na niej przedmiot. Uzupełniwszy amunicję wskocz z powrotem na latającego stwora i daj się ponieść na drugi koniec wyspy.
Płaszczka będzie kierować się w stronę wysepki z teleporterem [#645] . Poczekaj cierpliwie na odpowiedni moment i wyląduj na skale. Tutaj nie pozostaje Ci nic innego, jak wejść w pole energii i przenieść się do kolejnej części krainy obcych.
Portal przetransportuje Cię do niewielkiej jaskini [#646] . Pozbieraj przedmioty leżące obok jednego z członków ekspedycji badawczej i wyjdź na zewnątrz. Przejście po prawej stronie kontroluje zielona macka, dlatego też od razu skieruj się w lewo. Omiń przeszkody i wyjdź na dużą polanę [#647] , gdzie roi się od przeciwników.
Wyeliminuj wszystkich wrogów i rozejrzyj się po najbliższej okolicy. Tuż obok dwóch urządzeń wbijających pale w ziemię, znajdziesz wejście do kolejnej jaskini [#648] , w której przebywa grupa Vortigauntów. Warto zwiedzić grotę i pozabijać mieszkające w niej stwory. W środku leży sporo apteczek oraz baterii do kombinezonu [#649] , a po drugiej stronie jaskini znajduje się przejście prowadzące do zbiornika [#650] z życiodajną cieczą.
Uzupełniwszy energię wydostań się na zewnątrz i skieruj się do największej z jaskiń [#651] . Po krótkiej wędrówce Twoim oczom ukaże się zator blokujący wyjście z groty [#652] . Wejdź na niewielki głaz, a następnie spróbuj wskoczyć na stertę kamieni. W tym samym momencie zauważysz Gargantuę. Upewnij się że ogromny potwór Cię dostrzegł i zacznij wycofywać się do tyłu. Obcy ruszy do ataku.
Gargantua pobiegnie za Tobą [#653] , zamieniając w pył wszystkie napotkane głazy. Biegnij przed siebie, ale pod żadnym pozorem nie skręcaj w lewo i nie wybiegaj z jaskini. Zamiast na zewnątrz, skieruj się do małego otworu w ścianie [#654] , który zlokalizowany jest dokładnie na wprost korytarza. Zdezorientowany potwór zwolni, ale nie przejmuj się tym. Gargantua zignoruje Twoją kryjówkę i po chwili stanie plecami do groty.
Tunel, w którym aktualnie przebywasz, ciągnie się aż do małej jaskini [#654] z życiodajną cieczą, gdzie można zregenerować energię. Wylecz rany i wróć się do korytarza, gdzie jeszcze przed chwilą biegał gigantyczny potwór. Gargantua stoi odwrócona plecami, dlatego wykorzystaj to i szybko przebiegnij do następnej komnaty.
Kiedy znajdziesz się w kolejnej grocie, usłyszysz wstrząsające ziemią krokiolbrzyma. Szybko skręć w prawo i wczołgaj się do małego otworu w ścianie [#656] . W niewielkiej jaskini kryje się kilka przydatnych przedmiotów, ale nie to stanowi o sile kryjówki. We wnęce można poczekać, aż Gargantua straci zainteresowanie Twoją osobą [#657] i wróci do patrolowania okolicy.
Upewnij się że stwór opuścił jaskinię i szybko przebiegnij na drugą stronę planszy. Wskocz na głazy blokujące dostępu do otworu [#658] i przesuń się w lewo na skalny występ. Do wyboru będziesz mieć dwie ścieżki [#659] - zeskocz na tą położoną niżej i natychmiast zatrzymaj się. Z dziury wypełzną dwie macki [#660] , a to oznacza kolejne kłopoty.
Macki spotkane niegdyś w silosie niczym nie różnią się od tych, które teraz stoją przed Tobą, dlatego musisz szybko przypomnieć sobie, jak się zachować w pobliżu tych niebezpiecznych stworów. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że przeciwnik jest ślepy, ale nie głuchy. Jeśli chcesz przedrzeć się niespostrzeżenie obok macek, musisz zrobić to bezszelestnie.
Schyl się i poczekaj cierpliwie, aż obie macki uspokoją się. Teraz powoli omiń dziurę i podejdź do krawędzi wyspy. Skręć w lewo i pozbieraj granaty [#661] . Skorzystaj z naturalnych schodów, aby dostać się na położoną wyżej półkę i natychmiast zatrzymaj się. Macki zaczną kontrolować ścieżkę [#662] . Odczekaj chwilę, by uspokoić stwora i dopiero wtedy ruszaj w dalszą drogę.