[Opis przejścia Half-Life] Office Complex - cz. 2 poradnik Half-Life
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
W sali znajdują się dwa wyjścia. Mniejsze prowadzi do korytarza z dwoma pudłami i drabinką. Warto udać się w tą stronę z dwóch powodów. Pierwszym jest amunicja leżąca po drodze, natomiast drugim aparat medyczny na platformie z wieżyczką, do którego można dostać przechodząc po drewnianych pudłach. Żeby jednak znaleźć się na skrzyniach, trzeba najpierw skoczyć na którąś z nich po wyjściu z tunelu wentylacyjnego. Większe wyjście prowadzi do kolejnej części kompleksu i to właśnie tam udaj się, gdy tylko załatwisz wszystkie formalności.
Idź przed siebie i rozwal kilka Headcrabów. Po chwili spotkasz strażnika [#75] , który podobnie jak Ty, odpiera ataki potworów. Zaproponuj ochroniarzowi wspólną walkę z wrogami i ruszaj w dalszą drogę.
Piętro na którym aktualnie się znajdujesz opanowało kilka Vortigauntów. Wykorzystaj sojusznika do likwidacji stworów, a sam dokładnie zbadaj wszystkie pomieszczenia biurowe w poszukiwaniu amunicji, apteczek i aparatu medycznego. Po zakończeniu eksploracji pomieszczeń, skieruj się do drzwi oznaczonych napisem Exit [#76] i ruszaj naprzód.
Po chwili zobaczysz jednego z naukowców [#77] . Rozwal wiszącego pod sufitem Barnacle'a i podejdź do mężczyzny w białym kitlu. Od kolegi po fachu dowiesz się, że do placówki Black Mesa przybyli żołnierze. Niestety, nie jest to dobra wiadomość. Wkrótce się przekonasz, że głównym powodem przybycia armii jesteś Ty, a komandosi mają tylko jeden rozkaz - zabić Cię.
Wejdź na schody i szybko obróć się. Zauważysz wieżyczkę z karabinem maszynowym [#78] , którą jak najszybciej rozwal przy pomocy pistoletu. Gdy uporasz się z zagrożeniem, biegnij do góry. Rozwal Headcraby i wejdź do kolejnego korytarza.
Pod ścianą stoi drewniana skrzynia z napisem Explosives [#79] , co oznacza że w środku znajdują się materiały wybuchowe. Poczekaj aż Zombie zbliży się do tego pudła i rozwal je strzałem ze strzelby. Wybuch zniszczy wroga w mgnieniu oka. Odnotuj ten fakt w pamięci - od tej pory będziesz widywał takie skrzynie znacznie częściej.
Na końcu korytarza zobaczysz drzwi, a za nimi strażnika [#80] . Nakłoń go do pomocy i zejdź po pochyłej platformie na dół. Pozbądź się plującego kwasem stwora i uzupełnij granaty. Wracając na górę będziesz zmuszony zlikwidować dwóch Vortigauntów. Jeśli nie chcesz tracić amunicji, zostaw ich Twojemu kompanowi.
Tuż obok czerwonych drzwi znajduje się kratka wentylacyjna [#81] . Rozwal ją i skieruj się do kanału. Po krótkiej wędrówce w ciasnym tunelu dotrzesz do małego pomieszczenia z zepsutym wiatrakiem [#82] . Wejdź po drabinie na górę i wskocz na urządzenie. Śmigło pozbawione jest jednej z łopat. Wykorzystaj ten defekt, by bezpiecznie przeskoczyć do znajdującego się na wprost kanału. Rozwal kolejną kratkę i ruszaj w dalszą drogę.
Po chwili znajdziesz się w zwiedzanym wcześniej korytarzu, z tą różnicą, że tym razem będziesz przebywać na górze. Idź po metalowej platformie do kolejnej kratki wentylacyjnej [#83] i po jej zniszczeniu wkrocz do tunelu. Pokonaj kanał, a chwilę później metalową konstrukcję [#84] zawieszoną pod sufitem. Bądź tutaj ostrożny - w trakcie wędrówki zaatakują Cię Headcraby.
W kolejnym tunelu idź cały czas przed siebie i na końcu trasy wejdź na najcieńszy kawałek podłogi [#85] . Zawali się ona pod Twoim ciężarem, a Ty spadniesz do małego pomieszczenia [#86] , gdzie wisi aparat medyczny oraz leży sporo amunicji. Dozbroiwszy się wyjdź na zewnątrz i skręć w prawo. Jeśli potrzebujesz pomocy, wróć się po strażnika w okolicę czerwonych drzwi i każ mu iść z sobą.
Znajdziesz się w sporej wielkości sali [#87] , gdzie jeden z wrogów zajmuje się spożywaniem trupów. Gdy zejdziesz na dół, w pomieszczeniu pojawią się dodatkowo Headcraby. Zabij wszystkich przeciwników, a następnie podejdź do przejścia zabitego deskami [#88] . Rozwal te ostatnie łomem i ruszaj w dalszą drogę.
Po krótkiej wędrówce dotrzesz w pobliże chłodni. Zabij przebywające tu stwory, a następnie otwórz drzwi za pomocą dźwigni [#89] . Zwiedź wszystkie nowoodkryte pomieszczenia i pozbądź się przebywających w nich przeciwników. Gdy w okolicy zrobi się czysto, znajdź dźwignię z czerwoną lampką [#90] i przesuń ją na dół. W ten oto sposób uruchomisz zawieszoną pod sufitem platformę.
Wróć się do wyjścia i wejdź na drabinę [#91] , która znajduje się w pierwszym pomieszczeniu chłodni. Rozwal kratkę wentylacyjną i wkrocz do krótkiego tunelu (musisz nacisnąć klawisz "skoku", a potem bardzo szybko kucnąć).
Podążaj cały czas przed siebie, przechodząc przez kolejne otwory. Chwilę później dotrzesz do miejsca, gdzie kursuje czerwona platforma. Poczekaj aż wózek znajdzie się przed Tobą [#92] i wejdź na niego. Rozwal wszystkie skrzynie z bateriami do kombinezonu i szybko przejdź do kolejnego tunelu wentylacyjnego.
Ruszaj naprzód. Po krótkiej wędrówce dotrzesz do małego pomieszczenia, gdzie zobaczysz wiszące pod sufitem stwory [#93] . Zabij Barnacle i użyj drabiny, by dostać się do następnego kanału wentylacyjnego. Skręć w lewo i cierpliwie pokonaj długi tunel. Na końcu trasy zobaczysz kratkę, a za nią korytarz i ocalałych pracowników kompleksu.
Poproś strażnika [#94] , żeby towarzyszył Ci w dalszej drodze i wejdź po schodach na górę. W korytarzu zostaniesz zaatakowany przez Zombie. Jeden przeciwnik przebije się przez ścianę, a drugi spadnie z położonej wyżej platformy. Zabij wrogów, a następnie przyjrzyj się obu pomieszczeniom po lewej stronie [#95] . Jeżeli wejdziesz przez okno do małej sali (metoda skok + kucnięcie), to będziesz mógł zdobyć apteczki, strzelbę i zapas amunicji. Jeśli natomiast wkroczysz do skąpanego w mroku pokoju przez dziurę w ścianie, znajdziesz granaty.
Na końcu korytarza znajduje się szyb windy [#96] . Weź duży rozbieg i skocz w kierunku żółtej drabiny. Teraz rozpocznij mozolną wspinaczkę na szczyt, uważając przy tym, aby nie podzielić losu jednego ze spotkanych naukowców - biedak nie będzie w stanie się podciągnąć i w końcu spadnie z dużej wysokości.
Gdy dotrzesz na górę, skocz w kierunku ostatniej drabiny [#97] , która zaprowadzi Cię na dach windy. Rozwal kratkę wentylacyjną [#98] i wskocz do kabiny. W ten oto sposób dotrzesz do kolejnej części kompleksu.