Rytuał | Fabuła w Fable II poradnik Fable II
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Rytuał
Udaj się w stronę kaplicy. Droga jest trochę długa, możesz po drodze wykonać jakąś pracę w celu zdobycia złota, na przykład porąbać drewno. Po dotarciu na miejsce wejdź do środka i porozmawiaj z opatem. Ten jednak nie będzie za bardzo rozmowny, dopóki nie osiągniesz odpowiedniego poziomu sławy. Najszybszym sposobem jest wykonanie kilku dodatkowych zadań pobocznych. Możesz również nabić kilka punktów przy pomocy mieszkańców, pokazując im swoje trofea czy też używając innych pozytywnych gestów. Po uzyskaniu odpowiedniej ilości punktów renomy powróć do opata. Twoim kolejnym zadaniem będzie eskortowanie mnicha, który musi nabrać magicznej wody wprost ze Źródła Światła. Pierwszym krokiem jest odnalezienie owego mnicha. Siedzi i popija w pobliżu jaskini. Po krótkiej rozmowie zejdź po schodach do jaskini.
Jak już zdążyłeś zauważyć, eskortujesz kobietę - siostrę Hannę. Początkowa droga nie przewiduje żadnych niespodzianek, więc możesz bezpiecznie kroczyć na przód. Dotrzesz do dużej sali z trzema zamkniętymi przejściami. Twoja towarzyszka stanie na jednej z platform, która podniesie pierwszą bramę. Idź cały czas wzdłuż wytyczonego szlaku, aż dojdziesz do pierwszego wodnego posągu. Hanna stanie na jednej z platform, Ty natomiast musisz stanąć na drugiej i poczekać, aż w dzbanie znajdzie się wymagana ilość wody (w prawym dolnym rogu znajduje się licznik).
Po osiągnięciu 100% powróć do głównej sali. Nie obejdzie się bez walki, zostaniesz zaatakowany przez upiory. Kolejnym etapem jest drugie przejście, które otworzy się w taki sam sposób jak pierwsze. Tym razem będziesz musiał stanąć nieco dalej od Hanny, przejdź po schodkach na górę. Kiedy dzban będzie się napełniał, pojawią się upiory. Nie schodząc z platformy, eliminuj stwory przy pomocy broni dystansowej bądź magii (przytrzymaj (B), lewym analogiem wskaż cel, puść (B)). Ponownie wróć do głównej sali.
Przed Tobą ostatnie przejście, prowadzące wprost do Źródła Światła. Kiedy wrota się lekko podniosą, pies wbiegnie do środka i po chwili przyniesie głowę jednego z upiorów. Co nie wróży za dobrze. Przejdź dalej, dotrzesz do kolejnej sali, gdzie będziesz musiał zmierzyć się ze sporą liczbą upiorów, by na koniec stanąć w pojedynku przeciwko upiorowi bez głowy. Niech nie zwiedzie Cię jego nazwa - co prawda macha mieczem na ślepo, nie mając pojęcia, gdzie jesteś, jednak kiedy zbliżysz się do niego, by przystąpić do walki w zwarciu, zostaniesz porażony prądem. Aby go załatwić, używaj broni dystansowej bądź magii. Jeżeli posiadasz jakiś czar na drugim poziomie, upiór powinien paść już po kilku mocnych trafieniach.
Idź dalej, dotrzesz do Źródła Światła - po raz ostatni stań na drugiej płycie. Po krótkiej rozmowie dowiesz się, że opat został zaatakowany. Siostra Hanna wyrwie ogromny młot jednemu z posągów i czym prędzej popędzi na pomoc ojcu. Wejdź po schodach i opuść komnatę.