Fabuła w Fable II - Knothole Island's Big Freeze | Knothole Island poradnik Fable II
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Fabuła - Knothole Island's Big Freeze
Nagroda: 150 punktów sławy, Ice Key Trophy (Klucz Lodu).
Odblokowanie: Sklep kosmetyczny.
Udaj się do Gordona , znajdziesz go w dokach na Rynku Bowerstone #1 . Zostaniesz poproszony o pomoc w ocaleniu wyspy przed śniegiem, który daje w kość jej mieszkańcom. Po zaakceptowaniu zadania dostaniesz kilka prezentów: One Burned Calorine Potion (jeden eliksir zrzucania kalorii), Solar Shielding Spectacles (okulary przeciwsłoneczne), Knothole Island, Vol I (pierwszy tom ksiąg o historii wyspy Knothole), Assassin Gloves (Rękawice Zabójcy) oraz Knothole Knight Boots (Buty Rycerza Knothole). Wraz z pośrednikiem wsiądziesz do łodzi i popłyniesz na wyspę. Po dotarciu na miejsce #2 skieruj się do Chieftaina - on poinstruuje Cię co i jak.
Nim udasz się do Ice Shrine (Komnaty Lodu), gdzie aktywujesz pierwszy z dwóch totemów pogodowych, czyli Sun Totem (Totem Słońca), musisz znaleźć Ice Key (Klucz Lodu), który zakopany jest na szczycie jednej z gór. Krocz wzdłuż wyznaczonej ścieżki, po drodze eliminując cienie hobbesów i cień wilkołaka . Kiedy dotrzesz na miejsce wykop z ziemi klucz #1 . Skieruj się w stronę wierzchołka kolejnej góry #2 , gdzie znajduje się wejście. Odblokuj je i wejdź do środka.
Idź prosto, trafisz do nieco większego pomieszczenia z hobbesami . Po rozprawieniu się z przeciwnikami roztrzaskaj lodowe stalagmity blokujące przejście #1 i wskocz do dziury. Po dość długim locie kieruj się na wprost. Kolejne przejście blokuje dość spory kawałek lodu #2 , którego niestety nie jesteś w stanie zniszczyć przy pomocy miecza, broni palnej czy czarów. Na środku znajdziesz dźwignię, która ten kawałek roztopi.
W następnym pomieszczeniu sytuacja będzie podobna, aczkolwiek zdecydowanie trudniejsza. Na środku znajduje się zamrożona dźwignia, za nią przejście z trzema głazami lodowymi #1 , a także przejścia po prawej i lewej stronie. W zależności do których podejdziesz - przejście automatycznie się zablokuje - zostaniesz zaatakowany przez cienie wilkołaków bądź cienie bandytów . Po ich pokonaniu wrota się otworzą. Skieruj się na prawo, zagadka wewnątrz jest łatwiejsza. Na końcu ścieżki znajdziesz dźwignię #2 , do której dojście blokuje kilka pól elektrycznych. Aby umożliwić sobie przejście musisz zaatakować odpowiednie świecące kule przy pomocy miecza. Każda kula przypisana jest do pola bądź pól elektrycznych.
Do pokonania masz cztery pola elektryczne, poniższa tabela obrazuje, na które pola (znak +) działa konkretna kula.
+ | - | - | - |
+ | - | + | + |
- | + | - | + |
+ | + | - | - |
Kula 1 | Kula 2 | Kula 3 | Kula 4 |
Aby odblokować przejście, uderz kule w następującej kolejności (od strony lewej): 1, 3, 4. Przejdź na koniec i użyj dźwigni by rozmrozić pierwszy z trzech głaz lodowy na przejściu.
Po powrocie do głównej Sali zostaniesz zaatakowany przez kolejne cienie #1 . Pozbądź się przeciwników i udaj do drzwi po przeciwnej stronie. Tym razem zadanie będzie bardzo trudne i wymaga sporego skupienia i umiejętności szybkiego podejmowania decyzji. Nim przystąpisz do zadania przypisz jeden z czarów dystansowych (proponowane Inferno bądź Wstrząs) do najniższego poziomu magii. Aby dostać się do kolejnej dźwigni musisz atakować kulę przy użyciu odpowiednich ataków #2 , które zależą od koloru jakim kula będzie połyskiwała:
Kolor niebieski - atak mieczem;
Kolor żółty - atak bronią palną;
Kolor czerwony - atak zaklęciem magicznym.
Łącznie musisz wykonać 10 ataków (każdy symbolizuje jedną pochodnię po drugiej stronie pomieszczenia). Kula przyjmie odpowiednie kolory: niebieski, żółty, czerwony, niebieski, czerwony, żółty, niebieski, czerwony, żółty, niebieski, niebieski. Ostatnia kula pojawi się bardzo blisko pola elektrycznego #1 , z uwagi, że masz na prawdę niewiele czasu, musisz bardzo szybko do niej dotrzeć. Na koniec uruchom dźwignię #2 , która została odkryta. Roztopisz dzięki niej kolejny kawałek lodu. Wróć do głównej sali.
Raz jeszcze pojawią się cienie . Kiedy ostatni z nich polegnie, zamrożona na środku dźwignia zostanie potraktowana solidną dawką ognia #1 . Użyj jej, by rozpuścić ostatni już, trzeci, bloczek lodowy na swej drodze #2 .
Udaj się dalej odblokowaną ścieżką. Dotrzesz do ogromnej jaskini z lawą. Kiedy zeskoczysz niżej, zostaniesz zaatakowany przez cienie wilkołaków #1 . Totem Słońca (Sun Totem) znajduje się po prawej, musisz zeskoczyć jeszcze niżej #2 .
Po jego aktywacji, zostaniesz automatycznie teleportowany na zewnątrz, gdzie cały śnieg stopniał, na wyspie zrobiło się słonecznie #1 . Powróć do Chieftaina #2 - po drodze zostaniesz zaatakowany przez żuki - by zakończyć zadanie i zdobyć trofeum oraz punkty sławy.