Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

F1 Manager 2022 - poradnik do gry

F1 Manager 2022 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

F1 Manager 2022: Wybór kierowców do zespołu - statystyki, kontrakty F1 Manager 2022 poradnik, porady

Oprócz dobrego bolidu Wasz team Formuły 1 musi też mieć doskonałych kierowców. Ta strona poradnika do F1 Manager 2022 zawiera porady jak odczytywać statystyki kierowców oraz jak i kiedy negocjować kontrakty z innymi zawodnikami.

Ostatnia aktualizacja: 4 września 2022

Na tej stronie poradnika do gry F1 Manager 2022 znajdziecie porady i wskazówki jak dobierać kierowców do prowadzonego zespołu na bazie ich statystyk i możliwości teamu. Podpowiadamy jak analizować osiągi kierowców, a także kiedy najlepiej negocjować kontrakty i zmieniać aktualny skład zespołu.

Oceny i punktowe statystyki kierowców

Każdy kierowca w grze opisany jest dwoma rodzajami ocen - F1 Manager 2022: Wybór kierowców do zespołu - statystyki, kontrakty - F1 Manager 2022 - poradnik do gry

Każdy kierowca w grze opisany jest dwoma rodzajami ocen:

  1. Oceny skuteczności (Performance Ratings) to szczegółowe statystyki tego zawodnika. Są one podzielone na 3 główne kategorie (Tempo, Metodyczność, Umiejętności wyścigowe) i każdy z parametrów może mieć wartość 0-100.
  2. Ocena kierowcy (Driver Rating) to 1 wartość z przedziału 0-100 pozwalająca szybko ocenić jego "jakość", przy czym niekoniecznie musi ona być dokładną średnią wyliczaną na bazie wszystkich ocen skuteczności.

Podczas ustalania możliwości kierowcy powinniście priorytetowo traktować oceny skuteczności. Dowiecie się dzięki nim w jakich obszarach kierowca doskonale sobie radzi, a z czym może mieć problem. Bardzo niska wartość jakiegoś parametru może przeszkodzić kierowcy w osiąganiu dobrych rezultatów nawet dysponując konkurencyjnym bolidem.

Szczególnie ważne parametry opisujące kierowców to:

  1. Prędkość pokonywania zakrętów (Cornering) - Im wyższy parametr, tym szybciej kierowca może przejeżdżać przez zakręty. Zmniejsza się też ryzyko, że wpadnie w poślizg.
  2. Reakcje (Reactions) - Im wyższy parametr, tym lepiej kierowca poradzi sobie na starcie i będą większe szanse, że utrzyma pozycję lub nawet kogoś wyprzedzi. Będzie też mógł szybciej wychodzić z zakrętów.
  3. Kontrola (Control) - Im wyższy parametr, tym mniejsze ryzyko kraksy, zablokowania kół przy hamowaniu, wypadnięcia z toru czy obrócenia bolidu.
  4. Płynność (Smoothness) - To bardzo istotny parametr, bo odpowiada on za to jak dobrze kierowca radzi sobie z zużyciem opon. Wyższa wartość pozwoli Wam dłużej je utrzymywać w dobrym stanie i wydłużać stinty.
  5. Wyprzedzanie (Overtaking) - Parametr ten wpływa na pomyślność ataków na kierowców z wyższych pozycji i jego wysoka wartość zmniejsza też ryzyko kolizji podczas manewru wyprzedzania.
  6. Obrona (Defending) - To równie isotny parametr, co powyższy, bo jego wyższa wartość pozwoli Waszemu kierownicy skutecznie bronić aktualną pozycję

Potencjał rozwojowy i agresja

Każdy kierowca oprócz ocen skuteczności ma też dwa inne ważne parametry i każdy z nich może mieć 3 wartości - małą, średnią lub wysoką - F1 Manager 2022: Wybór kierowców do zespołu - statystyki, kontrakty - F1 Manager 2022 - poradnik do gry

Każdy kierowca oprócz ocen skuteczności ma też dwa inne ważne parametry i każdy z nich może mieć 3 wartości - małą, średnią lub wysoką.

  1. Potencjał rozwojowy (Growth Potential) wpływa na to jak szybko kierowca może nabywać nowe umiejętności, tzn. gromadzić doświadczenie. Im młodszy kierowca, tym przyrost XP będzie większy. Musicie tu znaleźć kompromis pomiędzy bardzo młodym zawodnikiem o niskich umiejętnościach, a starszym kierowcą, który ma dobre statystyki, ale nie zdobędzie już dużo doświadczenia. Szukajcie kierowców z pewnym doświadczeniem w F1 i dobrymi statystykami do dalszego rozwijania, który mają jeszcze przed sobą wiele sezonów startów i możliwego rozwoju.
  2. Agresja (Aggression) to parametr, który wyjaśnia jak często kierowca będzie próbował wyprzedzać konkurentów. Wysoka agresja może prowadzić do lepszych rezultatów, ale jest to większe ryzyko, że manewr wyprzedzania doprowadzi do kraksy. Mała agresja zmiejsza ryzyko, ale kierowca może unikać prób poprawienia swojej pozycji. Średnia wartość jest naszym zdaniem optymalną, choć nie powinniście skreślać z listy kandydata na kierowcę z dobrymi statystykami, który ma wysoką lub niską agresję.

Zatrudnianie i zwalnianie kierowców

W momencie zaczynania kariery w F1 Manager 2022 wszyscy kierowcy ze stawki F1 mają już podpisane kontrakty na starty w sezonie 2022 - F1 Manager 2022: Wybór kierowców do zespołu - statystyki, kontrakty - F1 Manager 2022 - poradnik do gry

W momencie zaczynania kariery w F1 Manager 2022 wszyscy kierowcy ze stawki F1 mają już podpisane kontrakty na starty w sezonie 2022. W "najgorszym" przypadku będą oni mieli roczny kontrakt tylko na ten rok, ale niektórzy mogą mieć wieloletnie kontrakty także na przyszłe lata (można to podejrzeć w opisie kierowcy).

Rozpoczynając nową grę powinniście odstąpić od pomysłu zwolnienia od razu Waszych kierowców. Będzie się to wiązało z karą finansową. Im bardziej prestiżowy / dłuższy kontrakt, tym większa może być kara ze przedwczesne jego zerwanie (prawie 17 milionów dla Carlosa Sainza w przykładzie z powyższego obrazka). Rozważcie taką decyzję tylko jeśli kara jest naprawdę niewielka (maksymalnie 1-2 miliony).

Wyjątek to sytuacja, w której jeden z kierowców wyraźnie odstaje i chcecie się go pozbyć po to żeby zastąpić go kimś bardziej utalentowanym. W takich sytuacjach możecie nie czekać do sezonu 2023, tylko podjąć działania jeszcze przed przystąpieniem do sezonu 2022.

Przy wyborze kandydata do fotela wyścigowego macie 3 główne opcje - F1 Manager 2022: Wybór kierowców do zespołu - statystyki, kontrakty - F1 Manager 2022 - poradnik do gry

Przy wyborze kandydata do fotela wyścigowego macie 3 główne opcje:

  1. Przedłużenie kontraktu z aktualnym kierowcą - Musicie wtedy rozpocząć negocjacje i postarać się wynegocjować nowy kontrakt.
  2. Podpisanie kontaktu z kierowcą rezerwowym - Także i w tym przypadku konieczne będzie rozpoczęcie negocjacji.
  3. Ściągnięcie do zespołu zupełnie nowego kierowcy - Może to być kierowca wyścigowy lub rezerwowy innego zespołu F1, bądź też ktoś ze stawki F2/F3. Nie każdy kierowca będzie zainteresowany negocjacjami i z niektórymi w ogóle nie można rozpocząć rozmów.
Wybierając kogoś spoza zespołu powinniście zająć się skautowaniem, tzn - F1 Manager 2022: Wybór kierowców do zespołu - statystyki, kontrakty - F1 Manager 2022 - poradnik do gry

Wybierając kogoś spoza zespołu powinniście zająć się skautowaniem, tzn. poznaniem statystyk danego kierowcy. Możecie wybrać krótkie skautowanie, które potrwa 10 dni, lub długie, które potrwa 30 dni i pozwoli Wam pozyskać więcej informacji. Zdobyta w ten sposób wiedza może Wam pomóc w ustaleniu czy statystyki danego kierowcy są satysfakcjonujące.

Zamiast skautowania możecie też "oszukiwać". Pomyślne negocjacje i podpisanie kontraktu pozwalają poznać pełne statystyki zawodnika. Jeśli Was one zawiodą, to możecie po prostu wczytać wcześniejszy stan gry i zakontraktować kogoś innego.

Negocjacje polegają na ustaleniu warunków kontraktu i wysłaniu ich kierowcy z nadzieją, że je zaakceptuje - F1 Manager 2022: Wybór kierowców do zespołu - statystyki, kontrakty - F1 Manager 2022 - poradnik do gry

Negocjacje polegają na ustaleniu warunków kontraktu i wysłaniu ich kierowcy z nadzieją, że je zaakceptuje. Dostępne opcje kontraktu to:

  1. Kierowca numer 1 czy 2 - Nie każdy kierowca zgodzi się na bycie kierowcą numer 2 i może go interesować tylko stanowisko lidera teamu.
  2. Długość kontraktu - Generalnie powinniście mieć większe szanse proponując dłuższy kontrakt.
  3. Pensja bazowa - Możecie ustalić ile wypłacicie kierowcy za cały sezon startów. Na oczekiwania finansowe wpływa wiele czynników, m.in. jak wysoka jest ocena kierowcy albo czy posiada aktualnie kontrakt na starty w F1. Najlepsi kierowcy mogą kosztować nawet kilkadziesiąt milionów dolarów, ale zakontraktowanie "wolnego" kierowcy rezerwowego czy z niższych serii może być wykonalne za kilkaset tysięcy dolarów.
  4. Premia za dołączenie - Jest to jednorazowa wypłata po dołączeniu do Waszego teamu. Może to być np. 1/10-1/15 wartości kontraktu.
  5. Premia za wyniki w wyścigach - Możecie ustalić wysokość premii oraz warunki do jej otrzymania (np. ukończenie wyścigu na podium). Najlepiej postawić realny cel, ale nie taki żeby trzeba było płacić kierowcy co wyścig.

Po wysłaniu kontraktu otrzymacie odpowiedź od kierowcy:

  1. zielony kolor oznacza, że dana pozycja w kontrakcie mu odpowiada;
  2. żółty kolor oznacza, że dana propozycja jest akceptowalna;
  3. pomarańczowy kolor oznacza, że kierowca nie godzi się na daną propozycję i może to być wystarczające do odmowy.

Negocjacje możecie ponawiać, ale nie nieskończoną ilość razy. Każdy kierowca ma inną cierpliwość (Patience) - możecie ją odczytać na jego karcie. Ponowne kiepskie propozycje sprawią, że odmówi jakichkolwiek dalszych rozmów. Musicie zadbać o to żeby w nowym kontrakcie warunki dla pomarańczowych pól były wyraźnie lepsze (dla żółtych też możecie je trochę poprawić).