F1 Manager 2022: Koniec sezonu 2022 i zmiany w sezonie 2023 F1 Manager 2022 poradnik, porady
W przerwie pomiędzy sezonami w grze F1 Manager 2022 może wydarzyć się sporo rzeczy. Na tej stronie poradnika zestawiamy najważniejsze powiadomienia i czynności do wykonania po skończeniu sezonu 2022 i kolejnych.
Ostatnia aktualizacja: 19 września 2022
Zakończenie sezonu 2022 zmagań w grze F1 Manager 2022 nie oznacza końca obowiązków, bo musicie przygotować się do sezonu 2023 i podjąć szereg istotnych decyzji. Ta strona poradnika zawiera listę najważniejszych wiadomości i akcji do wykonania w przerwie pomiędzy sezonami.
- Wyniki z sezonu 2022
- Zakaz projektowania i wytwarzania części
- Ocena zarządu
- Zmiana przepisów na sezon 2023
- Zobowiązania wobec sponsorów
- Wybór dostawcy silników
- Zmienione składy teamów w sezonie 2023
- Inne wydarzenia
Wyniki z sezonu 2022
Na koniec sezonu otrzymacie wiadomość z informacją o zdobytych miejscach w klasyfikacji kierowców oraz konstruktorów.
{ramkazielona}Jeśli wygraliście którąś z klasyfikacji, to może pojawić się problem z odblokowaniem trofeów za prawidłowe wygranie mistrzostw. Błąd ten wraz z możliwymi jego rozwiązaniami opisaliśmy dokładniej w naszym poradniku trofeowym.{/ramkzielona}
Zakaz projektowania i wytwarzania części
W przerwie pomiędzy sezonami nie możecie projektować ani wytwarzać nowych części. Mogą być natomiast dokończone rozpoczęte wcześniej projekty badawcze.
Ocena zarządu
Pod koniec sezonu dochodzi do kolejnej oceny zarządu. Porównane zostaną Wasze wyniki z oczekiwaniami zarządu (sezonowymi i długoterminowymi), a także ocenione zostaną Wasze osiągnięcia z poszczególnych Grand Prix. Jeśli dobrze sobie poradziliście, to zadowolony zarząd może przyznać zespołowi premię finansową.
Zmiana przepisów na sezon 2023
Z jednej z wiadomości dowiecie się też o wszystkich planowanych zmianach w przepisach na kolejny sezon. Mogą to być nie tylko zmiany w aerodynamice bolidów, ale też np. w kwestiach limitu budżetu (Cost Cap) czy premii punktowych za pole position. Są to wszystkie zmiany, na które głosowaliście na przestrzeni sezonu (przy czym nie zawsze wynik głosowania musiał być po Waszej myśli).
Zobowiązania wobec sponsorów
Ważny krok nowego sezonu to ustalenie zobowiązań wobec sponsorów (Sponsor Obligations). Niektóre z zobowiązań są obowiązkowe, a inne możecie dodawać oraz modyfikować ich założenia.
Zobowiązania mogą wiązać się z uzyskaniem większych pieniędzy dla teamu, ale tymczasowo pogarszać jego wydajność. Przykładowo na czas realizacji programów sponsorskich Wasi kierowcy mogą zaprzestać treningów albo może pogorszyć się morale personelu. Jeśli macie dobry budżet, to nie wybierajcie zbyt wielu zobowiązań, a jeśli Wasz zespół jest biedny to zdecydujcie się na większość lub wszystkie.
Wybór dostawcy silników
Przed nowym sezonem musicie wybrać dostawcę silników, przy czym gra nie zawsze umożliwi Wam wybieranie pomiędzy wszystkimi dostawcami. Przykładowo grając jako Ferrari silniki innych zespołów nie będą dostępne, bo samo Ferrari jest dostawcą.
Zmienione składy teamów w sezonie 2023
Z kolejnej wiadomości możecie dowiedzieć się o zmianach w składach kierowców w innych ekipach. Niektóre z nich pozostaną w starym składzie, u innych może się on drastycznie zmienić. Tak samo zmienić może się dostępność kierowców do negocjowania i podpisywania kontraktów.
Inne wydarzenia
Pomiędzy sezonami możecie też dowiedzieć się o różnych mniejszych wydarzeniach.
Jednym z przykładów jest pogorszenie wyników załogi boksu, której statystyki mogą zostać obniżone. Może to Was zmusić do ponownego wybierania kierunku szkoleń i ulepszania umiejętności załogi na przestrzeni nowego sezonu.
Otrzymacie ostrzeżenie, jeśli któremuś z kluczowych pracowników skończy się kontrakt. Wymusi to znalezienie kolejnego kandydata i pomyślne wynegocjowanie kontraktu, gdyż żaden z kluczowych slotów pracowników zespołu nie może pozostać wolny.