F1 Manager 2022: Kwalifikacje - opis, strategia F1 Manager 2022 poradnik, porady
Kwalifikacje są kluczowe w Formule 1 do zwiększenia szans na dobry wyścig. Na tej stronie poradnika do F1 Manager 2022 znajdziecie rekomendowane taktyki do kwalifikacji oraz omówienie ich przebiegu.
Ostatnia aktualizacja: 5 września 2022
Dzięki lekturze tej strony poradnika do gry F1 Manager 2022 możecie pozyskać wiedzę na temat kwalifikacji - dowiecie się m.in. jakie mają zasady, jak poprawnie rozgrywać kwalifikacje i jak uzyskiwać najlepsze rezultaty. Dobre poznanie ich zasad ułatwi Wam rozgrywanie bardziej pomyślnych wyścigów.
- Symulowanie czy ręczne rozgrywanie kwalifikacji - co wybrać?
- Zasady Q1, Q2 i Q3
- Rekomendowana uniwersalna taktyka dla kwalifikacji
- Wypadki i zmiany pogodowe podczas kwalifikacji
Symulowanie czy ręczne rozgrywanie kwalifikacji - co wybrać?
W przeciwieństwie do treningów nie powinniście symulować kwalifikacji, tylko starać się je zawsze manualnie rozgrywać. Podjęcie właściwych decyzji w kwalifikacjach pozwoli Wam wybrać optymalne przejazdy w kolejnych ich częściach. Zdając się na symulację nie jest to gwarantowane.
Przypominamy o ważnym ułatwieniu - możecie zapisywać grę pomiędzy kolejnymi częściami kwalifikacji. Jeśli więc np. nie powiedziecie się Wam w Q2 albo w Q3, to nie będzie obowiązku powtarzania całych kwalifikacji żeby poprawić rezultat.
Zasady Q1, Q2 i Q3
Kwalifikacje w grze dzielą się na 3 części:
- Q1 - W kwalifikacjach bierze udział 20 kierowców. Na koniec sesji 5 najwolniejszych bolidów odpada z dalszych zmagań.
- Q2 - W kwalifikacjach bierze udział 15 kierowców. Na koniec sesji 5 najwolniejszych bolidów odpada z dalszych zmagań.
- Q3 - W kwalifikacjach bierze udział 10 kierowców i walczą o ostateczne ustawienie na starcie.
W F1 Manager 2022 nie ma sprintów kwalifikacyjnych, które w prawdziwym sporcie zadebiutowały w 2021 roku i które w sezonie 2022 pojawiają się w kilku wyścigach. Wszystkie kwalifikacje w grze rozgrywane są na "klasycznych" zasadach.
Rekomendowana uniwersalna taktyka dla kwalifikacji
Najważniejszym elementem kwalifikacji jest wybranie idealnego momentu wyjazdu na tor. Sprawi to, że Wasi kierowcy nie będą musieli radzić sobie z omijaniem kierowców ze słabszych teamów oraz tych będących na okrążeniach wyjazdowych i zjazdowych. W grze F1 Manager 2022 są niestety spore problemy z wolniejszymi bolidami i możecie za nimi "utknąć" lub zmarnować dużo czasu na ich wyprzedzenie.
W kwalifikacjach możecie załączać widok strategiczny z prognozą ruchu na torze (szary kolor na wykresie). Wykorzystujcie to do zaplanowania idealnego wyjazdu na tor - kiedy większość innych kierowców będzie w boksie. Różni się to trochę w zależności od kwalifikacji i toru, ale zazwyczaj dobry moment na wyjazd w Q1 i Q2 to na około 6-7 minut przed końcem sesji, a w Q3 na około 4-5 minut przed końcem sesji.
Jeśli poprawnie wybraliście wyjazd, to niebieskie pole na wykresie znajdzie się w obszarze niewielkiej aktywności na torze. Pozwoli to Waszym kierowcom skupić się wyłącznie na zrobieniu dobrego okrążenia i nie będą musieli reagować na inne bolidy.
W kwalifikacjach musicie też zawsze zadać sobie 2 inne pytania:
- Ile razy wyjechać na tor - Jeśli czujecie się pewnie, to wystarczy 1 przejazd, ale nieprzewidziane sytuacje (opisaliśmy je w kolejnym podpunkcie) mogą Wam uniemożliwić odnotowanie okrążenia. Bezpieczniej może być wyjechać też w początkowej części sesji i wykonać dodatkowe mierzone okrążenie.
- Jakie wybrać ogumienie - Jeżeli prowadzicie silny zespół F1, to w Q1 oraz Q2 możecie wybierać twardsze mieszanki, bo nawet z nimi szanse zakwalifikowania się będą duże. W przypadku dowodzenia słabszym zespołem wybierajcie miękką mieszankę już od Q1.
Wypadki i zmiany pogodowe podczas kwalifikacji
W kwalifikacjach mogą Wam przeszkadzać 2 rzeczy i są one w stanie je dla Was zrujnować i doprowadzić do słabego wyniku lub przedwczesnego odpadnięcia w Q1/Q2:
Zmienne warunki pogodowe - Musicie bardzo pilnować się w wyścigach, w których przewidywane są jakiekolwiek opady deszczu. Po rozpoczęciu sesji obserwujcie prognozę w widoku strategicznym:
- Jeśli warunki mają się pogorszyć (np. silniejszy deszcz), to zdążcie z wykonaniem okrążenia pomiarowego.
- Jeśli warunki mają się poprawić (np. słabszy deszcz lub jego ustanie), to poczekajcie z wyjazdem. W zależności od warunków załóżcie wtedy opony przejściowe lub spróbujcie slicków.
Wypadki powodujące żółte i czerwone flagi - Są to rzeczy, których w przeciwieństwie do pogody nie możecie przewidzieć. Żółte i czerwone flagi mogą zrujnować Wasz wyjazd oraz w skrajnych przypadkach nie pozwolić Wam na zrobienie kolejnego okrążenia pomiarowego. Jest to jeden z powodów, dla których warto ustanowić jakikolwiek czas w początkowej części sesji kwalifikacyjnej. Może to Was uchronić przed ryzykiem braku czasu i odpadnięcia z kwalifikacji.