F1 Manager 2022: Bolidy i ich rozwój - projektowanie części (Design) F1 Manager 2022 poradnik, porady
Projektowanie (Design) i wytwarzanie (Manufacture) części pomaga w posiadaniu najlepszych bolidów w F1 Manager 2022. Na tej stronie poradnika wyjaśniamy jak przebiega proces projektowania części, jak wybierać najlepsze projekty i jak instalować części na bolidach.
Ostatnia aktualizacja: 15 września 2022
W grze F1 Manager 2022 dostępna jest zakładka Bolidy (Cars), z poziomu której możecie projektować (Design) oraz wytwarzać (Manufacture) części. Z naszego poradnika dowiadamy się jak przebiega proces projektowania komponentów, co można zyskać dzięki nowym częściom oraz w jaki sposób je produkować i instalować na bolidach.
- Rodzaje części do zaprojektowania
- Projektowanie (Design) - najważniejsze kroki
- Wytwarzanie części (Manufacture)
- Centrum projektowe (Design Centre) - usprawnienie projektowania części
- Badania (Research) - jak odblokować?
Rodzaje części do zaprojektowania
F1 Manager 2022 pozwala na projektowanie 6 rodzajów części. Są to:
- podwozie (Chassis);
- przednie skrzydło (Front Wing);
- tylne skrzydło (Rear Wing);
- strąki boczne (Sidepods);
- sekcje boczne (Underfloor);
- zawieszenie (Suspension).
W grze natomiast nie projektuje się manualnie nowych silników, ERS czy skrzyni biegów. Dla wspomnianych komponentów przewidziano jedynie opcję wymiany na nowe, nieużywane wersje.
Wybór części do zaprojektowania powinien być uzależniony od Waszych aktualnych potrzeb, a nie losowy. Możecie porównywać Wasz bolid z bolidami innych zespołów i pomoże to Wam w ustaleniu w jakich obszarach od nich odstajecie po to żeby się na nich skupić.
Przykładowo jeśli Wasz bolid ma gorszą prędkość maksymalną, przyśpieszenie albo gorsze chłodzenie silnika, to możecie zyskać na zaprojektowaniu nowego podwozia (Chassis).
Projektowanie (Design) - najważniejsze kroki
Z menu bolidów musicie wybrać rodzaj interesującej Was części i Nowy projekt. Trzeba podjąć kilka ważnych dodatkowych decyzji:
Testowanie części (Testing) - Możecie przeznaczyć godziny w symulatorze (MAU Hours) oraz godziny w tunelu aerodynamicznym (Wind Tunnel Hours) po to żeby poprawić jakość części, która zostanie stworzona. Do tematu możecie podejść na różne sposoby i np.:
- przeznaczać całą dostępną pulę godzin testów na stworzenie 1 części bardzo wysokiej jakości;
- podzielić pulę godzin testów na pół i stworzyć 2 części wysokiej jakości.
W oknie testów możecie podejrzeć kiedy dojdzie do kolejnego przydziału godzin testów. Jeśli jest to tylko kilka dni i wyczerpaliście aktualny limit, to najlepiej poczekać nawet jeśli macie wolny slot.
Kierunek projektu (Design Focus) - Możecie wpłynąć na czym mają skupić się inżynierowie podczas projektowania części. Zbalansowany rozwój to najbezpieczniejsze rozwiązanie, ale jeśli chcecie coś konkretnego poprawić to warto dokonać zmiany i np. wymusić skupienie się na tym żeby nowa część oferowała znacznie lepsze chłodzenie.
Czas trwania projektu (Development) - w oknie tym możecie:
- Wybrać liczbę inżynierów przydzielonych do danego projektu. Jeśli chcecie w danym momencie projektować 1 część, to możecie oddelegować 100% z nich, a jeśli np. to mają być dwie części to do każdego warto przydzielić połowę załogi.
- Wybrać podejście (Approach). Są tu dostępne trzy warianty. Normalny to domyślny wybór. Przyśpieszone (Rushed) pozwala szybciej zaprojektować część. Intensywne (Intensive) wydłuża proces, ale zaprojektowana część będzie mogła być wyższej jakości - wybierajcie ten wariant, jeśli się Wam nie śpieszy.
Na koniec musicie zawsze opłacić proces zaprojektowania części. Na cenę końcową wpływa przede wszystkim podejście - intensywny proces projektowania jest najdroższy, a normalny najtańszy.
Pozostało już tylko czekać na potwierdzenie o zakończeniu projektu. Otrzymacie je w trakcie przewijania kolejnych dni w kalendarzu.
Wytwarzanie części (Manufacture)
Z poziomu Magazynu (Warehouse) możecie wytwarzać wszystkie znane Wam części, tzn.:
- części Aerodynamiki (Aerodynamics), z którymi rozpoczeliście grę - uzupełnienie zapasów może być konieczne jeśli np. Wasz kierowca rozbił bolid i zniszczył skrzydło;
- części Aerodynamiki, które zaprojektowaliście - po ich wytworzeniu można je podmienić na miejsce wcześniejszych;
- silniki, ERS i skrzynie biegów - stanie się to możliwe dopiero po wykorzystaniu limitu danej części na sezon, np. po skorzystaniu z 3 przydzielonych silników (niezależnie od ich stopnia zużycia).
Po wybraniu jednej z części Aerodynamiki możecie:
- Wybrać podejście (Approach) - możecie wybrać szybszy (i droższy) proces produkcji jeżeli zależy Wam na tym żeby z nowo zaprojektowanej części skorzystać np. już w kolejnym Grand Prix.
- Wybrać liczbę części do stworzenia - naszym zdaniem powinniście posiadać minimum 4 sztuki danej części aerodynamicznej. Zabezpieczy to Was przed sytuacją, w której utracicie części w wyniku wypadków z udziałem jednego lub obu kierowców.
Części produkowane są po kolei i nie otrzymacie od razu ich wszystkich. Po otrzymaniu komunikatu możecie przejść do zakładki bolidów i zainstalować część na bolidzie 1 lub bolidzie 2. Jeśli posiadacie więcej niż 1 sztukę, to warto oczywiście wyposażyć w zaprojektowaną część oba bolidy po to żeby poprawiły się osiągi każdego z nich.
Centrum projektowe (Design Centre) - usprawnienie projektowania części
Rozbudowa centrum projektowego może Wam pomóc w usprawnieniu projektowania części. Rozwijając ten obiekt (Facility) możecie:
- zwiększać liczbę projektów, które można równolegle opracowywać;
- zwiększać lizbę inżynierów, którzy mogą być zatrudnieni przy opracowywaniu części.
Centrum jest niestety bardzo drogie. Jeśli gracie zespołem z mniejszym budżetem, to nie radzimy dokonywać więcej niż jednej rozbudowy centrum na sezon, bo każda taka operacja może Was kosztować kilkanaście milionów. Są to jednak dobrze wydane pieniądze.
Badania (Research) - jak odblokować?
W menu projektowania części widoczna jest też opcja Badania (Research) - jest ona początkowo zablokowana. Funkcja ta jest powiązana z tworzeniem części pod kątem zmian regulaminowych, które pojawią się w przyszłym sezonie.
Musicie awansować do kwietnia w danym sezonie żeby doszło do głosowania nad zmianami w przepisach i żeby zostały one oficjalnie ogłoszone. Dopiero wtedy będziecie mogli rozpocząć badania. Mają one podobne założenia do projektowania części na aktualny sezon, tzn. trzeba zaplanować testy i określić kierunek projektu.
Badania dokładniej omówiliśmy na osobnej stronie: Kolejny sezon - zmiany w przepisach.