F1 Manager 2022: Sejwowanie - jak zapisywać stan gry? F1 Manager 2022 poradnik, porady
W grze F1 Manager 2022 możecie polegać na automatycznych i ręcznych sejwach. Ta strona poradnika wyjaśnia jak zapisywać stan gry, jakie ma to główne zastosowania i kiedy sejwowanie jest zablokowane.
Ostatnia aktualizacja: 1 września 2022
Zapisywanie postępów w trybie kariery jest ważnym elementem F1 Manager 2022. Na tej stronie poradnika znajdziecie komplet informacji o sejwowaniu gry - wyjaśniamy jak tworzyć własne sejwy, dlaczego zapisywanie gry może być zablokowane oraz jak można ułatwiać sobie rozgrywkę dzięki posiadaniu ręcznych zapisów.
- Manualne i automatyczne zapisy
- Zakaz sejwowania - dlaczego?
- Główne zastosowania dla ręcznych zapisów stanu gry
Manualne i automatyczne zapisy
F1 Manager 2022 aktualizuje regularnie automatyczny zapis stanu gry Waszej kariery, a dochodzi do tego np. po zamknięciu jakiegoś okna misji, użyciu kalendarza czy zakończeniu danej sesji. Powinniście dodatkowo polegać na ręcznych zapisach - możecie je tworzyć z poziomu menu pauzy.
Domyślnie dostępnych powinno być aż 50 slotów na Wasze zapisy. Możecie dzięki temu sejwować na różnych slotach i mieć w razie potrzeby różne wcześniejsze punkty kariery do jej załadowania.
Zakaz sejwowania - dlaczego?
Sejwowanie jest tymczasowo blokowane na czas trwania sesji. Oznacza to po prostu, że nie możecie zapisywać gry podczas wyścigu, ani podczas trwającej sesji treningowej lub kwalifikacyjnej. Może to być niestety uciążliwe jeśli zaliczacie wyścig bez korzystania z opcji przyśpieszenia upływu czasu.
Wspomniana blokada ma 2 istotne ułatwienia:
- możecie sejwować grę pomiędzy sesjami treningowymi;
- możecie sejwować grę pomiędzy fragmentami kwalifikacji, tzn. Q1, Q2 i Q3 - jest to dobry pomysł do zabezpieczenia się przed odpadnięciem Waszych kierowców w danej części kwalifikacji.
Główne zastosowania dla ręcznych zapisów stanu gry
Wykonywanie manualnych zapisów może Was uchronić przed wieloma potencjalnymi problemami. Główne zastosowania to:
- wypadki lub słaba forma kierowców/zespołu w kwalifikacjach - jeśli chcecie zmaksymalizować swoje szanse, to sejwujcie po każdej części kwalifikacji (po Q1 i Q2);
- wypadki lub słaba forma kierowców/zespołu w wyścigu - niestety przy założeniu, że nie użyjecie przyśpieszenia czasu wyścigu są długie i przy poważnych błędach w końcówce możecie stracić dużo czasu na ponowne rozegranie całego wyścigu;
- niepowodzenie podczas negocjacji z kierowcą - jeśli Wasza oferta zostanie odrzucona, to możecie dowiedzieć się o przyczynach tego stanu rzeczy i po załadowaniu gry ją zmodyfikować żeby kierowca zgodził się już na pierwszą propozycję;
- zawalenie oczekiwań sponsorów - może dojść do sytuacji, w której postawicie sobie nierealne cele na wyścig i zamiast zyskać pieniądze od sponsorów stracicie je po wyniku niespełniającym oczekiwań;
- złe planowanie rozwoju zespołu - możecie łatwo popełnić błędy przy modyfikowaniu bolidów, inwestowaniu w rozwój obiektów zespołu czy doprowadzić team na skraj bankructwa.