F1 Manager 2022: Tory z kalendarza - specyfika, setup F1 Manager 2022 poradnik, porady
W sezonie 2022 Formuły 1 na rozegranie czekają aż 22 wyścigi. Ta strona poradnika do gry F1 Manager 2022 zawiera informacje o specyfice torów – jak ją odczytywać i jak przygotowywać się do startów.
Ostatnia aktualizacja: 4 września 2022
Na tej stronie poradnika do gry F1 Manager 2022 znajdziecie najważniejsze informacje o torach oraz ich cechach. Wyjaśniamy jak odczytywać statytstyki torów oraz poznawać ich specyfikę, by lepiej przygotować się do kolejnych Grand Prix.
- 3 główne rodzaje torów - ogólne przygotowania
- Grand Prix Bahrajnu - Sakhir
- Grand Prix Arabii Saudyjskiej - Jeddah
- Grand Prix Australii - Albert Park
- Grand Prix Emilii Romanii - Imola
- Grand Prix Miami - International Autodrome
- Grand Prix Hiszpanii - Barcelona
- Grand Prix Monako - Circuit de Monaco
- Grand Prix Azerbejdżanu - Baku
- Grand Prix Kanady - Montreal
- Grand Prix Wielkiej Brytanii - Silverstone
- Grand Prix Austrii - Red Bull Ring
- Grand Prix Francji - Paul Ricard
- Grand Prix Węgier - Hungaroring
- Grand Prix Belgii - Spa-Francorchamps
- Grand Prix Holandii - Zandvoort
- Grand Prix Włoch - Monza
- Grand Prix Singapuru - Marina Bay
- Grand Prix Japonii - Suzuka
- Grand Prix USA - Circuit of the Americas
- Grand Prix Meksyku - Autodromo Hermanos Rodriguez
- Grand Prix Brazylii - Interlagos
- Grand Prix Abu Zabi - Yas Marina
3 główne rodzaje torów - ogólne przygotowania
W F1 Manager 2022 tory dzielą się na 3 główne grupy:
- Tor mocy (Power Circuit) - Faworyzują one bolidy, które dysponują lepszymi osiągami.
- Tor docisku (Downforce Circuit) - Faworyzują one bolidy potrafiące wygenerować lepszy docisk aerodynamiczny.
- Tor zrównoważony (Balanced Circuit) - Zawierają one sekcje typowe dla torów mocy i dla torów docisku. Wymagają tym wypracowania kompromisu podczas szukania idealnego ustawienia bolidu.
Nie możecie zbudować bolidu idealnego na wszystkie rodzaje torów, ale możecie starać się ograniczać gorsze wyniki na torach, które nie współgrają dobrze z jego specyfiką.
W momencie rozpoczynania kariery wybrany przez Was zespół będzie posiadał "startowy" bolid, który może być bardziej nakierowany na docisk, osiągi lub być zbalansowany. Od tego momentu sami możecie decydować się o dalszym rozwoju - skupiać się na jednej kategorii lub próbować rozwijać zrównoważoną konstrukcję.
Zmiany specyfiki bolidu dokonuje się przede wszystkim poprzez projektowanie i wytwarzanie nowych części. Podczas wybierania części do zaprojektowania możecie zawsze może podejrzeć jak wpłyną na osiągi i zachowanie bolidu i np. projektować go bardziej pod kątem zwiększenia mocy czy docisku.
Jeśli posiadacie już więcej niż 1 część z danej kategorii, to przed GP wybierzcie zawsze tę, która najlepiej do niego pasuje. Niebieskie łapki w górę oznaczają ważne, a zielone łapki kluczowe obszary do tego żeby być konkurencyjnym na danym torze. Jeśli wybrana przez Was część pozwala poprawić się w tych dziedzinach (zielony kolor statystyk), to koniecznie ją zainstalujcie.
Ważne jest też zawsze znalezienie dobrego setupu podczas treningów. Nawet jeśli macie bolid, którzy dobrze współgra z rodzajem danego toru, musicie mimo wszystko wycisnąć maksimum z jego możliwości. Starajcie się zawsze żeby Wasi kierowcy byli jak najlepiej przygotowani do kwalifikacji - znaleźli dobrą konfigurację, mieli pełną znajomość toru oraz dobrą znajomość zainstalowanych części.
Grand Prix Bahrajnu - Sakhir
Rodzaj: tor mocy
Najważniejsze statystyki osiągów bolidu dla tego toru:
- przyspieszenie (Acceleration);
- prędkość pokonywania zakrętów (Cornering Speed) - niska (Low Speed);
- prędkość pokonywania zakrętów (Cornering Speed) - średnia (Medium Speed);
- DRS - najwyższa prędkość (Top Speed);
- brudne powietrze (Dirty Air Cornering) - niska (Low Speed);
- brudne powietrze (Dirty Air Cornering) - średnia (Medium Speed).
Strategia wyścigowa: Wszystkie główne strategie zakładają 2 pitstopy. Twarda mieszanka nie jest wyraźnie lepsza od pośredniej. Miękka mieszanka też wystarcza na całkiem długo - 12-16 okrążeń.
Pogoda: Nie musicie obawiać się deszczu. Problemem pod kątem ewentualnego przegrzewania się bolidu mogą być panujące wysokie temperatury.
Grand Prix Arabii Saudyjskiej - Jeddah
Rodzaj: tor zrównoważony
Najważniejsze statystyki osiągów bolidu dla tego toru:
- najwyższa prędkość (Top Speed);
- prędkość pokonywania zakrętów (Cornering Speed) - średnia (Medium Speed);
- prędkość pokonywania zakrętów (Cornering Speed) - wysoka (High Speed);
- DRS - najwyższa prędkość (Top Speed);
- brudne powietrze (Dirty Air Cornering) - średnia (Medium Speed);
- brudne powietrze (Dirty Air Cornering) - wysoka (High Speed).
Strategia wyścigowa: Większość strategii zakłada 1 pitstop, choć możecie też zagrać zachowawczo i wybrać dwa zjazdy. Większość dystansu powinno się przejechać na twardej mieszance, którą najlepiej połączyć z pośrednią.
Pogoda: Nie musicie obawiać się deszczu. Problemem pod kątem ewentualnego przegrzewania się bolidu mogą być panujące wysokie temperatury.
Grand Prix Australii - Albert Park
Rodzaj: tor zrównoważony
Najważniejsze statystyki osiągów bolidu dla tego toru:
- najwyższa prędkość (Top Speed);
- prędkość pokonywania zakrętów (Cornering Speed) - niska (Low Speed);
- prędkość pokonywania zakrętów (Cornering Speed) - wysoka (High Speed);
- DRS - najwyższa prędkość (Top Speed);
- brudne powietrze (Dirty Air Cornering) - niska (Low Speed);
- brudne powietrze (Dirty Air Cornering) - wysoka (High Speed).
Strategia wyścigowa: Możecie postawić na 1 lub 2 pistopy. Optymalna strategia zakłada całkowite zignorowanie miękkiej mieszanki. Zamiast tego powinna to być kombinacja twardej i pośredniej mieszanki.
Pogoda: Jest około 20-procentowa szansa na pojawienie się opadów deszczu. Problemem mogą też być wysokie temperaturzy przy słonecznej pogodzie.
Grand Prix Emilii Romanii - Imola
Rodzaj: tor zrównoważony
Najważniejsze statystyki osiągów bolidu dla tego toru:
- prędkość pokonywania zakrętów (Cornering Speed) - niska (Low Speed);
- prędkość pokonywania zakrętów (Cornering Speed) - średnia (Medium Speed);
- prędkość pokonywania zakrętów (Cornering Speed) - wysoka (High Speed);
- brudne powietrze (Dirty Air Cornering) - niska (Low Speed);
- brudne powietrze (Dirty Air Cornering) - średnia (Medium Speed);
- brudne powietrze (Dirty Air Cornering) - wysoka (High Speed).
Strategia wyścigowa: Możecie zdecydować się na 1 lub 2 pistopy. Lepszym wariantem wydaje się 1 zjazd zakładający wykorzystanie twardej mieszanki w połączeniu z pośrednią lub miękką.
Pogoda: Jest około 20-procentowa szansa na pojawienie się opadów deszczu. Problemem mogą też być wysokie temperaturzy przy słonecznej pogodzie.
Grand Prix Miami - International Autodrome
Rodzaj: tor zrównoważony
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie