Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

eXperience112 - poradnik do gry

eXperience112 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zadanie 01 - Zapoznanie się z interfejsem | eXperience112 poradnik eXperience112

Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019

Zadanie 01: Zapoznanie się z interfejsem

Na monitorze widzisz podłączoną do kroplówki młodą kobietę, leżącą na kozetce w jakimś obskurnym pomieszczeniu - Zadanie 01 - Zapoznanie się z interfejsem | eXperience112 - eXperience112 - poradnik do gry

Na monitorze widzisz podłączoną do kroplówki młodą kobietę, leżącą na kozetce w jakimś obskurnym pomieszczeniu. Kobieta budzi się, odpina rurkę i siada. Sięga po pozostawiony na szafce obok list. Czyta go na głos. Dowiadujesz się, że ma na imię Lea i że stało się coś strasznego, co chyba tylko jej udało się przeżyć. Niestety, nie pamięta co. W ogóle niewiele pamięta. Jest skołowana, jej ruchy są ospałe i boli ją głowa. Spogląda na kamerę i stwierdza, że skoro ta jest włączona - system bezpieczeństwa działa. Próbuje jej dosięgnąć, ale w tym momencie jej uwagę odwraca jakiś hałas na zewnątrz. Wychodzi na moment, wołając Johna. Wraca, zastanawiając się, co się stało: wszystko jest zniszczone, po korytarzu snuje się dziwna mgła i wszędzie wdarły się rośliny.

Lea rozumie, że jest obserwowana, zastanawia się jednak, kim jesteś i czy umiesz posługiwać się kamerą - Zadanie 01 - Zapoznanie się z interfejsem | eXperience112 - eXperience112 - poradnik do gry

Lea rozumie, że jest obserwowana, zastanawia się jednak, kim jesteś i czy umiesz posługiwać się kamerą. Mimo wszystko próbuje nawiązać z Tobą kontakt. Wie, że będzie potrzebować Twojej pomocy. Podaje Ci kod do aktywowania systemu: EDEHN . Poczekaj chwilkę, aż na ekranie pojawi się specjalne okienko i wpisz go z własnej klawiatury, po czym naciśnij Enter.

Dziewczyna ucieszy się, teraz ma pewność, że nie jest sama - Zadanie 01 - Zapoznanie się z interfejsem | eXperience112 - eXperience112 - poradnik do gry

Dziewczyna ucieszy się, teraz ma pewność, że nie jest sama. Dioda kamery świeci na zielono, co oznacza, że system działa. Zgodnie z instrukcją Lei kliknij migającą zakładkę Kamery (Cameras) na pasku, który pojawił się z lewej strony ekranu. Wyświetli się maleńkie menu kamery, jednak okaże się, że nie wszystkie jej funkcje działają, ale Obrót (Rotation) tak, a zatem kliknij ją (pierwsza od góry) w menu kamery. Następnie potwierdź, że możesz obracać kamerą - kliknij i przytrzymaj LPM na głównym obrazku, na którym widzisz Leę, po czym przesuń kursorem w którąkolwiek stronę, zmieniając pole widoku.

Kobieta spyta, czy jesteś kimś z personelu, wykonaj więc ruch kamerą na tak (góra-dół) lub na nie (prawo-lewo), w zależności od własnego uznania. Wreszcie Lea stwierdzi, że idzie rozejrzeć się po innych pomieszczeniach i poprosi, byś służył jej pomocą.

W tym celu włącz Mapę (Area Map ; kolejna zakładka po lewej, powyżej Kamer) - Zadanie 01 - Zapoznanie się z interfejsem | eXperience112 - eXperience112 - poradnik do gry

W tym celu włącz Mapę (Area Map ; kolejna zakładka po lewej, powyżej Kamer). Będziesz obserwować na niej bohaterkę w postaci niebieskiej strzałki. Inne obiekty na mapie to kamery, drzwi a także lampy i różne mniej lub bardziej istotne urządzenia (zaznaczone trójkątami). Wszystkie te znaczki możesz aktywować, klikając je, a wówczas ich kolor zmieni się z czerwonego na błękitny. Równocześnie możesz oglądać widok tylko z trzech kamer, możesz też zbędne Twoim zdaniem okna z podglądem (jeśli Lea znajduje się w zupełnie innym miejscu) zamykać a także powiększać je lub przełączać się pomiędzy nimi (górny prawy róg okna). Wszystkie okienka, jakie pojawiają się na ekranie, możesz przeciągać i rozmieszczać na nim według własnego uznania, tak by jedne nie zasłaniały drugich i byś mógł bez problemu śledzić przemieszczanie się Lei.

Dziewczyna wyjdzie na korytarz (UD04) - Zadanie 01 - Zapoznanie się z interfejsem | eXperience112 - eXperience112 - poradnik do gry

Dziewczyna wyjdzie na korytarz (UD04). Spójrz na mapkę sektora, w którym się teraz znajdujesz: kajuta, którą opuściła Lea oznaczona jest UD01. Następne dwa pomieszczenia na lewo od niej to UD02 i UD03. Włącz (kliknij na mapce) zgodnie z życzeniem kobiety kamerę na korytarzu i przesuwaj widok z niej (w drugim okienku na ekranie, które właśnie się pojawiło), śledząc trasę Lei. W ten sposób (klikając na mapce kolejne kamery, do których kobieta się zbliża, a następnie manewrując obrazem w oknach, w których się pojawia) możesz obserwować jej poczynania.

Lea wejdzie do sąsiedniej kajuty (UD02), poprosi o uruchomienie tam kamery i spróbuje włączyć światło. Niestety, ktoś prawdopodobnie odciął główny włącznik. Dziewczyna wyjdzie więc na korytarz i podniesie wspomnianą wajchę do góry. Wróci do UD02 i wciśnie prztyczek w ścianie. Jednak oświetlenie nadal nie działa. Zatem kobieta poprosi, byś włączył światło poprzez mapkę. Kliknij więc okrągły znaczek w pobliżu wejścia w UD02, tak by zmienił kolor na niebieski. Lea wpadnie na pomysł: jeśli chcesz, by poszła do jakiegoś pomieszczenia, zapal tam światło. Odtąd w ten właśnie sposób będziesz sterować jej krokami (jeśli w pomieszczeniu, do którego chcesz ją posłać, światło już się pali, zgaś je i włącz ponownie).

Kobieta opuści kajutę - Zadanie 01 - Zapoznanie się z interfejsem | eXperience112 - eXperience112 - poradnik do gry

Kobieta opuści kajutę. Zapalając kolejne lampy, poprowadź ją (w lewo) korytarzem (UD04) w stronę wejścia do UD05. Lea poinformuje Cię, że na końcu korytarza znajdują się drzwi wiodące do laboratoriów, za które należy się dostać. Jednak najpierw skieruj ją do UD03. Otwórz jej drzwi (jak widzisz, są "czerwone") i zapal pierwszą lampę po lewej. O włączaniu kolejnych kamer, byś mógł obserwować bohaterkę, chyba nie muszę przypominać? (Polecam wybrać w Opcjach Automatyczne Śledzenie; Wiele Kamer). No, chyba że nie chcesz wiedzieć, co ona robi? W sumie na upartego można nią sterować tylko przy pomocy mapki...

Teraz zainteresuj kobietę obiektem (trójkąt na mapce w UD03, po lewej, drugi u góry) - Zadanie 01 - Zapoznanie się z interfejsem | eXperience112 - eXperience112 - poradnik do gry

Teraz zainteresuj kobietę obiektem (trójkąt na mapce w UD03, po lewej, drugi u góry). To jeden z systemowych terminali, obok którego leży kartridż, który Lea w nim zainstaluje. Dzięki temu będziesz mógł uaktywnić noktowizyjną funkcję kamery Jasność (Brightness) . Kliknij tę zakładkę (trzecia od góry) w małym okienku menu kamery. Zobaczysz Leę w ślicznym zielonkawym odcieniu, a ponieważ w tym pomieszczeniu jest jasno - na razie spokojnie możesz tryb nocny wyłączyć (w menu kamery). UD03 to kwatera Johna, jednak mężczyzny tu nie ma. Jeśli chcesz, możesz rozejrzeć się po tym pomieszczeniu, zapalając światło w głębi i tym samym sugerując kobiecie, by tam przeszła. Są tu dwa kolejne obiekty - jeden z nich to niebieska grająca lampka-pozytywka, gadżet w stylu Johna.

Lea poinformuje Cię, że tworzycie zespół, a w związku z tym trzeba ustalić cele (Zadania/Objectives) działania (kolejna zakładka po lewej). Rzuć na nie okiem - jak widzisz pierwszy z nich (zapoznanie się z menu systemu) dziewczyna już odznaczyła jako zrealizowany. Pora zająć się następnym. Lea jest zmęczona i źle się czuje, potrzebuje zaaplikować sobie substancję o nazwie wodorotlenek oksydryny (hydroxide oxydrin), która znajduje się w Laboratorium Etologii. Kobieta wprowadzi też do komputera opcję Pomoc (Help) . Jeśli będziesz potrzebować jakiejś informacji czy przypomnienia na temat aktualnego celu - kliknij ją (poniżej Zadań).