04B - Znalezienie ciepłego stroju (cz.2) | Zadanie 04 | eXperience112 poradnik eXperience112
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
W szafce Lindy Lea znajdzie też strój do nurkowania, w który powinna się przebrać, zanim wsiądzie do batyskafu. Zapewnij więc dziewczynie odrobinę intymności w ustronnym miejscu, kierując ją do kącika po lewej, niemal na wprost szafek (prawdopodobnie toaleta). Kiedy Lea wyjdzie, każ je spenetrować jeszcze szafki w dole pomieszczenia, szczególnie te po prawej, bowiem wśród nich znajduje się szafka Dimitrinki. Lea otworzy ją wyjętym z szuflady jego biurka kluczem. Znajdzie w niej kilka przenośnych dysków, z których jeden da się odtworzyć w systemie. Zawarte w nim informacje odnajdziesz w Katalogu Wspólnym, a jest wśród nich kod do Katalogu Chronionego Dimitrinki (który znasz już z Plików Loyda).
Teraz możesz (nie jest to konieczne dla rozwoju fabuły) skierować Leę pod prowadzące do tajemniczego zbiornika CT07 drzwi (w dole mapki). Spróbuj je otworzyć, okaże się, że dziewczyna ma do nich klucz (to ten znaleziony przy bojlerze w kotłowni na górnym pokładzie), a gdyby go nie posiadała, kod do owych drzwi zapisany jest w Katalogu Chronionym Namrika (CT07A01 ) oraz w danych Stephena Alguna. Kiedy Lea znajdzie się wewnątrz, wreszcie będzie miała okazję poznać tak pilnie strzeżoną "tajemnicę" owego zbiornika, nad którą zastanawiała się większość nie mających tu dostępu naukowców. (Zanim poprowadzisz ją, by rozejrzała się po owym pomieszczeniu, proponuję dokonać zapisu stanu gry). Przede wszystkim skieruj ją do kantorka po prawej. To miejsce pracy Stephena Alguna. Na jego biurku (zapal lampę w centrum kantorka lub kliknij któryś z widocznych tam obiektów) dziewczyna znajdzie dysk przenośny, dane z którego wprowadzi do Katalogu Wspólnego (Wszystko, co wiem). Teraz poślij ją, by zwiedziła dalszą część sali.
Znalazłszy się w jej dolnym lewym rogu, dziewczyna zauważy przejście do kolejnego zbiornika i pomaszeruje tam (automatycznie). Po chwili w tej olbrzymiej ładowni (CT8T) da się uruchomić kilka kamer i zapalić kilka lamp. Można ją też zwiedzić na trzech poziomach wysokości. Bowiem oprócz przespacerowania się po wielkiej hali da się też wspiąć na pomost (trzeba przestawić mapkę poziom wyżej i kliknąć lampę nad jednymi z dwojga schodów prowadzących na wspomniany pomost). Na owym pomoście można wspiąć się jeszcze piętro wyżej (schody mniej więcej pośrodku pasażu, rzecz jasna trzeba znów przestawić mapę podwójną strzałką w górę). Kiedy Lea na najwyższym piętrze hali przejdzie w prawo, dostrzeże kolejne interesujące obiekty, po czym uzna, że dość się już napatrzyła i powinna zająć się przygotowaniami do opuszczenia tankowca. Wówczas pomaszeruje samodzielnie na dół i prawdopodobnie utknie w okolicy przejścia ze zbiornika CT8C do CT8T lub wpadnie w pętlę czasową i po każdym wyprowadzeniu jej ze zbiornika CT8T będzie tam powracać z uporem maniaka. Wówczas Ty, bogatszy o to, co przed chwilą zobaczyłeś i przeczytałeś, wróć po prostu do poprzedniego zapisu.
Pora opuścić miejsce pracy komputerowców i powędrować do hali z batyskafami, skieruj więc dziewczynę do wyjścia (w górze mapki, w lewej części tego pomieszczenia, czyli CT7T). Wyprowadź ją z sali, gasząc i zapalając lampę zaraz za drzwiami. Następnie zaświeć najbliższe lampy przy śluzie (okrągły obiekt na mapie pośrodku zbiornika). Kiedy Lea zatrzyma się przy kamerze usytuowanej na prawo od śluzy, włącz lampę umieszczoną u góry z lewej strony śluzy (tę bliżej niej). W efekcie dziewczyna wejdzie po schodkach na obrzeże śluzy i poprosi o jej otwarcie. By tego dokonać, kliknij obiekt (widoczny na mapce w centrum śluzy). Pojawi się okienko do wpisania kodu do śluzy. Odszukaj go w danych Kim Lee (której namiary - KL.LEE ; YOKOBUE ; GAGAKU - znajdują się w Poczcie Namrika, można je także odczytać z filmiku odkrytego w Plikach Dimitrinki). Ów kod to: CT054400 . Wpisz go i zatwierdź (Enter), a śluza otworzy się, umożliwiając wydostanie się poza obręb statku. Oczywiście tylko w batyskafie, co oznacza, że Lea z Twoją pomocą musi go zwodować.
W tym celu poprowadź ją w stronę dźwigu (kliknij obiekt na prawo od śluzy). Kobieta przejdzie w jego stronę, a ponieważ panel sterowania dźwigiem znajduje się na platformie, przełącz mapkę na wyższy poziom i zapal widoczne na platformie lampy, by Lea weszła po schodach. Dziewczyna uruchomi panel, co zaowocuje pojawieniem się okienka sterowania dźwigiem.
Za pomocą widocznych na nim przy czterech silnikach suwaków musisz naprowadzić ramię dźwigu nad batyskaf nr 2 (jedyny sprawny) i przemieścić go nad otwartą śluzę. By tego dokonać ustaw:
silnik B na max, czyli przesuń suwak do końca w prawo;
silnik A na max;
silnik D odrobinę (ostrożnie i powoli) w prawo, aż coś na kształt przyssawki doczepi się do kopuły batyskafu.
Teraz wycofaj i unieś ramię dźwigu, ustawiając:
silnik A na 0, czyli przesuń suwak do końca w lewo;
silnik B na 0;
silnik C na max, co opuści batyskaf nad śluzę;
silnik D w prawo (ostrożnie), tak trochę dalej niż 3, aż Lea powie, że to wystarczy, by zwodować batyskaf.
I po chwili znajdzie się w głębinach oceanu.