04A - Znalezienie bezpiecznika | Zadanie 04 | eXperience112 poradnik eXperience112
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Zadanie 04: Wydostanie się z ładowni za pomocą batyskafu
Zadanie 04A: Znalezienie bezpiecznika
Od komputera poprowadź Leę do drugiego pomieszczenia w tym zbiorniku (po lewej), zapalając lampę [1] znajdującą się trochę wyżej (i bardziej z lewej) od tej, przy której dziewczyna pierwszy raz rozmawiała z Loydem. Następną salę każ jej przeciąć w poprzek, włączając kolejną lampę [2] naprzeciwko poprzedniej. Następnie kliknij lampę [3] w dole, przy zewnętrznej ścianie tego pomieszczenie. Jednak, kiedy Lea wyjdzie i skieruje się w dół mapki, nie dopuść, by skręciła w prawo, tylko włącz lampę [4] widoczną na mapie najbardziej w dole po lewej. Twym celem jest bowiem doprowadzenie kobiety właśnie w ten róg mapki, by zwróciwszy jej uwagę na znajdujący się tam obiekt [5] (wajcha), skierować ją do kolejnego sektora zbiorników (CT6B/CT8C).
Po chwili Lea znajdzie się w holu następnego zbiornika. Zauważ wiodące z niego (w dole po lewej) schody i przełącz widok z mapki na wyższy poziom, klikając podwójną skierowaną w górę strzałkę w jej górnym prawym rogu. Następnie zapal lampę w dole schodów, a po chwil drugą na ich szczycie. Kiedy Lea znajdzie się w drugim pomieszczeniu (CT7B), przywróć poprzedni widok z mapy (klikając podwójną skierowaną w dół strzałkę w jej górnym prawym rogu). Przez to pomieszczenie kobieta musi po prostu przejść (z góry na dół), zaprowadź ją więc systemem lampowym pod drzwi widoczne w prawym dolnym rogu tego zbiornika.
Jak widzisz, owe drzwi znajdują się pomiędzy dwiema lampami i jeśli trudno Ci trafić w nie na mapce, powiększ widok z mapki identycznie, jak robisz zbliżenie widoku z kamery (kółkiem myszki w górę). Zaproś Leę do środka, aktywując obiekt (terminal systemowy) widoczny w dole mapy tuż za drzwiami. W pomieszczeniu tym jest bardzo ciemno, toteż dziewczyna przypomni o zapalenie światła. Kliknij którąś z lamp, w wyniku czego dojdzie do zwarcia i w znajdującej się obok terminala skrzynce z bezpiecznikami przepali się jeden z nich. A zatem Lea musi zdobyć nowy bezpiecznik, by oświetlić zbiornik CT7C. Zasugeruje, by udać się do magazynu części zamiennych (CT6B). Kiedy zaktywizuje cele, wyprowadź ją z pomieszczenia, klikając lampę za drzwiami po lewej, a potem kolejne w zbiorniku CT7B.
Gdy kobieta znieruchomieje w górze sali, to znak, że trzeba przestawić mapę na wyższy poziom (klikając podwójną skierowaną w górę strzałkę w jej górnym prawym rogu). Teraz wprowadź Leę na schody, zapalając kolejno znajdujące się przy nich lampy. Wreszcie przełącz mapę na niższy poziom (klikając podwójną skierowaną w dół strzałkę w jej górnym prawym rogu), po czym zaświeć lampę po lewej, a Lea zejdzie ze schodów i znajdzie w pobliżu wejścia do magazynu części zamiennych (CT6B).
Spróbuj otworzyć owe drzwi, niestety, wymagają wprowadzenia kodu. Ten jest w danych Namrika, a jeśli jeszcze nie sprawdzałeś jego Plików, zaloguj się jako Melik (najprościej, klikając jego fotkę w Pracownikach i widoczne pod nią Zatwierdź ). Rzuć okiem na Katalog Chroniony Melika, z którego odczytywałeś już kiedyś namiary na Mourina. Znajdziesz tam również alias i login Namrika (H.NAMRIK ; KIM ). Wejdź w jego profil i na dole listy pod fotką odczytaj kod do magazynu (55SW321 ). Kiedy go wprowadzisz do systemu, wprowadź też Leę do magazynu, zapalając lampę po lewej. Teraz dziewczyna musi odnaleźć właściwy bezpiecznik. Pomocna będzie tu wiedza, że dotyczy on zbiornika CT7C oraz informacja zawarta w Katalogu Osobistym Namrika na temat ulokowania konkretnych bezpieczników w magazynie. Poszukiwany to SMAXCT07C oznaczony czerwonym kolorem (w dole po lewej).
Ponieważ dziewczyna stoi pod schodami (po lewej), na które powinna się wspiąć, kolejny raz przełącz mapę na wyższy poziom, po czym kliknij widoczny na niej w dole po lewej, a następnie po prawej obiekt. Lea przejdzie na koniec pomostu i zlokalizuje poszukiwany bezpiecznik. Z nim powróci (automatycznie) do wielkiego zbiornika CT7C. Kiedy kobieta dotrze już pod skrzynkę z bezpiecznikami, ponownie przełącz mapę, by kontrolować jej poczynania.
Lea zainstaluje bezpiecznik i wreszcie w zbiorniku będzie można włączyć światło. Zapal więc lampę widoczną powyżej miejsca, w którym stoi Lea i aktywując kolejne (koło drzwi po lewej, usytuowaną nieco wyżej z prawej, kolejną po prawej i wreszcie widoczną troszkę niżej po prawej), przeprowadź ją na prawą stronę zbiornika. Kobieta zobaczy batyskafy i zmartwi się nieco ich stanem. Jednak zanim Lea uruchomi jeden z nich i opuści zbiorniki, skieruj ją najpierw do pomieszczenia po prawej (CT7T), wejście do którego znajduje się u góry mapki.