Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

eXperience112 - poradnik do gry

eXperience112 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

03A - Zdobycie klucza do włazu do ładowni (cz.1) | Zadanie 03 | eXperience112 poradnik eXperience112

Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019

Zadanie 03: Uzyskanie dostępu do ładowni

Zadanie 03A: Zdobycie klucza do włazu do ładowni

Ostatecznie wyprowadź bohaterkę na korytarz i skieruj ją w górę do archiwum (1P08) - na mapce po prawej, poniżej laboratorium (1P09) - 03A - Zdobycie klucza do włazu do ładowni (cz.1) | Zadanie 03 | eXperience112 - eXperience112 - poradnik do gry

Ostatecznie wyprowadź bohaterkę na korytarz i skieruj ją w górę do archiwum (1P08) - na mapce po prawej, poniżej laboratorium (1P09). Otwórz drzwi i zapal światło w centrum pomieszczenia. Dziewczyna przyjrzy się stojącej tam konsoli i stwierdzi, że ta nie działa. Włącz kamerę w prawym dolnym rogu pokoju. Zobaczysz odłączony i iskrzący kabel. Zwróć na niego uwagę Lei, klikając znajdujący się tuż obok obiekt. To coś w rodzaju interkomu, który zadzwoni, a kobieta podejdzie i spróbuje porozmawiać. Zorientowawszy się, że to Ty ją nagabujesz, odejdzie, a wówczas kliknij interkom po raz drugi. Teraz Lea zauważy kabel i ostatecznie podłączy go, uruchamiając konsolę. Jednak, kiedy spróbuje coś na niej zdziałać, okaże się, że wymaga to kodu.

Ten powinien być w Plikach profesora Mourina, ale niestety nie masz do nich jeszcze dostępu - 03A - Zdobycie klucza do włazu do ładowni (cz.1) | Zadanie 03 | eXperience112 - eXperience112 - poradnik do gry

Ten powinien być w Plikach profesora Mourina, ale niestety nie masz do nich jeszcze dostępu. Lea podejrzewa jednak, że Melik, który lubił szpiegować kolegów, w swoim Katalogu Chronionym może mieć namiary na profil Mourina. Ponieważ nie udało Ci się dostać tam (do Katalogu Chronionego Melika) za pomocą kodu podanego w liście Mourina, przejrzyj Katalog Osobisty i Pocztę z profilu Melika. W Osobistym znajdziesz informacje na temat Szachownicy Polibiusza (Polybius square) oraz Blaise'a de Vigenere'a (powinieneś już widzieć je w Plikach Pierre). W Poczcie - mail (Klucz do szyfru) od Dimitrinki, w którym podaje on Melikowi klucz do szachownicy Blaise'a de Vigenere'a oraz początek odszyfrowanego przy jego pomocy kodu (CEASR ; SUC ...).

A zatem, by poznać kod do Katalogu Chronionego Melika, trzeba go odszyfrować. W tym celu wejdź w profil Pierre. Wystarczy kliknąć jego fotkę w Pracownikach , a następnie widoczne pod nią Zatwierdź , by zostać zalogowanym jako on. Otwórz zakładkę Poczta i przeczytaj mail do Dimitrinki, dotyczący szachownicy Blaise'a de Vigenere'a. Jest tam wytłumaczone, jak posługiwać się tą metodą szyfrowania. W ten właśnie sposób trzeba odszyfrować hasło Melika (UYUCVUW) przy pomocy klucza CESAR.

A zatem do dzieła - 03A - Zdobycie klucza do włazu do ładowni (cz.1) | Zadanie 03 | eXperience112 - eXperience112 - poradnik do gry

A zatem do dzieła. W górnym rzędzie szachownicy (Blaise'a de Vigenere'a) należy zaznaczyć litery klucza, czyli CESAR . Odszukując przy jego pomocy kolejne litery zaszyfrowanego kodu (UYUCVUW ), dotrzesz do drugiego kodu (odszyfrowanego), który odczytasz w kolumnie po prawej. Tyle ogólnie, a teraz konkrety.

Zaznacz w górnym (pierwszym) rzędzie pierwszą literę klucza, czyli C i jadąc w dół kolumny, na szczycie której widnieje C, odnajdź pierwszą literę zaszyfrowanego kodu, czyli U. Teraz od tego U skieruj się w prawo i zobacz do jakiej litery po prawej (w pierwszej kolumnie) dotarłeś w ten sposób. To S .

Zaznacz w górnym rzędzie drugą literę klucza, czyli E. Zjedź od niej na dół do drugiej litery zaszyfrowanego kodu, czyli Y, a kierując się od niej w prawo, dotrzesz do U .

Zaznacz w górnym rzędzie trzecią literę klucza, czyli S. Zjedź dwie kratki niżej do trzeciej litery zaszyfrowanego kodu, czyli U, a kierując się od niej w prawo, dotrzesz do C .

Zaznacz w górnym rzędzie czwartą literę klucza, czyli A. Zjedź dwie kratki niżej do czwartej litery zaszyfrowanego kodu, czyli C , które jest równocześnie czwartą literą literą odszyfrowanego kodu (nie ma żadnej położonej bardziej na prawo od niej).

Zaznacz w górnym rzędzie piątą literę klucza, czyli R. Zjedź cztery kratki niżej do piątej litery zaszyfrowanego kodu, czyli V, a kierując się od niej w prawo, dotrzesz do E . W tym momencie skończyły się litery klucza CESAR, ale ponieważ kod, który masz przy jego pomocy odszyfrować jest siedmioliterowy, zaczynamy od początku (ostatecznie klucz CESAR dla siedmioliterowego kodu brzmi CESARCE). Tak więc:

Zaznacz w górnym rzędzie szóstą literę klucza, czyli C. Zjedź na dół do szóstej litery zaszyfrowanego kodu, czyli U, a kierując się od niej w prawo, dotrzesz do S .

Zaznacz w górnym rzędzie siódmą literę klucza, czyli E. Zjedź na dół do siódmej litery zaszyfrowanego kodu, czyli W, a kierując się od niej w prawo, dotrzesz do S . A zatem hasło odkodowane za pomocą klucza CESAR brzmi SUCCESS (CESARCE=UYUCVUW=SUCCESS).

Oczywiście wpisz je w okienko, które pojawi się po kliknięciu na Katalog Chroniony Melika (rzecz jasna, musisz być zalogowany jako on) - 03A - Zdobycie klucza do włazu do ładowni (cz.1) | Zadanie 03 | eXperience112 - eXperience112 - poradnik do gry

Oczywiście wpisz je w okienko, które pojawi się po kliknięciu na Katalog Chroniony Melika (rzecz jasna, musisz być zalogowany jako on). Znajdziesz tam namiary na profile: Alaina Mourina (A.MOURIN ; ME ), Harimanji Namrika (H.NAMRIK ; KIM ) oraz Nancy Edwards (N.EDWARDS ; LUXURY ). Zaloguj się jako Mourin i na dole listy pod fotką odnajdź kod do konsoli w archiwum: 1P08A25 .

Zanim wejdziesz w dane archiwum, możesz poszperać w profilach, do których loginy i hasła właśnie poznałeś. I tak w Poczcie Mourina znajdziesz mail do Leonarda, a w nim kod do Katalogu Chronionego Mourina (ETHOLOGY ). W Plikach Namrika (w Poczcie): mail do Kim Lee, w którym mężczyzna podaje jej swój kod do Katalogu Chronionego (17061947 ) i wspomina o haśle do jej profilu, które ona podała mu wcześniej (YOKOBUE ). W Plikach Edwards (w Poczcie): mail od Lincolna z jego namiarami (M.LINCOLN ; PASSWORD ). W Plikach Kim-Lan Lee (login: KL.LEE ; hasło: YOKOBUE ) - w Katalogu Osobistym: namiary na Lindę Manchek (L.MANCHEK ; ARCHIE ; OCEAN ) oraz Stephena Alguna (S.ALGUN ; S.ALGUN ; S.ALGUN ).

A skoro już przeglądasz wszystko, zajrzyj na dostępny już od jakiegoś czasu profil Francois Pierre i sprawdź mail od Dimitrinki na temat kwadratu Polibiusza - 03A - Zdobycie klucza do włazu do ładowni (cz.1) | Zadanie 03 | eXperience112 - eXperience112 - poradnik do gry

A skoro już przeglądasz wszystko, zajrzyj na dostępny już od jakiegoś czasu profil Francois Pierre i sprawdź mail od Dimitrinki na temat kwadratu Polibiusza. Jest w nim podany kod do Katalogu Chronionego Pierre, zaszyfrowany metodą Polibiusza: 3.5 - 3.4 - 3.1 - 5.4 - 1.2 - 2.4 - 4.5 - 4.3 . Te pary cyfr to namiary na każdą z liter kodu, do odnalezienia na kwadracie identycznie jak w układzie współrzędnych.

A zatem: 3.5 oznacza, że pierwsza litera znajduje się w trzecim rzędzie a piątej kolumnie kwadratu. Jak widzisz - to P .

Druga litera leży w trzecim rzędzie i czwartej kolumnie, to O .

Trzecia w trzecim rzędzie i pierwszej kolumnie, to L .

Czwarta w piątym rzędzie i czwartej kolumnie, to Y .

Piąta w pierwszym rzędzie i drugiej kolumnie, to B .

Szósta w drugim rzędzie i czwartej kolumnie, to I .

Siódma w czwartym rzędzie i piątej kolumnie to U .

Ósma w czwartym rzędzie i trzeciej kolumnie, to S .

A zatem kod brzmi: POLYBIUS .

1 - 03A - Zdobycie klucza do włazu do ładowni (cz.1) | Zadanie 03 | eXperience112 - eXperience112 - poradnik do gry