05B - Dopłynięcie na Grzbiet Tyriad | Zadanie 05 | eXperience112 poradnik eXperience112
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Zadanie 05B: Dopłynięcie na Grzbiet Tyriad
Przed Tobą najtrudniejszy odcinek trasy. Jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej, warto teraz w opcjach kamery włączyć tryb nocny (Jasność). Upewnij się też, że masz aktywną Ostrość. Batyskaf na mapie powinien znajdować się mniej więcej w połowie pomiędzy strzałką po prawej (na jej linii) i usytuowaną wyżej kamerą po lewej. Oko umieszczonej na wysięgniku kamery ma być skierowane w lewo. Teraz obniż batyskaf do poziomu -5. A konkretnie do momentu, kiedy stuknie o dno i Lea zwróci Ci uwagę. Skręć ciut w lewo i kieruj się do widocznego przesmyku (najbardziej po lewej), z którego zwisają jakoweś pnącza i w którym unoszą się opary z gorących źródeł.
Prąd morski będzie Cię znosić, zatem przez krótką chwilę steruj batyskafem w prawo, a i tak podpłyniesz prosto. Następnie, gdy już uda się korygować kierunek w lewo i w prawo, płyń przed siebie tak, by widzieć wysięgnik. Za chwilkę okaże się, że trzeba jeszcze bardziej obniżyć batyskaf, inaczej zahaczy czubkiem o skalną półkę. Opuść go do poziomu -6.
Kiedy batyskaf na mapie znajdzie się w prostej linii pomiędzy kamerą nad nim i pod nim, odtąd powinieneś sterować nim tak, by na mapce przemieszczał się w dół. No, może trochę po skosie, ale generalnie w dół. Kiedy przepłyniesz pod skalną półką, z powodu której zanurzałeś się jeszcze bardziej, po chwili przed batyskafem pojawi się kolejna. Stanie się to mniej więcej pod dotarciu batyskafu na mapie do poziomej linii (trochę przed nią). Niech Cię nie skusi przesmyk po prawej, Twoim celem jest inny, usytuowany głębiej i po lewej (pod wspomnianą półką skalną, z której też zwisają wodorosty).
Ponownie zanurz batyskaf głębiej (do poziomu -8). Teraz powinieneś już wyraźnie widzieć ów przesmyk po lewej. Uruchom kamerę widoczną na mapie poniżej batyskafu i ustaw widok z niej na batyskaf. Za chwilę Lea będzie płynąć owym niezbyt dużym przesmykiem i podgląd całego batyskafu okaże się niezwykle przydatny. Jeśli dobrze ustawiłeś batyskaf do przemieszczania się w przesmyku, to w zasadzie wystarczy obrać kurs prosto, ewentualnie delikatnie korygując trasę w lewo lub w prawo.
Kiedy tylko batyskaf wypłynie z przesmyku (na mapce tuż nad "dolną kamerą"), znów pojawi się możliwość płynięcia w dwu kierunkach. Tym razem skieruj go w prawo, do kolejnego przesmyku, w którym widać unoszące się bąble gorącej wody i pary. Kanion, w którym Lea się znajdzie, jest bardzo wąski. Praktycznie cały czas trzeba korygować trasę to w lewo, to w prawo, a także pilnować wysokości. Kiedy dziewczyna wspomni o gorących źródłach, pozwól jej płynąć jeszcze chwilę przed siebie, po czym podnieś batyskaf na poziom -4. I dalej kieruj nim dokładnie tam, gdzie kanion prowadzi (nie masz wielkiego wyboru). Na mapce batyskaf będzie przemieszczał się w dół, a po chwili po skosie w prawo, zmierzając do widocznej w jej dolnej części strzałki.
Kiedy Lea wspomni, że zbliża się do końca kanionu, za chwilę ponownie trzeba zdecydować się na zmianę kierunku (kolejny przesmyk po prawej). Obróć batyskaf w prawo, aż zobaczysz na mapce, że kamera na wysięgniku ustawiona jest zgodnie ze zwrotem strzałki, co oznacza, że wpływasz do podziemnej zatoczki, w której znajduje się śluza. Przed samym wpłynięciem uważaj na skały na dnie i unieś trochę batyskaf, ale w ramach poziomu -4.