07C - Zdobycie feromonu Omega (cz.2) | Zadanie 07 | eXperience112 poradnik eXperience112
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Poprowadź dziewczynę tą samą trasą (lewą stroną) w górę, z tym że nie musisz gonić jej aż do obszaru T04. Zauważ, że pomiędzy T05 a T04 znajduje się (po lewej) obiekt-wajcha, który dostarczy ją wprost na skrzyżowanie (T03).
Teraz należy powieść kobietę lewą stroną w górę mapy w kierunku obiektu (dźwignia) prowadzącego do strefy T11/T16. Jednak w pobliżu punktu, do którego zmierza, Lea spotka Loyda, a ten strąci ją w dół wąwozu. Szczęśliwie dziewczyna upadnie na jeden z dryfujących nad przepaścią kwiatów (Kielichowiec Wędrowny). By mogła się stamtąd wydostać, musi wykorzystać skłonność tych kwiatów do unoszenia się w górę.
Każ jej więc rozejrzeć się dookoła (przesuwając obraz w oknie widoku z kamery umieszczonej na ramieniu Lei). Kiedy dostrzeżesz kwiat znajdujący się w pobliżu dziewczyny, ale troszkę wyżej (ciut na lewo od tego, w którym stoi Lea), wystrzel w jego kierunku z translatora wiązkę feromonów Beta-Beta (pożądanie) lub Delta-Delta (zadziwienie). Kwiat podpłynie do Lei a ona przesiądzie się do jego wnętrza. Roślina będzie chwilę unosić się, a kiedy znieruchomieje, rozejrzyj się w ten sam sposób jak przed chwilą za następną, usytuowaną ciut wyżej i identycznie jak poprzednio zachęć ją do przetransportowania Lei. I tak kilka razy (dokładnie cztery), aż kobieta dotrze na brzeg wąwozu. Tu nastąpi gwałtowna wymiana zdań z Loydem i okaże się, że mężczyzna skonstruował bombę, którą zamierza zgładzić Tyriady. Jednak jej odpalenie przerwie pojawienie się Wojowników Tyriad.
Lea uznana za wspólniczkę Loyda wyląduje przed Radą Starszyzny Wojowników Tyriad. Wśród nich znajduje się jeden z naukowców z bazy, ale dziewczyna nie potrafi rozpoznać który. Musisz uratować ją przed raczej niefajnym wyrokiem, odpowiednio "rozmawiając" z generałami Wojowników. Rozmowy te będą przebiegać podobnie jak ze strażnikiem (strażnikami) w lesie. Oczywiście, konieczne jest włączenie modułu Feromon w kamerze. Każdy z generałów przy pierwszym odezwaniu się do Lei wysyła w jej stronę feromony Beta-Beta (określające jego przynależność do klanu - patrz tabela w Protokole przyjaznej komunikacji ). Dziewczyna powinna odpowiedzieć wizytówką któregoś z klanów sojuszniczych bądź tego samego klanu, czyli albo Beta-Beta (Szczękoczułki Wrzeciona), albo Alpha-Alpha (Leczniczy Wiatr), albo Gamma-Gamma (Wielki Strumień - klan neutralny). Następnie generał formułuje konkretną wypowiedź i tu już zasada jest inna. Zgodnie ze wskazówkami z Protokołu przyjaznej komunikacji należy odpowiedzieć w sposób przeciwny, czyli: do zdania składającego się tylko z dwu feromonów dołożyć feromon Omega, natomiast jeśli w przekazie od generała tenże feromon jest już zawarty, odpowiedź powinna być go pozbawiona, np. odpowiedź na Alpha-Gamma powinna brzmieć Alpha-Gamma-Omega, a na Beta-Delta-Omega wystarczy samo Beta-Delta. Kolejność klikania feromonów przy konstruowaniu odpowiedzi jest obojętna (ważne, żeby w danym przekazie zawrzeć te właściwe), zasięg dla pewności polecałabym daleki. Poprawna odpowiedź zostaje oznaczona znakiem minus, zła - znakiem plus. Sterując obrazem uzyskanym z kamery ulokowanej na ramieniu Lei, trzeba obracać dziewczynę w stronę generała, który się do niej odzywa.
Jako pierwszy zaczepi Leę generał stojący na lewo od mężczyzny na wózku inwalidzkim. Jeśli odpowiesz bezbłędnie, czyli zgodnie na powitanie, a następnie przeciwnie na dwa kolejne zdania (w sumie 3 odpowiedzi), "rozmowa" z pierwszym generałem zostanie zaliczona. Teraz czeka Leę pogawędka z dwoma innymi i to naraz, a w zasadzie na przemian. Pierwszy odezwie się stojący na lewo od tego, z którym rozmawiałeś przed chwilą, drugi - kolejny na lewo od niego. Obaj najpierw przywitają się (trzeba wysłać odpowiedź zgodną), a następnie wystosują po dwa komunikaty, którym trzeba zaprzeczyć. W trakcie rozmowy po każdej odpowiedzi odesłanej jednemu, natychmiast zwracaj Leę w stronę drugiego. I tym razem, jeśli wszystkie odpowiedzi będą bezbłędne, skończy się na trzech pytaniach od każdego z generałów.
W ostatniej fazie przesłuchania Lea będzie rozmawiać z trzema generałami naraz. Zacznie od tego, z którym gawędziła przed chwilą, a następnie musi zwrócić się ku stojącemu na prawo od mężczyzny na wózku inwalidzkim, po czym ku kolejnemu - usytuowanemu na prawo od poprzedniego. Cała procedura przebiegnie identycznie jak wcześniej i przy bezbłędnych odpowiedziach skończy się na trzech "pytaniach" od każdego z generałów. W tej ostatniej fazie istotne jest już tempo, bowiem zbyt długie zwlekanie z odpowiedzią zostaje potraktowane jako odpowiedź błędna. Gdyby stojących w kręgu generałów ponumerować przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, licząc od mężczyzny na wózku, to Lea od początku przesłuchania będzie rozmawiać kolejno z nr 1 (3 odpowiedzi w pierwszym etapie), z nr 2 na przemian z nr 3 (drugi etap), a następnie równocześnie z nr 3, nr 7 i nr 6 (w sumie po 3 odpowiedzi na każdego z nich w trzecim etapie). Wszystko przy założeniu, że ani razu się nie pomyli. W razie pomyłki przesłuchanie trwa dłużej, a przy większej ilości błędów cała zabawa rozpoczyna się od początku, czyli od nr 1.