03B - Otwarcie włazu do ładowni | Zadanie 03 | eXperience112 poradnik eXperience112
Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019
Zadanie 03B: Otwarcie włazu do ładowni
Każ Lei opuścić kuchnię i jadalnię, po czym powiedź ją w prawo i w górę korytarza, do wyjścia na zewnętrzny pokład (1P/2P/CT). Kliknij obiekt po prawej, by kobieta podniosła wajchę i wydostała się na powietrze. Tam, zapalając jedną po drugiej lampy, poprowadź ją w prawo. Lea dojdzie do tarasu, od którego wiedzie długi wąski most. Niestety, na tarasie znajdują się dwa psy, które uniemożliwiają jej przedostanie się na most i nie ma szans namówić ją, by koło nich przeszła.
Skieruj ją zatem w dół i wzdłuż burty statku w lewo. Kiedy dziewczyna dotrze na dziób statku - oczywiście dzięki zapalaniu kolejnych lamp - jako ostatnią włącz pierwszą w dole po lewej. Lea zauważy wielkie ptaki dziobiące zdechłego szczura, a gdy odlecą, zabierze go i powędruje (automatycznie) w stronę psów. Rzuciwszy im ochłap, spowoduje, że nieco się oddalą.
Teraz, zapalając pierwszą lampę na moście, wprowadź ją na niego i powiedź do samego końca, oświetlając kolejne odcinki trasy. Tam włącz ostatnią dolną lampę (na mapce na widocznym w dole i jakby urywającym się pomoście). Kliknij podwójną skierowaną w dół strzałkę w prawym górnym rogu mapy, by zmienić plan, na pokazujący obszar poniżej mostu. Wyłącz i włącz lampę pod schodami, na szczycie których stoi Lea (na mapce na lewo od niej). Kiedy kobieta zejdzie po schodach, skieruj ją w prawy dolny róg mapy. Oprócz lampy włącz także znajdującą się tam kamerę, by widzieć, jak Lea otwiera właz zbiornika. Choć początkowo zapyta o kod, ostatecznie poradzi sobie przy pomocy zdobytego wcześniej klucza. Następnie skieruje się do widocznego w dole po lewej obiektu (wajcha), by przejść do kolejnego sektora.
Wewnątrz (CT6T) zacznij oczywiście od uruchomienia kamery i lampy znajdujących się powyżej dziewczyny. Skieruj ją pod usytuowane mniej więcej pośrodku lewej strony pomieszczenia drzwi, zapalając umieszczoną nad nimi lampę. Otwórz je, a Lea wejdzie do kolejnego zbiornika (CT6C).
Uruchom obiekt (terminal) wiszący na "górnej" ścianie małego pomieszczenia wewnątrz zbiornika, a dziewczyna zaktualizuje cel. Zapal znajdującą się nieco wyżej i bardziej z lewej (na mapce) lampę. Lea przejdzie tam, spojrzy w górę i dostrzeże światło i coś w rodzaju chatki. Nawiąże rozmowę z mieszkającym tam osobnikiem, właścicielem widzianych już psów, od którego dowie się wielu interesujących rzeczy (np. że spała 34 lata). Mężczyzna uważający się za komendanta statku zażąda przyniesienia mu ptasiego jaja (z gniazda na kominie). Lea przystanie na to - ewidentnie potrzebuje bratniej duszy. Po skończonej rozmowie kobieta dopisze kolejny cel.