Zanim zaczniesz korzystać | Zadania | Dungeon Siege II poradnik Dungeon Siege II
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Kilka podstawowych reguł dla osób planujących wycieczkę do krainy Aranna oraz informacji na temat samej solucji.
- Staraj się zbierać wszystkie, a przynajmniej te najbardziej wartościowe przedmioty. Pod tym względem w grze znajduje się wielkie ułatwienie - jeden klawisz załatwia sprawę.
- Nie wahaj się zwiedzać miejsc nie związanych z zadaniami. Doświadczenie zaprocentuje.
- W drugim akcie, w mieście Aman'lu, poprzez wykonanie jednego z zadań pobocznych możesz nauczyć się umiejętności rozmawiania z duchami. Spotkasz ich trochę już w pierwszym akcie. Wykonanie tego zadania jest wielce wskazane, gdyż duchy przewijają się przez bardzo wiele innych zadań.
- W solucji, jak i w całym poradniku, nie dawałem rad na temat rozwoju postaci. Możliwości są ogromne, a drobne podpowiedzi podsuwa sama gra. Idąc dalej powinieneś wiedzieć, jaki styl gry Ci odpowiada. Nie próbuj tworzyć zbyt wszechstronnej postaci - praktycznie każda postać, jaką będziesz mógł włączyć do drużyny, będzie miała swoją specjalizację. Drużyna ma być wszechstronna, nie Twoja postać.
- Jeżeli kogoś to zainteresuje - grałem człowiekiem, mężczyzną, najbardziej rozwijałem łucznictwo. Moja drużyna w ostatecznym składzie wyglądała tak: ja, Lothar, Taar, Finala.
- Poradnik początkowo pisany był w formie historii mojej postaci, ale to stwarzało dodatkowe komplikacje z mapkami i narzuconą liniowością. Postanowiłem więc zamiast całej historii zapisać po prostu sposoby wykonania wszystkich zadań.
- W poniższym opisie nie znajdziesz żadnych porad dotyczących zdobycia wszystkich zaśpiewów czy lokalizacji książek (poza bardzo nielicznymi wyjątkami, np. przy książce otrzymywanej do zadania). Takich rzeczy szukaj w innych działach i na mapach.
- Nie zawsze etapy zadań podczas gry mają takie same numery, jak w solucji - zmienia się to z biegiem wydarzeń. U mnie etapy zapisane są w końcowej postaci - tak wyglądają po zakończeniu zadania.
- Postanowiłem stworzyć dla mapek odrębną część poradnika. Dlaczego? Być może będziecie chcieli obejrzeć niektóre mapki bez specjalnego powodu - wówczas trudno byłoby je znaleźć w którymś rozdziale. W bieg tekstu nie wstawiałem odnośników do miejsc na mapie - cała gra jest zbyt liniowa, by miało to sens. Tym niemniej oznaczenia na mapkach są - legenda jest pod mapkami.
- Przy nagłówkach do zadań pobocznych dorzucałem informację, od kogo dostałem zadanie. Uznałem to za niepotrzebne w przypadku zadań głównych, gdyż otrzymujesz je jedno po drugim, ich wykonywanie jest wręcz narzucone.
- Nagłówki to oczywiście te tabelki wstawione co jakiś czas w tekst.
- W opisach zadań, przejścia na inny teren oznaczałem pogrubioną czcionką.
- Jako że ostatnie etapy zadań wiążą się zazwyczaj jedynie z pogawędką i odbiorem nagrody, pozostawiałem je niekiedy bez komentarza. Tak samo postępowałem w wypadku nad wyraz oczywistych etapów.
- Opisy zadań pisane były na podstawie zadań na pierwszym poziomie trudności - w końcu to na nim będzie przechodziło grę najwięcej osób.
- Gdy jedna z Twoich postaci ma za chwilę wskoczyć na wyższy poziom, wykorzystaj jej moc - automatycznie zostanie w pełni odnowiona w chwili awansu.
- Niektóre zadania poboczne wymagają posiadania w drużynie konkretnej postaci. Jeżeli nie chcesz oddawać żadnej ze swoich postaci w zamian za jakąś inną, proponuję wymieniać postać tylko na kluczowe momenty zadania.
- Czym jest tajemniczy przeciwnik "? ? ?" na setnym poziomie? Zapraszam do sekcji "Tajemnicze zadanie". :)
- Zdrowie nie regeneruje się przeciwnikom. Możesz to dobrze wykorzystać.
- Sugerowany poziom postaci dla 85% zadań jest zbyt niski.
- Zbierasz przedmioty unikalne/setowe? Istnieje na to dobry sposób (sam bym nań nie wpadł, autorem jest Toku z forum). Zdobądź legendarne przedmioty nadające się do zaklinania (najlepiej pierścienie i amulety) a następnie przedmioty dodające do zaklinanego przedmiotu 15% szans na znalezienie magicznych przedmiotów. Pojedynczy, maksymalnie podładowany przedmiot zwiększa szansę znalezienia magicznych przedmiotów o 120%, a możesz mieć w sumie takich 5.
- Co jakiś czas spotkasz Mimika. Mimik to wyjątkowy przeciwnik - wygląda jak skrzynia, tymczasem...Zresztą, zobaczcie niżej. :) Im później go spotykasz, tym silniejszy. Zawsze wypada z niego niezły łup, ale to naprawdę twarda bestia. Podczas gdy bossowie nie sprawiali mi problemów, twardy Mimik kilka razy ubił całą moją drużynę. Podobnym do Mimika przeciwnikiem (równie niespodziewany, dosyć wytrzymały, ale ogólnie znacznie łatwiejszy) jest Kościany Sługa, który potrafi czasami pojawić się na miejscu rozbitej urny.
"O nie! To Mimik! Uciekajmy!"