Akt 2 - Zadania główne (3) | Zadania | Dungeon Siege II poradnik Dungeon Siege II
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Oblężenie Śnieżnej Opoki, część II
Obrazek | Tytuł | Sugerowany poziom postaci | Liczba etapów | Mapki do zadania |
Rozdział 8 Oblężenie Śnieżnej Opoki, część II | 32 | 10 | 029, 030 |
Wewnętrzna twierdza Śnieżnej Opoki (mapa 029)
1. Zniszcz bralle na szczycie wewnętrznej twierdzy.
Droga na górę jest tylko jedna. Utoruj ją sobie i rozpraw się z Brallami; po walce zjedź windą na dół.
Dziedziniec Śnieżnej Opoki (mapa 029)
2. Spotkaj się z dowódcą przy północnej bramie twierdzy.
3. Wymorduj Mordenów, którym udało się przebić przez północną bramę.
4. Pomów z dowódcą przy północne bramie.
Tuż po rozmowie z dowódcą na dziedziniec wtargnie grupa przeciwników (polecam szczególnie Detonację i Podmuch). Nie powinni stanowić większego problemu. Jeżeli lubisz mieć odkrytą całą mapkę, możesz przejść kawałeczek do miejsca, z którego tu doszli (okrężna droga była tylko trochę dłuższa...). Czas jednak na prawdziwe wyzwanie! Wróć windą na górną część zamku, czeka Cię bitwa ze smokiem.
Wewnętrzna twierdza Śnieżnej Opoki (mapa 029)
5. Pokonaj smoka.
Szpon, bo tak będzie się rzeczony smok zwał, nie jest przeciwnikiem, na którym możesz się wyładować poprzez moce czy klasyczne ataki. Zapomnij. Ta walka przypominała mi nieco platformówki - trochę biegania, odpowiedni moment, coś trzeba przestawić i uderzyć ze sprzętu zainstalowanego na miejscu. W tym wypadku jest to balista. Szpon może usiąść w pięciu różnych miejscach. Aby go zranić, musisz za pomocą pokręteł obracać balistę i strzelać, gdy już wycelujesz. Żeby nie było zbyt łatwo, Szpon cały czas miota kulami ognia zadającymi spore obrażenia, a za każdym razem, gdy go trafisz, wzbija się na chwilę w powietrze (co wcale nie przeszkadza mu w miotaniu w/w kul). Po jakimś czasie temperatura dodatkowo się zwiększy wraz z przybyciem Durvli (to na nich możesz - i powinieneś - używać mocy).
I tak do końca walki... Ciekawym rozwiązaniem może być walka ze Szponem przy użyciu tylko jednej postaci - znacznie zmniejszy to ryzyko "wdepnięcia" w ogień, łatwiejsze będzie przemieszczanie itd. itp. Ja mimo wszystko walczyłem we czwórkę, bo inaczej za każdym razem gdy zjawiały się Durvle moja postać ginęła praktycznie od razu.
Jeszcze jedno - przed walką upewnij się, że masz dużo mikstur zdrowia. Miałem ciężką przeprawę gdy skończyły się mniej więcej w połowie...
6. Zgłoś się do dowódcy.
Ha! To jeszcze nie koniec! Szczególnie jeśli zabrakło Ci mikstur. :) Kolejny pojedynek, tym razem znacznie łatwiejszy, Twoja drużyna przeciwko dotychczasowym sojusznikom pod wpływem plagi. Po walce rusz na wschód, do relikwiarza.
Relikwiarz Śnieżnej Opoki (mapa 029)
7. Odzyskaj Egidę Ślepoty.
Hmm... Wejdź do środka i podnieś drugi fragment tarczy Azunaia. Opróżnij przy okazji wszystkie skrzynie. Czy to może być aż tak proste?
8. Wykończ smoka.
Oczywiście, że nie! :) Czeka Cię jeszcze pojedynek z drugim wcieleniem Szpona. O ile w poprzedniej walce musiałeś trochę pokombinować żeby sobie poradzić, o tyle tutaj po prostu musisz walić w smoka ile wlezie, by raz na zawsze trafił tam gdzie jego miejsce. A, no i uważać na jego kule ognia.
9. Wydostań się ze Śnieżnej Opoki.
Po walce zjawi się stary, dobry znajomy - azunicki mędrzec. Otrzymasz kamień, dzięki któremu będziesz mógł skorzystać ze znajdującego się kawałek dalej teleportu (tuż obok niego znajdziesz trzy książki z zaśpiewami). Witamy w Kalrathii!
Kalrathia (mapa 030)
10. Udaj się do miasta Kalrathia i pomów z miejscowym Lordem.