Drakensang The Dark Eye: Zadania główne - INKWIZYCJA Rozdział 5
Aktualizacja:
INKWIZYCJA:
Z9a Skradziona wiedza
4. Dołącz do Krucjaty Słońca
Przy wejściu do obozu Inkwizycji stoi Wyznawczyni Praiosa, Warina M7(3). Porozmawiaj z nią. Spyta się czy nie zechciałbyś do nich dołączyć. Jeżeli zgodzisz się na to, Warina zleci Ci pierwsze zadanie. Masz zabić jedną z wiedźm, Jasmin M7(1).
4.1 Zabij wiedźmę Jasmin
![]() | ![]() |
Do Inkwizycji dołączysz, gdy wykonasz zadanie dla Wariny | Masz wykazać swoją wartość zabijając wiedźmę Jasmin. |
Wróć do wiedźmy , którą spotkałeś już wcześniej zaraz za mostem. Powiedz jej, że zostałeś zwerbowany przez Inkwizycję, i że musi zginąć. Jasmin przemieni swoje świnie w dziki i rozpoczniesz z nimi walkę. Kiedy ją pokonasz otrzymasz sowią czaszkę Jasmin .
Nagroda: Sowia czaszka Jasmin
4.2 Zanieś talizman Warinie
Wróć z talizmanem do Warinie . Pochwali Cię za Twój czyn i każe udać się do Wielkiego Inkwizytora da Vanya M7(6).
Z12a Praioci z Mrocznego Lasu
1. Porozmawiaj z da Vanyą
W końcu masz możliwość porozmawiania z Wielkim Inkwizytorem M7(6). Powiedz mu, że chcesz przedostać się przez magiczną tarczę zakrywającą ruiny. Powie, że tarcza zniknie kiedy zabijesz pozostałe wiedźmy.
Nagroda: Szaty Inkwizycji
2. Zabij wiedźmy
Musisz zabić Alwenę , Morlę oraz Saphirę .
3. Zabij Alwene
Po wykonaniu zadania Z12a3.3 Zabierz Danosa do obozu Praiotów i wyjściu z obozu napadnie na Ciebie Alwene wraz z jej wilkami . Zabij ją, a otrzymasz kolejną sowią czaszkę .
Nagroda: Sowia czaszka Alwene
3.1 Poznaj słabość Alwene
Opcja 1: Pod namiotem M7(11) w lesie znajduje się skrzynia. Otwórz ją, a w środku znajdziesz Pamiętnik Alwene , z którego dowiesz się o jej uczuciu do Danosa M7(8).
Opcja 2: Idź do dworu w Mrocznym Lesie M7(9) i porozmawiaj z Firniane . Powiedz, że przybyłeś w imieniu Inkwizycji. Dziewczyna przestraszy się i powie Ci o związku między Alwene a Danosem M7(8).
3.2 Aresztuj Danosa
Danosa znajdziesz koło leśnej ścieżki. Powiedz mu, że go aresztujesz. Na początku będzie stawiał opór, ale gdy tylko zadasz mu cios zgodzi się pójść z Tobą do obozu.
3.3 Zabierz Danosa do obozu Praiotów
W połowie drogi zaczepi Cię Firniane wraz z bandytami . Dziewczyna zapłaciła im za uwolnienie jej chłopaka . Po rozprawieniu się z bandytami (Z12a.3.4 Rozbij zasadzkę) kontynuuj odprowadzenie Danosa do obozu. Przekaż go jeszcze Arngeldowi M7(4) i wyjdź z obozu.
3.4 Rozbij zasadzkę
Opcja 1: Spróbuj ich zastraszyć. Jeżeli Ci się powiedzie, rabusie odejdą.
Opcja 2: Możesz zapłacić kilka dukatów , aby zostawili Cię w spokoju. Im więcej zaproponujesz, tym większa szansa, że przystaną na Twoją propozycję.
Opcja 3: Walcz z rabusiami.
4. Zabij Morlę
Po zabiciu Mędrka (Z12a.4.3 Zabij ropuchy w sadzawce) pojawi się wściekła Morla . Pokonaj ją i zabierz jej sowią czaszkę .
Nagroda: Sowia czaszka Morli
4.1 Poznaj słabość Morli
Wykonaj zadanie Z12a4.2 Porozmawiaj z Berndrikiem .
4.2 Porozmawiaj z Berndrikiem
Porozmawiaj jeszcze raz z Wariną . Poradzi Ci udać się do Berndrika M7(19), który może mieć jakieś informacje dotyczące wiedźmy . Idź do niego. Kiedy dojdziesz na miejsce zobaczysz, że obóz zaatakowały duchy natury. Pomóż Berndrikowi w walce z nimi. Podziękuje Ci za pomoc, a spytany o wiedźmy powie Ci, że najcenniejszą rzeczą należącą do Morli jest jej ropucha .
4.3 Zabij ropuchy w sadzawce
Idź nad wskazany przez Berndrika staw. Spotkasz tam siedzącą na pniu drzewa ropuchę o imieniu Mędrek M7(12). Spróbuj z nią porozmawiać, ale ropucha wyczuje, że przyszedłeś ją zabić i zaatakuje Cię.
5. Zabij Saphirę
Po podpaleniu domu Saphiry (Z12a5.2 Zniszcz chatę Saphiry) zjawi się wiedźma w towarzystwie duchów natury. Zabij ją, a otrzymasz należącą do Saphiry sowią czaszkę .
Nagroda: Sowia czaszka Saphiry
5.1 Poznaj słabość Saphiry
Osobą, która zdradzi Ci słabość Saphiry jest kucharz mający swoją siedzibę w kuchni M7(10) na dworze w Mrocznym Lesie. Wydobyć z niego tę informację można na kilka sposobów, wykorzystując umiejętność Natura Ludzka lub zabierając leżący na tyłach kuchni zaklęty garnek , a następnie:
Opcja 1: Próbując uwieść kucharza.
Opcja 2: Zastraszyć go.
Opcja 3: Walczyć z nim, aż kucharz podda się i wszystko Ci zdradzi.
5.2 Zniszcz chatę Saphiry
Wiedząc, że Saphira M7(18) bardzo kocha swój domek w lesie, udaj się tam. Na miejscu znajdziesz płonący kosz z węglami . Przewróć go, podpalając tym samym domek.
6. Znajdź dwór w Mrocznym Lesie
Zadanie zostanie ukończone kiedy wejdziesz na dwór M7(9).
7. Złóż meldunek da Vanyi
Kiedy zabijesz już wszystkie wiedźmy (Z12a.2 Zabij wiedźmy) powiedz o tym Wielkiemu Inkwizytorowi . Okazuje się, że musisz zrobić coś jeszcze. Masz zabić ostatnią z wiedźm, Heidrunę . Najpierw musisz ją przyzwać w miejscu wiedźmowych tanów M7(23), wykorzystując zdobyte sowie czaszki .
8. Pokonaj Heidrunę w miejscu wiedźmowych tanów
Po wezwaniu wiedźmy (Z12a.8.2 Wezwij Heidrunę) porozmawiaj z nią. Nie zdążysz wiele powiedzieć, ponieważ zjawi się Wielki Inkwizytor . Porozmawia przez chwilę z Heidruną , po czym zamieni się w jaszczuropodobną istotę , a jego rycerze w kultystów smoka . Jaszczur rzuci jeszcze zaklęcie, które powali wiedźmę i zacznie walczyć z Tobą.
8.1 Znajdź miejsce wiedźmowych tanów
To magiczne miejsce znajdziesz w północno-wschodniej części mapy M7(23).
8.2 Wezwij Heidrunę
Heidrunę wezwiesz wsadzając sowie czaszki w pomniki wiedźm.
9. Pokonaj da Vaynę
Skup się na przemienionym Wielkim Inkwizytorze . To bardzo silna postać, przez co musisz ją zabić jak najszybciej. Kultystami możesz zająć się później. Po walce przeszukaj jeszcze jego ciało. Znajdziesz przy nim sporo pieniędzy i kilka cennych przedmiotów . Porozmawiaj także z Heidruną .
Nagroda: Opachy ognia
- Drakensang: The Dark Eye - poradnik do gry
- Drakensang: The Dark Eye - poradnik do gry
- Drakensang The Dark Eye: Rozdział 5
- Drakensang The Dark Eye: Mapy Góry Krwawe Rozdział 5
- Drakensang The Dark Eye: Mapy Ruiny Rozdział 5
- Drakensang The Dark Eye: Zadania główne Rozdział 5
- Drakensang The Dark Eye: Zadania główne - INKWIZYCJA Rozdział 5
- Drakensang The Dark Eye: Zadania główne - WIEDŹMY Rozdział 5
- Drakensang The Dark Eye: Zadania poboczne (1) Rozdział 5
- Drakensang The Dark Eye: Zadania poboczne (2) Rozdział 5
- Drakensang The Dark Eye: Rozdział 5
- Drakensang: The Dark Eye - poradnik do gry
Komentarze czytelników
@mario583b, do krasnoludzkiej dzielnicy nie da się wejść. Z Aromem spotkać się musisz w Murolosh, stolicy krasnoludów, na mapie jest ona na południu, musisz mapę przewinąć nieco w dół (kliknij-przeciągnij).
Ja z kolei nie mogłem ogarnąć jak wejść do dzielnicy krasnoludzkiej.wszystkie questy zrobione i mam się z aronem tam spotkać ale zamknięte :(
ja nie mogę sobie poradzić z zadaniem odszukania tych kamieni wyroczni.Proszę pomocy!
Ja zaczęłam grę jako mag bitewny. Teraz jestem w Górach Krwawych i nie wiem po czyjej stronie stanąć XD . Moja drużyna składa się z Mnie- magia, leczenie, ataki itp. Ruhlana- walka, Forgrimm-walka, Gwendala- łuk
,,tomag'' - ,,poczatkujacy jak wyglada wymiana postaci w mojej ekipie''
a właśnie tak: gdy chcesz wymienić postać to zaznacz wpierw główną postać a potem kliknij na ową postać której chcesz się pozbyć prawym klaw.myszy i wybierz opcje rozmowy (usta) wyświetli ci się rozmowa a w niej linijka z tekstem mniejwięcej: Zostań w mojej posiadłości na placu praiosa wis a wis świątyni. coś koło tego :) a dana postać zniknie z druzyny i będzie ciągle w domu Ardo w ten sposób możesz zmieniać swoje postacie praktycznie ciągle. :)
no nie mogę w Głębiach Grulduru jest quest "Żelazny kask" a w poradniku go nie ma
poczatkujacy jak wyglada wymiana postaci w mojej ekipie
W poradniku przeczytałem, że po pokonaniu Valoniona w IV rozdziale, zdobędę Nagolenniki Ognia, a otrzymałem Kostur Valoniona. Przedmiot sam w sobie bardzo przydatny, ale w związku z tym, mam pytanie, co dalej ze Zbroją Ognia? Z linii fabularnej wynika, że taki sprzęt zdobędę, czy też muszę spełnić jakieś dodatkowe warunki? Poradnik mam, ale dany rozdział czytam dopiero pod koniec jego przejścia, aby sobie nie psuć zabawy, ale też nie przegapić czegoś ważnego.
Witam, miałem długą przerwę w tej grze ale się wziąłem za nią i zaczynam w Tallon. Gra bardzo wciąga, nie gram teraz w nic innego :) Staram sie wykonać wszystkie możliwe questy i póki co idzie dobrze:) Mój obecny team: Amazonka - miecz dwuręczny znaleziony w podziemiach zamku(((nie pamiętam nazwy) specjalizacja w mieczach i mieczach dwuręcznych plus gadanina i natura ludzka rozwijane na maxa. Rhulana - szabla tej zdradzieckiej amazonki plus jej tarcza:) szable,siła woli i duża siła i budowa. Forgrimm - buława plus tarcza - na maxa rozwijane topory,buławy siła woli,krasnoludzki nos(dzięki odpowiedzi jednej autorki muszę zwiększyć zręczność i intuicję)plus kowalstwo:) Gwendala (wymiata laska) łuki na maxa plus alchemia,łuczarz, zielarstwo i zwierzaki:)
Generalnie teraz nie mam większych problemów z walkami, mało czarów i leczenia muszę używać. Pewnie się to zmieni dalej ale jest ok. Szkoda, że brakuje opisu czy dany przedmiot się do czegoś nadaje. Np. jabłko,zardzewiałe gwoździe, oczywiście oprócz sprzedaży. Najbardziej jednak brakuje opisu dla kogo jakie cechy rozwijać. Jednak mimo wszystko dobry poradnik i dobrze się z niego korzysta:)
robicie to co umiecie
gratulacje poradnik z kturego łatwo korzystać
Jakby kogoś interesowało, to na Gamebanshee jest poradnik (w języku angielskim), w którym są opisani towarzysze, bronie itp: http://www.gamebanshee.com/drakensangthedarkeye/ .
Według mnie organizacja poradnika jest tu trochę lepsza, ale za to tam gra jest nieco dokładniej opisana :) .
Fajna nagroda za opróżnienie kieszeni Cano, 50D i dwa magiczne ringi
Powiedzcie mi gdzie są wszyscy dostępni kompani do 4 rozdziału??
Ja znalazłem złodzieja (1 rozd), amazonke (1 rozd.), jakąś druidke (3 rozd.) krasnoluda (3 rozd) i alchemiczke ale dla niej musze zadanie najpierw zrobic.
A widziałem na filmikach że mozna juz w tym czasie mieć ich więcej do wyboru?? Czy może coś ominąłem ;/
Jak w tej grze wyglądają walki? To coś jak Baldurs Gate na tury? Czy jak zwykły H&S ?
btw. wykonując zadanie "Z33 Szaleństwo w Murolosh" można uzyskać dwie nagrody ze skarbca - nie można w trakcie walki w sali tronowej zabić żadnego z krasnoludów.
DarkEye ---> A do czego służy poradnik? Do porad. A tutaj jak tu juz scorpinor zauwazyl sa tylko opisy przejscia questow. To cRPG, a nie jakis shooter zeby poradnik zawieral tylko tak ogolne informacje. W dodatku... BRAKUJE questów. Ja sam spotkalem sie z 4 nieopisanymi questami - dziewica dla smoka, wieczny odpoczynek (to w tallon), zelazny kask (glebie, a potem Murolosh) i zbieranie informacji dla Gerlinga. Jesli ktos juz o tym wspomnial, to przepraszam, nie przeczytalem dokladnie wszystkich postow.
W rozdziale 9 brak opisanych następujących zadań:
1. Żelazny kask.
2. Wieczny odpoczynek.
3. Zbieranie informacji dla Gerlinga.
Właśnie bardziej przydałyby się porady takie, jak napisał ^sv3n. Bo to są PORADY. Tekst przedstawiony przez autora jest tylko sposobem jak przejść questy w grze. To właśnie natomiast służy do "przechodzenia po sznureczku, za kimś, przed oczyma". Porady powinny zaznajomić nas z nietypowym jak na gry cRPG, światem, pokazać w co warto, a w co nie inwestować (zdaniem autora, który powinien mieć już duże doświadczenie z gry i wie co się może przydać w rozgrywce). Mi najbardziej brakowało opisu jakich członków drużyny można spotkać w grze, bo niełatwo jest stworzyć postać, jeśli nie wiesz kogo jeszcze będziesz miał w teamie (po co np. tworzyć maga, jeśli spotkasz później trzech, za to będzie tylko jeden dobry wojownik, czy spotkamy po drodze jakiegoś dobrego kowala, jeśli nie będzie łucznika żadnego może warto swoją postać tworzyć w tym zakresie itd.). Więcej ciekawych rzeczy dowiedziałem się z tutejszych komentarzy niż z poradnika.
Pewnie, że najlepiej jest odkrywać RPG całkowicie samemu i najczęściej tak robię, ale jeśli ktoś robi poradnik i za to mu płacą niech robi go porządnie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.


