Zadania główne (2) | Rozdział 8 | Drakensang The Dark Eye poradnik Drakensang: The Dark Eye
Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2019
Z22 Podejrzenie pada na przyjaciółkę
1. Udaj się do sali tronowej
W Sali tronowej M10(2) zobaczysz Salinę . To ona jest główną podejrzaną w sprawie otrucia Xolgoraksa oraz kilku innych przestępstw. Porozmawiaj z królem o oskarżeniu Saliny i powiedz, że zajmiesz się tą sprawą, aby udowodnić niewinność swojej znajomej. Popytaj jeszcze Królową Sztukmistrzów o osoby, które mogłyby zeznawać na jej korzyść. Salina wskaże krasnoluda Grimbearda (Z23 Świadek) . Był na jej przedstawieniu w czasie wypadku na kopalni. Wypytaj także Xologoraxa o jaskinie znajdujące się pod miastem.
2. Udowodnij, że Salina jest niewinna
Musisz wykonać zadanie Z29 Wygraj sprawę lub Z30 Na ratunek Salinie .
3. Śledztwo
3.1 Łącznik z Khom
Musisz wykonać zadanie Z25 Żółty płyn .
3.2 Alibi
Musisz wykonać zadanie Z23 Świadek .
3.3 Strzęp tkaniny
Musisz wykonać zadanie Z28 Strzęp tkaniny .
3.4 Włamanie
Niedaleko komnat Saliny M10(11) spotkasz rannego krasnoluda M10(12). Wylecz go, lub daj mu eliksir . Shrobosh podziękuje Ci za pomoc i powie, że był świadkiem włamania do domu Sztukmistrzyni.
3.5 Kula do żonglerki
Porozmawiaj z Saliną na temat jej kuli znalezionej na miejscu zbrodni. Powie, że kula została rozbita, kiedy jeden ze strażników przekazał jej królewskie rozkazy. Masz znaleźć tego strażnika. Jest nim strażnik Argmar M10(7). Spytaj go czy był świadkiem rozbicia kuli i czy widział jak Salina ją wyrzuca. Powie, że rzeczywiście coś takiego miało miejsce, i że w razie potrzeby może zeznawać w tej sprawie.
3.6 Aldessia znika
Spytaj Zbrojmistrza Dornaxa M10(14) o Aldessię . Powie, że ostatnio dziwnie się zachowuje i ciągle wędruje po jaskiniach. Doda także, że ostatnio często rozmawiała z Xolgoraksem .
3.7 Ciekawość Aldessii
Po zadaniu 23.3.6 Aldessia znika porozmawiaj o Aldessii z Wyznawcą Lugosha M10(9). Powie, że ostatnio często tu bywała i rozmawiała o historii Murolosh i starożytnych skarbach ukrytych pod miastem.
3.8 Kosmyk rudych włosów
Musisz wykonać zadanie Z27 Zatrute piwo .
Z23 Świadek
1. Porozmawiaj z Grimbeardem
Porozmawiaj z Grimbeardem M10(5). Obecnie przesiaduje w tawernie. Opowiedz mu o problemie Saliny i przekonaj do zeznawania na procesie wykorzystując umiejętności Zastraszanie lub Gadanina.
Z24 Plaga wszy
Gdy będziesz chciał opuścić salę tronową po wykonaniu zadania Z22.1 Udaj się do sali tronowej , podbiegnie do Ciebie Grazina . Uważa, że w jej rodzinnym magazynie M10(4) doszło do sabotażu. W środku z niewiadomych przyczyn rozprzestrzeniły się grobowe wszy, powodując ogromne zniszczenia. Sądzi, że możesz znaleźć tam jakąś wskazówkę dotyczącą Twojego śledztwa, a przy okazji pomóc jej w pozbyciu się szkodników.
1. Spotkaj się z Grazimą w jej magazynie
Idź za Grazimną i spotkaj się z nią przed wejściem do magazynu. Twoim zadaniem jest teraz zabijanie stworzeń i biegnięcie za krasnoludzką kobietą , która będzie otwierać drzwi do kolejnych pomieszczeń.
2. Wybij wszy w pierwszym pomieszczeniu
Wejdź do pierwszego pomieszczenia. Zobaczysz, że rzeczywiście magazyn został opanowany przez szkodniki. Grazima będzie naprawiała dwa mechanizmy, a Ty w tym czasie musisz ją osłaniać i zabijać wszy.
3. Wybij wszy w drugim pomieszczeniu
Przejdziecie do drugiego pomieszczenia i znowu będziesz musiał zabić wszystkie wszy, aby Grazima mogła naprawić trzeci już mechanizm.
4. Wybij wszawe resztki plagi
W ostatnim pomieszczeniu idź na jego tyły, gdzie rozmnażają się wszy i zabij je. Na ziemi znajdziesz jeszcze żółty płyn M10.2(2). Podnieś go i porozmawiaj z Grazimą M10.2(3). Poradzi Ci zanieść butelkę do Lugosha M10(9) i stwierdzi, że w magazynie brakuje pewnej starożytnej tablicy, znalezionej przez jej dziadka. Ta informacja przyda Ci się przy Z22.3.7 Ciekawość Aldessii .
Z25 Żółty płyn
1. Poproś Lugosha o radę
Płyn znaleziony podczas wykonywania zadania Z24 Plaga wszy zanieś do Wyznawcy Lugosha Z10(9). Krasnolud sprawdzi jego konsystencję i zapach, po czym stwierdzi, że jest to płyn wabiący niektóre owady i robaki, wyrabiany na pustyni Khom. Z tych okolic pochodzi jedna osoba w mieście, Aldessia M10(15).
Z26 Zatrute piwo
1. Porozmawiaj z karczmarzem
Od Wyznawcy Lugosha Z10(9) dowiesz się, że trucizna, którą zatruł się Xolgorlaks była dodana do piwa. Piwo natomiast dostarczane jest tylko i wyłącznie z pobliskiej karczmy. Porozmawiaj o tym z Karczmarzem Bashurem M10(6). Przyzna, że zatrute piwo wyszło z jego składu, ale przyrzeknie, że nie miał z tym nic do czynienia.
2. Przekonaj oberżystę
Spróbuj przekonać go, żeby dał Ci klucz do magazynu . Powiedz, że król polecił Ci bronić Saliny , a następnie:
Opcja 1: Spróbuj przekupstwa, wręczając mu kilkadziesiąt Dukatów .
Opcja 2: Powiedz, że weźmiesz klucz na własną odpowiedzialność, a później użyj umiejętności Gadanina lub załóż depozyt.
Opcja 3: Powiedz, że chodzi tutaj o sprawiedliwość, a później o ile masz już jakieś dowody udowodnij na podstawie jednego z nich niewinność Saliny .
3. Przeszukaj piwniczkę
Możesz teraz wejść do składu piwa M10.4. Zabij kilka szczurów i przyjrzy się beczkom M10.3(2). Znajdziesz kosmyk rudych włosów , które dobitnie świadczą o tym, że to nie Salina odpowiada za zatrucie piwa.
Z27 Zawalony tunel
Orgrim M10(7) potrzebuje Twojej pomocy. W jednym z tuneli nastąpiło tąpnięcie.
1. Znajdź pięciu górników
Potrzebuje pięciu górników do pomocy. Masz ich znaleźć i przekazać im wiadomość o wypadku. Górników spotkasz w różnych częściach Murolosh M10(10).
2. Powrót na miejsce wypadku
Po odnalezieniu wszystkich górników idź do kopalni i porozmawiaj z Orgrimem M10(3). Podziękuje Ci za pomoc i przekaże znaleziony kawałek materiału , który najprawdopodobniej pochodzi z ubrań Saliny .
Z28 Strzęp tkaniny
1. Porozmawiaj z Saliną o strzępie materiału
Kawałek ubrania, który po wykonaniu zadania Z27 Zawalony tunel dostałeś od Orgrima zanieś Salinie M10(2). Powie, że nigdy nie była w kopalni, a jej suknia jest w jej domu M10(11). Masz tam iść i poprosić krasnoluda Ungrimma , zajmującego się jej rzeczami o pokazanie Ci sukni .
2. Porozmawiaj z Ungrimmem
Zrób to o co prosi Cię Salina . Przekonaj Ungrimma , że suknia może okazać się przydatnym dowodem. Da Ci suknię , z której ktoś wyciął niewielki kawałek tkaniny.
Z29 Wygraj sprawę
Do rozpoczęcia procesu potrzeba co najmniej pięciu dowodów. Łącznie jest ich osiem, a im więcej znajdziesz, tym większa szansa, że wygrasz sprawę.
Opcja 1: Wygrana
Na zarzuty króla odpowiadaj zebranymi dowodami. Jeżeli ich nie masz wybieraj celne i mądre riposty. Na koniec skorzystaj z wszystkich możliwych wypowiedzi i przedstaw ogólny komentarz. Król uniewinni Salinę i każe sprowadzić do siebie Aldessię .
Opcja 2: Porażka
Musisz wykonać zadanie Z30 Na ratunek Salinie .
Z30 Na ratunek Salinie
1. Wydostań Salinę z lochów
Przegrana nie oznacza, że wszystko zostało stracone. Chwilę po rozprawie odezwie się do Ciebie Gimbeard . Krasnoludowi jest strasznie żal Saliny , która również według niego została skazana niesłusznie. Mówi, że zna sekretne przejście M10(13) do lochów i chce, żebyś pobiegł za nim. Kiedy dotrzecie na miejsce skorzystaj z przejścia i odszukaj celę Saliny M10.4(3), która znajduje się za przerwanym murem M10.4(2).
2. Pokonaj wspólnika Aldessii
Zobaczysz, że na miejscu oprócz Twojej przyjaciółki jest jeszcze krasnolud, Przyjaciel Aldessii . Zabij go i wróć do króla . Na początku Arombolosh wścieknie się na Ciebie, ale kiedy opowiesz mu co stało się w celi, uniewinni Salinę i każe ścigać Aldessiię .
Z31 Aldessiia
1. Aresztuj Aldessię
Udaj się do jej komnat M10(4). Aldessiię M10.5(2) spotkasz w środku, ale nie będzie chciała się poddać i stanie z Tobą do walki wraz z jej dwoma golemami. Kiedy walka się skończy na miejsce przybędą Arom i Wysoki Kapłan Xolgorax M10.5(3).
Nagroda: Buty płytowe ognia
2. Użyj portalu teleportacji
Xolgorax przyjrzy się notatkom sporządzonym przez Aldessię . Znajdzie informacje o portalu teleportacji i sposobie jego użycia. Wejdź do pieczary. Idź na jej środek M10.5(4) i zobacz filmik przedstawiający włączenie portalu. Kiedy przejście będzie już aktywne, skorzystaj z niego.
Koniec rozdziału ósmego!