(6) Wariant pokojowy- Wgranie wirusa do komputera ochrony | Na ratunek Megan i jej zespołowi
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
(6) Wariant pokojowy: Wgranie wirusa do komputera ochrony
W celu dotarcia do miejsca wgrania wirusa musisz wyjść z aktualnie eksplorowanego budynku (zakładam, że jest to laboratorium Micro-Gen Lab), najlepiej tą samą drogą. Aktualny cel podróży znajduje się w północnej części mapy, tak więc po drodze konieczne może się okazać ominięcie wieżyczki obronnej oraz skupionych wokół niej przeciwników (tylko jeżeli nie zająłeś się jeszcze tym problemem) #1. Wybierz ścieżkę biegnącą pomiędzy dwoma zbadanymi już budynkami laboratoriów #2.
Zachowaj ostrożność, bo jeżeli nie wyłączyłeś okolicznych robotów, to za rogiem #1 wpadniesz na jednego z nich. W takiej sytuacji będziesz się musiał pilnować i umiejętnie przemieszczać między zasłonami lub korzystać z kamuflażu (ulepszenie System maskujący). To samo tyczy się zawieszonej na wschód stąd kamery ochrony #2. Jeżeli nie jest ona wyłączona, to musisz jej oczywiście unikać.
Jeżeli wyłączyłeś robota i kamerę, to będziesz sobie mógł pozwolić na dokładniejsze zbadanie tej okolicy. Polecam mianowicie wybrać się na północ #1, ominąć duży czerwony kontener i odnaleźć składzik z uszkodzonymi drzwiami. Kucnij i wejdź do środka #2, odnajdując szafkę na broń z karabinem snajperskim i strzelbą. Ponadto możesz zabrać minę modułową i granat EMP.
Drugi ze składzików #1 jest już zamknięty i ma zamek elektroniczny czwartego stopnia, aczkolwiek możesz wprowadzić gotowy kod 2410. W składziku oprócz amunicji ukryte zostały kolejne bronie #2. Na szczególną uwagę zasługuje tu karabin laserowy, który koniecznie wypadałoby zabrać o ile nie uczyniłeś tego podczas pobytu w kryjówce Żniwiarzy w Hengshy.
Ruszaj na zachód. Jeżeli musisz się tu skradać, to trzymaj się blisko ściany północnego budynku #1, przeskakując między kolejnymi zasłonami i odsuwając w razie potrzeby małe skrzynie blokujące drogę. Docelowo musisz dotrzeć do wejścia do północnego tunelu #2.
Podczas przeprawy przez tunel musisz uważać na kolejną kamerę ochrony, tym bardziej, że nie można jej było wcześniej wyłączyć. Przy pierwszej okazji skręć w prawo #1 i następnie w lewo, wchodząc do pomieszczenia kontrolnego. Jeżeli chcesz, możesz tu zacząć od włamania się do terminalu komputerowego z zabezpieczeniem trzeciego stopnia #2. Pozwoliłoby Ci to wyłączyć kamerę w tunelu oraz robota (tylko z ulepszeniem Przejęcie robota). Oprócz tego dobrze byłoby pozaglądać do szafek, odnajdując w jednej z nich granat EMP.
W celu zaliczenia aktualnego celu misji wejdź w interakcję z czytnikiem (powyższy screen) i potwierdź chęć załadowania wirusa. Pozostań na chwilę w tym miejscu i zaczekaj aż na ten poziom dotrze winda. Obok aktualnie okupowanej stróżówki powinno następnie przebiec kilku przeciwników. Nie przejmuj się nimi, bo nie będą oni podejmowali żadnych prób zbadania tego pomieszczenia.
Nagroda: 750 punktów doświadczenia + 750 punktów doświadczenia za pozostanie niezauważonym.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 7 (Dotarcie do podziemnego bunkra).