(2) Dotarcie na szczyt wieży | Wyłącz sygnał Darrowa
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
(2) Dotarcie na szczyt wieży
Hala, do której prowadzą obie ścieżki opisane w Kroku 1, jest dwupoziomowa. Chwilowo nie spotkasz tu żadnych przeciwników, ale za kilkanaście minut będziesz tu musiał powrócić i wtedy nie będzie tu już bezpiecznie. Radzę w rezultacie poświęcić trochę czasu na dokładne rozejrzenie się po okolicy. Warto w szczególności zainteresować się obszarem w okolicach sufitu we wschodniej części tej lokacji #1, a to dlatego, że przy ciele wartownika odnajdziesz wyrzutnię rakiet #2. Do miejsca tego bardzo łatwo można dotrzeć jeżeli wcześniej wybrałeś przeprawę przez górny szyb wentylacyjny. W przeciwnym wypadku będziesz musiał skorzystać z innych szybów.
W południowo-wschodniej części hali na poziomie 1 znajduje się kilka pomieszczeń magazynowych i możesz do nich dotrzeć łamiąc zabezpieczenia zamków elektronicznych #1 lub korzystając z szybów wentylacyjnych #2. Odnajdziesz tu rakiety, strzelbę oraz skrzynki z amunicją i granatami.
Na koniec zostaw sobie dwa terminale komputerowe w zachodniej części poziomu 1. Prawy terminal #1 jest niezabezpieczony, a lewy terminal #2 ma zabezpieczenie najwyższego piątego stopnia. W tym drugim przypadku możesz rozwiązać mini-grę hackerską lub wpisać hasło lstforver, które "legalnie" zdobywa się nieco później. Komputer ten odpowiada za kontrolę nad lokalną kamerą ochrony oraz maszyną bojową. Chwilowo nie radzę tu nic zmieniać, bo obie wspomniane funkcje przydadzą się dopiero w dalszej części gry.
Po dokładnym zbadaniu całej hali wyjdź po schodach na zachodni balkonik na poziomie 2 i skieruj się na północ, czyli w stronę oznaczonego przez grę przejścia #1. Po dotarciu na miejsce wejdź w interakcję z panelem sterowania windą #2. Wejdź do windy i zaczekaj aż przetransportuje Cię ona na jeden z poziomów wieży.
Po wyjściu z windy zmuszony zostaniesz do przejścia przez pierwsze piętro wieży. Także i tu warto dokładnie zapoznawać się z okolicą, bo już za niedługo będziesz pokonywał tę drogę w przeciwną stronę. Zajrzyj do szafek na lewo od wejścia z windy, a także do stołówki #1. Kontynuuj eksplorację tego piętra, odnajdując przy południowym korytarzu fragment szybu wentylacyjnego z ciałem kobiety oraz palmtopem #2.
W południowo-wschodniej części tego piętra możesz zbadać niewielki składzik #1. Skorzystaj tu z ulepszenia Przesuwanie ciężkich przedmiotów w celu odsłonięcia wejścia do szybu wentylacyjnego. Szyb zaprowadzi Cię do sąsiedniego pomieszczenia, w którym dobrze byłoby ogłuszyć lub zabić szalonego pracownika ośrodka #2.
Po udanej akcji rozejrzyj się za kapsułami plazmowymi, palmtopem z kodem do przebieralni #1, bronią SEEP oraz niezabezpieczonym terminalem komputerowym #2. Powróć teraz do głównego korytarza i ruszaj na północ, odnajdując po drodze Ebooka.
Po dotarciu do północnej części piętra zignoruj mniejsze pomieszczenia, udając się w stronę najbardziej wysuniętego na zachód większego składziku #1. Tutejszy zamek elektroniczny ma zabezpieczenie czwartego stopnia, ale możesz wprowadzić pozyskany niedawno kod 8024. W środku rozejrzyj się między innymi za hipo-stymulantami i wejdź w interakcję z niezabezpieczonym terminalem #2, pozyskując w ten sposób hasło.
Odsuń kartony ustawione w jednym z narożników pomieszczenia #1 i wejdź do szybu wentylacyjnego. Szyb zaprowadzi Cię do niedostępnego wcześniej składziku #2, w którym ukryto ciężki karabin, karabin bojowy oraz upgrade broni. Możesz już powrócić tą samą drogą do głównego korytarza.
Skorzystaj teraz ze zignorowanych wcześniej dużych schodów #1, które prowadzą na poziom 2 wieży (Command Center). Skieruj się tu na wschód i rozważ włamanie się do najbliższego pomieszczenia #2, rozbrajając zamek elektroniczny czwartego stopnia.
Wewnątrz wspomnianego pomieszczenia odnajdziesz kapsuły plazmowe, skrzynię z amunicją oraz terminal komputerowy #1 z zabezpieczeniem czwartego stopnia. Jeżeli uda Ci się rozwiązać kolejną mini-grę, to będziesz mógł doprowadzić do wyłączenia okolicznej wieżyczki (wymagane ulepszenie Przejęcie wieżyczki) #2. Zdecydowanie polecam zdecydować się na taki krok, bo ułatwi Ci to dalszą przeprawę.
Powróć do głównego korytarza i wznów eksplorację drugiego piętra placówki. Jeżeli udało Ci się włamać do ostatniego terminalu, to wieżyczka obronna zawieszona przy ścianie sąsiedniego korytarza będzie wyłączona. Jeżeli Ci się to nie udało, to wieżyczka będzie aktywna i w takiej sytuacji musisz ją zniszczyć lub ją ominąć. W tym drugim przypadku polecam zaczekać aż wieżyczka obróci się w stronę wschodniego korytarza i szybko do niej podejść, ustawiając się bezpośrednio pod nią.
Docelowo musisz dotrzeć do północnego centrum dowodzenia, wskakując przez zniszczoną okiennicę #1. Jeżeli wspomniana wcześniej wieżyczka jest aktywna, to trzeba oczywiście ze wspomnianą czynnością się pośpieszyć. Wykonaj kilka kroków do przodu, inicjując scenkę ze spotkania z Hugh Darrowem #2. Przed Tobą dłuższa rozmowa z tą postacią.
Nagroda: 500 punktów doświadczenia + 750 punktów doświadczenia za pozostanie niezauważonym.