(4) Wariant pokojowy- Zabranie paczki z magazynu z narzędziami | Rejs na gapę
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
(4) Wariant pokojowy: Zabranie paczki z magazynu z narzędziami
Oznaczenia na mapie: 1 - Główna brama wejściowa do portu; 2 - Transfomator z wyładowaniami; 3 - Dziura zasłonięta przez skrzynie; 4 - Stróżówka z terminalem i wyłącznikiem; 5 - Stróżówki z terminalami; 6 - Zejścia na niższe ścieżki; 7 - Magazyn z narzędziami i pierwszy snajper; 8 - Główny magazyn i drugi snajper.
Zanim przystąpisz do eksploracji portu dobrze byłoby powiedzieć kilka słów na jego temat. Okolica jest oczywiście patrolowana przez żołnierzy Belltower, ale w jeszcze większym stopniu musisz uważać na kamery ochrony, roboty, wieżyczkę obronną oraz na snajperów. Pierwszy z nich rozstawiony jest na dachu szopy z narzędziami, a drugi patroluje balkonik znajdującego się na północ stąd wielkiego magazynu portowego. Godne odnotowania jest także to, iż oprócz głównego obszaru portu po bokach znajdują się dwie dolne ścieżki, które również są pilnie strzeżone. Oprócz tego możliwe jest skorzystanie z niezbyt złożonej sieci kanałów.
Tuż po znalezieniu się na terenie portu proponowałbym zająć się zbadaniem malutkiego budynku zlokalizowanego tuż przy głównej bramie wejściowej #1. W środku przebywa pojedynczy przeciwnik, ale możesz go w bardzo łatwy sposób zlikwidować, a mianowicie podejść do jednego z południowych okien #2 i użyć broni paraliżującej.
Ostrożnie wejdź do budynku, badając ciało wartownika i odnajdując palmtopa. Wejdź teraz w interakcję z terminalem komputerowym, przy którym siedziała unieszkodliwiona osoba #1. Co ciekawe, komputer ten nie ma żadnych zabezpieczeń. Z pomocą terminalu możesz wyłączyć lokalne kamery ochrony, a także okoliczną wieżyczkę obronną (wymagane ulepszenie Przejęcie wieżyczki) #2. Dodatkowo możesz się też włamać do prawego terminalu. Ma on zabezpieczenie drugiego stopnia, ale możesz wpisać hasło collosus i odczytać kilka wiadomości.
Na północ stąd znajduje się identycznie wyglądający budynek #1, ale trudniej byłoby już tam dotrzeć, bo musiałbyś ominąć po drodze co najmniej jednego wartownika, a także umiejętnie przemieszczać się między zasłonami celem unikania wzroku wrogiego snajpera. Jeżeli mimo wszystko Ci się udało, to wejdź do środka. Znajdują się tu dwa dobrze zabezpieczone terminale komputerowe, przy czym ważniejszy jest ten po lewej stronie #2. Pozwala on mianowicie na wyłączenie dwóch kolejnych kamer ochrony, a także robotów (o ile wcześniej już tego nie zrobiłeś i tylko jeśli masz ulepszenie Przejęcie robota).
Niezależnie od tego czy zdecydowałeś się na odwiedzenie dwóch powyższych budynków celem wyłączenia lokalnych systemów ochrony czy też nie, musisz teraz skupić się na dotarciu do magazynu z narzędziami. Znajduje się on w centralnej części tej lokacji i najprostszym rozwiązaniem byłoby skorzystanie z kamuflażu (ulepszenie System maskujący), co pozwoliłoby Ci bezproblemowo zbliżyć się do budynku (powyższy screen).
Po skorzystaniu z kamuflażu do budynku możesz przedostać się na dwa sposoby. Prościej byłoby otworzyć okiennicę #1 i szybko wskoczyć do środka Trudniejszy wariant zakłada z kolei wejście do budynku i ominięcie śpiącego wartownika. W tym przypadku konieczne byłoby także rozbrojenie zamka elektronicznego pierwszego stopnia #2 celem otwarcia drzwi prowadzących do południowego pomieszczenia.
Jeżeli nie dysponujesz mocno zaawansowanym kamuflażem, to proponuję wybrać alternatywną drogę do aktualnego celu misji. Rozpocznij przy bramie wejściowej do portu i wybierz się na zachód #1. Ostrożnie zbliż się do wspomnianej wcześniej niższej ścieżki #2. Możesz tu zejść po schodach, ale szybciej będzie zeskoczyć na dół. W trakcie wykonywania tej akcji uważaj na tutejszą kamerę ochrony, a także na patrolującego tę okolicę silnie uzbrojonego wartownika.
Od razu po zeskoczeniu na dół przejdź pod schody i rozejrzyj się za wejściem do szybu wentylacyjnego #1. Przejście przez ten szyb pozwoli Ci dotrzeć do niewielkiego pomieszczenia w kanałach. Skorzystaj z tutejszego wyłącznika #2, co pozwoli Ci pozbyć się trujących oparów gazu z sąsiednich korytarzy (pomiń ten krok jeżeli dysponujesz ulepszeniem Zaimplantowana oddycharka).
Wyjdź z pomieszczenia i ostrożnie zbliż się do centralnej części kanałów. Musisz się tu bardzo pilnować, bo okoliczny korytarz jest patrolowany przez wrogiego robota #1. Nie radzę niszczyć maszyny (np. granatem EMP), bo może to niepotrzebnie zaalarmować przeciwników. Zamiast tego przyczaj się i rusz śladami robota gdy tylko ten zacznie jechać na północ. Skręć w lewo przy pierwszej możliwej okazji, docierając do drabinki #2.
Wyjdź po drabince na górę i zauważ, że znalazłeś się wewnątrz magazynu z narzędziami. Wejdź w interakcję z oznaczoną przez grę szafką #1. Z szafki musisz zabrać wybuchową paczkę Tonga #2. Sam Tong po chwili się z Tobą skontaktuje, objaśniając, że po załatwieniu wszystkich spraw w porcie należałoby podłożyć bombę w biurze zarządcy Wanga.
Nagroda: 1000 punktów doświadczenia + 750 punktów doświadczenia za pozostanie niezauważonym.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 5 (Przedostanie się do wnętrza magazynu portowego).