(4) Przeprawa przez wieżę | Wyłącz sygnał Darrowa
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
(4) Przeprawa przez wieżę
Rozejrzyj się trochę po centrum dowodzenia, w którym rozmawiałeś z Darrowem, odnajdując między innymi Ebooka z kompletnym przemówieniem #1. Powróć teraz do zniszczonej okiennicy #2 i wysłuchaj ostrzeżenia Pritcharda. Poinformuje Cię on, że wraz ze zniesieniem blokady placówki uwolnione zostały wszystkie wrogo nastawione wobec innych osoby, których wszczepy padły ofiarą ataku Darrowa.
Jeżeli nie wyłączyłeś wcześniej okolicznej wieżyczki obronnej #1, to zadbaj oczywiście o to żeby ją zniszczyć lub dobrze zgrać moment wyjścia z centrum dowodzenia. W przeciwnym wypadku nie masz się czego obawiać. Co ciekawe, nie musisz koniecznie pokonywać tych samych korytarzy, bo równie dobrze możesz udać się prosto i przeskoczyć nad drugą zniszczoną okiennicą #2, lądując na dolnych schodach. Na taki krok radzę się jednak zdecydować tylko jeżeli dysponujesz ulepszeniem System lądowania Ikar.
Przystąp do ponownej eksploracji pierwszego piętra, tym razem kierując się w stronę windy. Jeżeli nie masz przeciwko rozwiązaniom siłowym, to napotkanych w okolicy oszalałych pracowników ośrodka możesz bezpardonowo eliminować, przy czym musisz pamiętać o dwóch rzeczach. Po pierwsze, nie możesz pozwolić wrogom się zbliżyć, bo są oni skuteczni w walce wręcz i mogą Cię przez to łatwo okrążyć i zabić. Po drugie, za likwidowanie wrogo nastawionych cywilów nie będziesz otrzymywał żadnych punktów doświadczenia i nie będą oni też pozostawiali po sobie żadnych cennych przedmiotów.
Jeżeli preferujesz wariant pokojowy, to musisz powoli się przemieszczać, umiejętnie obserwując poczynania oszalałych cywilów. Warto przede wszystkim zwrócić uwagę na to, że tylko część z nich porusza się, patrolując nieustannie te same korytarze. Reszta stoi w miejscu i w wielu przypadkach zwrócona jest do ściany, co znacznie ułatwi ich omijanie. Po dotarciu do pierwszej grupy zaczekaj aż jeden z cywilów się oddali i następnie wybierz prawe drzwi, przechodząc przez stołówkę (powyższy screen).
Po dotarciu do windy ponownie odczekaj aż wspomniany wcześniej cywil #1 postanowi wybrać się na południe. Dopiero teraz podejdź do windy #2. Szybko wejdź w interakcję z panelem sterowania i zaczekaj aż winda zawiezie Cię do hali, którą miałeś też już okazję wcześniej eksplorować.