(4) Wariant pokojowy- Odnalezienie Nii Colvin | Na ratunek Megan i jej zespołowi
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
(4) Wariant pokojowy: Odnalezienie Nii Colvin
Uwaga! Do trzech zlokalizowanych przez Pritcharda naukowców możesz docierać w dowolnej kolejności i nie będzie to miało wpływu na dalszy przebieg questu. W poniższym opisie zakładam, że spotkałeś się już z Declandem Faherty, co zostało szczegółowo omówione w Kroku 3.
Oznaczenia na mapie: 1 - Schody prowadzące do mostku łączącego oba budynki.
Oznaczenia na mapie: 1 - Główne wejście do budynku Micro-Gen Lab; 2 - Nadająca się do zniszczenia ściana.
Nia Colvin przebywa na drugim poziomie północno-wschodniego budynku Micro-Gen Lab i najłatwiej byłoby skorzystać z mostu łączącego oba laboratoria. W tym celu powróć do audytorium budynku Bio-Mech Lab (poziom 1). Zbadaj wschodnią część audytorium, odnajdując stosowne przejście (Skywalk) #1. Po dotarciu do mostku udaj się na wschód #2, a po dotarciu na miejsce od razu znalazłbyś się na poziomie 2 budynku Micro-Gen Lab.
Jeżeli nie chcesz lub nie możesz skorzystać z mostku, to warto rozważyć zniszczenie ściany prowadzącej do budynku Micro-Gen Lab. W tym celu udaj się na północ od głównego placu, na którym przebywają przeciwnicy i gdzie rozstawiona jest wieżyczka obronna (więcej szczegółów w opisie Kroku 1). Zlokalizuj słabszy fragment ściany #1 i zburz go z pomocą ulepszenia Przebijanie ścian. Wykonanie tej akcji pozwoliłoby Ci przedostać się do magazynu G-13 zlokalizowanego na pierwszym poziomie budynku Micro-Gen Lab #2.
Ostatni wariant zakłada skorzystanie z głównego wejścia do budynku Micro-Gen Lab (powyższy screen). Znajduje się ono na północny-wschód od głównego placu i próbując tam dotrzeć musisz uważać zarówno na przeciwników opisanych w Kroku 1, jak i na rozstawioną w tej okolicy wieżyczkę obronną. W celu zwiększenia swoich szans na bezpieczne dotarcie do celu dobrze byłoby użyć kamuflażu (ulepszenie System maskujący) oraz przejść po balkoniku przylegającym do wschodniego budynku ochrony.
Po znalezieniu się w recepcji możesz włamać się do tutejszego terminalu komputerowego lub od razu wybrać jedyne dostępne przejście #1. Zatrzymaj się po dotarciu do miejsca, w którym pracownicy laboratorium poddawani są procedurze dekontaminacji #2. Uaktywnij ten proces i nie przejmuj się, bo nie zaalarmujesz w ten sposób okolicznych przeciwników. Po zakończeniu procedury otwórz nowe drzwi i ostrożnie zbliż się do lobby budynku.
Musisz się tu bardzo pilnować, bo okolica jest patrolowana przez kilku przeciwników, a ponadto na wprost od Ciebie znajduje się aktywna kamera ochrony #1. Wejdź do lobby i szybko przemieść się w stronę lewej zasłony #2. Podążaj teraz w stronę widocznych w oddali schodów. Warto tu pomagać sobie kamuflażem (ulepszeniem System maskujący), choć nie jest to absolutnie wymagane.
Docelowo powinieneś znaleźć się na zachód od wspomnianej wcześniej kamery ochrony #1. Poświęć kilka chwil na rozeznanie się w sytuacji. Parter powinien być pilnowany przez dwóch wartowników, przy czym trzecia osoba co jakiś czas korzysta z pobliskich schodów #2, podróżując pomiędzy tym i wyższym poziomem budynku.
Wartowników obecnych na poziomie 1 mógłbyś ominąć, ale o wiele lepiej jest ich ogłuszyć. Zacznij od żołnierza, który będzie zatrzymywał się bliżej Ciebie #1, a następnie zneutralizuj jego kolegę krążącego niedaleko kamery #2. W obu przypadkach zadbaj o to żeby ciała wartowników odciągnąć w jakieś ustronne miejsce. Skorzystaj z okazji do zbadania ich ciał, odnajdując przy jednym z nich palmtopa z hasłem.
Dobrze byłoby teraz wejść w interakcję z terminalem komputerowym #1, z którego korzystał jeden z wartowników. Ma on zabezpieczenie czwartego stopnia, ale możesz wpisać hasło topfrag. Po włamaniu się do systemu gra pozwoli Ci na wyłączenie dwóch okolicznych kamer ochrony #2.
Pozostań przy biurku i rozejrzyj się za palmtopem skrywającym kod #1 oraz za skrzynką amunicji. Warto teraz poświęcić kilka chwil na zbadanie reszty poziomu 1 budynku Micro-Gen Lab, przy czym uważaj na wspomnianego wcześniej przeciwnika, który patroluje to piętro i wyższy poziom. Najlepiej byłoby zaczekać aż gdzieś się zatrzyma i go ogłuszyć #1.
Oznaczenia na mapie: 1 - Główne wejście do pomieszczenia G-11; 2 - Nadająca się do zniszczenia ściana; 3 - Wejście do szybu wentylacyjnego.
Gra otworzy teraz przed Tobą możliwość przedostania się do laboratorium Nii Colvin przez szyby wentylacyjne. W tym celu odszukaj pomieszczenie G-11 na poziomie 1 budynku. Do pomieszczenia możesz wejść na dwa sposoby. Pierwsza metoda to skorzystanie z zamka elektronicznego #1 i rozwiązanie mini-gry hackerskiej lub wprowadzenie gotowej kombinacji 9992. Druga metoda to wejście do sąsiedniego pomieszczenia G-12 i przebicie się przez słabszy fragment ściany (wymagane ulepszenie Przebijanie ścian) #2.
Po znalezieniu się w niewielkim pomieszczeniu magazynowym przesuń kilka kartonów celem odsłonięcia wejścia do szybu wentylacyjnego #1. Wskakuj do środka i przejdź przez szyb, korzystając po drodze z drabiny. Docelowo powinieneś znaleźć się przy wyjściu z szybu zlokalizowanym tuż przy laboratorium Nii Colvin #2.
Alternatywne rozwiązanie to dotarcie do głównego wejścia do laboratorium Nii Colvin. Jeżeli znajdujesz się aktualnie na poziomie 1, to musisz powrócić do lobby i ostrożnie skorzystać ze schodów prowadzących na poziom 2 #1. Jeżeli natomiast skorzystałeś z mostku łączącego oba budynki, to eksplorację budynku Micro-Gen Lab powinieneś już domyślnie rozpocząć na właściwym piętrze #2.
Zachowaj ostrożność, bo balkoniki na poziomie 2 są patrolowane przez co najmniej jednego przeciwnika #1. Postaraj się zaatakować tę osobę z zaskoczenia i zbadaj po wszystkim jej ciało, odnajdując kolejnego palmtopa. Proponuję poświęcić teraz kilka chwil na zbadanie dwóch niewielkich pomieszczeń w południowej części tego piętra. Pomieszczenie G-24 #2 jest ogólnodostępne.
Po znalezieniu się w pomieszczeniu G-24 dobrze byłoby zakraść się do śpiącego wartownika i go ogłuszyć #1. Zbadaj jego ciało, zdobywając palmtopa z kodem do laboratorium Nii Colvin. Oprócz tego odnajdziesz tu niezabezpieczony terminal komputerowy. Przejdź teraz do sąsiedniego biura G-25 #2.
W pomieszczeniu G-25 dobrze byłoby wejść w interakcję z kolejnym terminalem komputerowym #1. Ma on zabezpieczenie czwartego stopnia, ale możesz wprowadzić hasło ruckus. Zauważ, że po zalogowaniu się do systemu możliwe będzie wyłączenie dwóch kamer ochrony #2.
Skieruj się teraz do północnej części tego piętra budynku. Okolica ta powinna być patrolowana przez jednego przeciwnika #1 i ogłuszenie go może okazać się trudne jeżeli nie wyłączyłeś tutejszej kamery ochrony (terminal w biurze G-25). Jeżeli kamera jest nieaktywna, to z kolei wystarczy zajść go od tyłu. Do pomieszczenia, w którym pracuje Nia Colvin możesz przedostać się na dwa sposoby. Pierwszy z nich to wejście w interakcję z zamkiem elektronicznym drzwi pomieszczenia G-22 #2. Ma on zabezpieczenie trzeciego stopnia, ale możesz wpisać kod 1504.
W pomieszczeniu G-22 znajduje się jeden terminal komputerowy, ale ważniejsze jest to żeby skorzystać z drzwi prowadzących do sąsiedniego laboratorium #1. Drugi sposób na dotarcie do miejsca pobytu Nii Colvin to wejście w interakcję z zamkiem elektronicznym drzwi pomieszczenia G-21 #2. Także i tu możesz wybrać pomiędzy mini-grą, a wprowadzeniem kodu 1504.
Niezależnie od wybranego przejścia musisz znaleźć się w laboratorium Nii Colvin. Wejdź w interakcję z tutejszym terminalem komputerowym, a następnie zainicjuj rozmowę z Nią (powyższy screen). Przebieg rozmowy może się nieznacznie różnić w zależności od tego czy rozmawiałeś już wcześniej z jednym z dwóch pozostałych naukowców, czy do Nii dotarłeś jako pierwszej. Jeżeli podążałeś zgodnie z tym opisem przejścia, to wcześniej odwiedziłeś już Declana, tak więc pani naukowiec będzie drugą spotkaną osobą. Od Nii dowiesz się, że podobają się jej nawet tutejsze warunki pracy, zaś Jensen poinformuje ją o szczegółach swojego planu dotyczącego jednoczesnego sabotażu w trzech różnych miejscach.
Nagroda: 250 punktów doświadczenia.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 5 (Odnalezienie Eryka Kossa).