(5) Wariant pokojowy- Odnalezienie Eryka Kossa | Na ratunek Megan i jej zespołowi
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
(5) Wariant pokojowy: Odnalezienie Eryka Kossa
Uwaga! Do trzech zlokalizowanych przez Pritcharda naukowców możesz docierać w dowolnej kolejności i nie będzie to miało wpływu na dalszy przebieg questu. Ja zakładam, że spotkałeś się już z Declandem Faherty (Krok 3) i z Nią Colvin (Krok 4). Powinieneś w rezultacie rozpocząć zabawę na drugim poziomie północno-wschodniego laboratorium Micro-Gen (w przeciwnym wypadku zapoznaj się z opisem Kroku 4, który objaśnia jak tam dotrzeć).
Zdecydowanie prostszy sposób na dotarcie do laboratorium Eryka Kossa to skorzystanie z windy towarowej. Udaj się w tym celu do zachodniej części poziomu 2 budynku Micro-Gen Lab i odszukaj drzwi prowadzące do magazynu G-23 #1. Możesz tu złamać zamek elektroniczny czwartego stopnia, wprowadzić gotowy kod 5377 lub zbadać lewą ścianę w poszukiwaniu nadającego się do zniszczenia fragmentu (wymagane ulepszenie Przebijanie ścian) #2.
Rozejrzyj się za Ebookiem, a następnie podejdź do dużych skrzyń znajdujących się w zachodniej części magazynu #1, które dobrze byłoby poprzenosić z pomocą ulepszenia Przesuwanie ciężkich przedmiotów. Zauważ, że przesunięcie skrzyń odsłoniło panel sterowania windą towarową #2. Przywołaj ją i zaczekaj aż zawiezie Cię ona do pomieszczenia G-33.
Jeżeli nie chcesz lub nie możesz użyć windy, to pozostanie Ci skorzystanie ze schodów prowadzących na poziom 3. W tym celu powróć do głównych balkoników i odszukaj właściwą klatkę schodową #1. Zachowaj szczególną ostrożność po dotarciu na poziom 3, bo okolica ta patrolowana jest przez dwóch wartowników #2. Dobrze byłoby obu z nich ogłuszyć, pilnując się jednak żeby nie zostać przyuważonym ani przez żywą osobę ani przez obiektyw kamery ochrony (jeżeli włamałeś się do terminalu na drugim piętrze, to powinna ona już być wyłączona).
Tradycyjnie już dobrze byłoby poświęcić trochę czasu na zbadanie tego poziomu i na początek proponuję udać się do jego południowej części. Pomieszczenie G-37 #1 jest ogólnodostępne. Warto wejść w interakcję z niezabezpieczonym terminalem komputerowym i zajrzeć do jednej z szuflad, odnajdując palmtopa z kodem #2. Do sąsiedniego pomieszczenia G-36 również można wejść bez żadnych problemów, ale tam godny uwagi jest jedynie terminal komputerowy.
Cel Twojej wędrówki to drzwi prowadzące do pomieszczenia G-33, które zlokalizowane są w północno-zachodniej części tego piętra #1. Podstawowe utrudnienie to znajdująca się nad wspomnianymi drzwiami kamera ochrony. O ile jeszcze nie wyłączyłeś jej z pomocą terminalu z pomieszczenia G-25, to warto właśnie teraz się tym zająć. To nie koniec kłopotów, bo okolica ta patrolowana jest też przez wartownika #2.
Żołnierza Belltower najprościej byłoby ogłuszyć w walce wręcz #1, bo pozwoliłoby Ci to bezproblemowo przejść przez zapory laserowe, a także na spokojnie rozejrzeć się po okolicy. Jeżeli nie chcesz go natomiast atakować, to zaczekaj na właściwy moment i przejdź za nim, wykorzystując fakt, że zapory na chwile się wyłączą. Docelowo musisz znaleźć się przy drzwiach do pomieszczenia G-33 #2. Jeżeli chcesz to przed otwarciem tych drzwi zbadaj pomieszczenia G-31 i G-32, ale odnalazłbyś tylko jeden mało istotny terminal komputerowy.
Niezależnie od wybranej metody działania musisz znaleźć się w laboratorium G-33. Przejdź do południowego pomieszczenia i poświęć chwilę na zbadanie bocznego pomieszczenia G-34, odnajdując terminal i Ebooka. Podejdź teraz do Eryka Kossa (powyższy screen) i zainicjuj z nim rozmowę. Przebieg rozmowy może się nieznacznie różnić w zależności od tego czy rozmawiałeś już wcześniej z jednym z dwóch pozostałych naukowców, czy do Eryka dotarłeś jako pierwszego. Jeżeli podążałeś zgodnie z tym opisem przejścia, to wcześniej odwiedziłeś już Declana oraz Nię, tak więc Koss będzie ostatnią trzecią spotkaną osobą. Jensen podzieli się z naukowcem szczegółami planowanej dywersji. Od Kossa powinieneś otrzymać dysk danych z kopią wirusa Szewczenki, który sparaliżuje lokalny system. Twoje kolejne zadanie to dotarcie do miejsca wgrania pozyskanego wirusa.
Nagroda: 250 punktów doświadczenia.
Uwaga! Omówienie dalszych działań odnajdziesz w opisie Kroku 6 (Wgranie wirusa do komputera ochrony).