The Promenade of the Condemned w Dead Cells poradnik Dead Cells
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2018
W poniższym rozdziale znajdziesz najważniejsze informacje o lokacji The Promenade of the Condemned w grze Dead Cells. Dowiesz się tutaj jaka jest charakterystyka lokacji, jakie czekają tutaj na ciebie zagrożenia i przeciwnicy, a także sprawdzisz dokąd możesz udać się z tej lokacji i jakie warunki musisz spełnić, aby to zrobić.
Charakterystyka lokacji
Do lokacji Promenade of the Condemned dociera się od strony startowego więzienia Prisoners' Quarters. Jest to lokacja drugiego rzędu, a więc okupowana przez nieco silniejsze potwory. Na promenadzie pełno jest mniejszych i większych umocnień i drewnianych elementów. Domyślnie podróżuje się w niej na powierzchni, ale w co najmniej kilku miejscach możesz natrafić na zejścia do mniejszych lub większych podziemi. Badanie ich jest zawsze dobrym pomysłem, bo możesz dzięki temu dotrzeć do nowych skarbów czy zyskać komórki z tytułu pokonania dodatkowych wrogów.
Za każdym razem gdy rozpoczynasz eksplorację promenady warto dostać się (dzięki podwójnym skokom) na dach startowego budynku, a następnie zacząć doskakiwać do małych krawędzi lewej ściany. Pozwoli ci to dotrzeć do pokazanego na obrazku sekretnego obszaru. Za pierwszym razem odnajdziesz tu plan sztyletu Assassin's Dagger (doskonała broń biała). Przy kolejnych przejściach gry będzie tu z kolei znajdował się wartościowy klejnot.
W trakcie przemierzania promenady zawsze natrafisz też na budynek z trzema zamkniętymi drzwiami. Z otwarciem do nich i z dotarciem do skarbu na najwyższym piętrze powiązana jest zagadka - jej rozwiązanie znajdziesz na stronie Jak zdobyć klucze Gardener's Key (Promenade of the Condemned)? w naszym poradniku.
W lokacji Promenade of the Condemned znajdziesz wejście do komnaty z elitarnym łucznikiem, którego pokonanie jest niezbędne do zdobycia Vine Rune. Przykładowe legowisko elitarnego wroga prezentuje powyższy obrazek - jest ono w losowej lokacji w podziemiach. Oprócz łucznika możesz też wpadać na promenadzie na inne elitarne potwory.
W The Promenade of the Condemned znajdziesz sklep, komnatę ze skrzynią i sieć teleportów, które pozwolą ci poruszać się zdecydowanie szybciej po różnych zakątkach lokacji. Uwaga - W podziemiach możesz też wpaść na sarkofagi służące do teleportacji. One nie są od razu dostępne, gdyż do aktywowania ich potrzebna jest runa Teleportation Rune (odbierana pokonanemu elitarnemu potworowi w Toxic Sewers)..
Pierwsze zejście do podziemi na terenie promenady prowadzi do sekretnej komnaty, do której dostępu bronią czasowe drzwi. Możesz je otworzyć tylko jeśli dotrzesz do nich w czasie krótszym niż 2 minuty od momentu rozpoczęcia gry. To bardzo wyśrubowany limit. Wymusza on jak najszybsze przebiegnięcie przez startowy obszar Prisoners' Quarters bez szczegółowego badania okolicy. W sekretnej lokacji odnajduje się różnorakie skarby. Mogą to być klejnoty, złoto, komórki, zwoje, plan tarczy Assault Shield czy unikalne bronie.
Przeciwnicy i inne zagrożenia
Podczas przemierzania promenady możesz natrafiać na pułapki w postaci kolców przytwierdzonych do podłoża i kul naszpikowanych kolcami, które poruszają się po okręgu na metalowych łańcuchach. Za każdym razem gdy natrafisz na nowe pułapki powinieneś zwolnić i zacząć wykonywać ostrożne skoki w kolejne bezpieczne miejsca. Pamiętaj też, że możesz unikać zderzania się z obracającymi kulami wciskając w odpowiednich momentach przycisk przykucnięcia.
Promenade of the Condemned nie wymusza staczania pojedynków z wyraźnie silniejszymi potworami, choć nowe odmiany wrogów mogą ci przysporzyć trochę kłopotów. Ułatwieniem jest z kolei to, że w lokacji tej pojawiają się słabe stwory Zombie i Grenadier, które znasz już z Prisoners' Quarters. Warto dodac, że lokacja ta oferuje dużą szansę, że pojawi się w niej losowy elitarny przeciwnik.
Uwaga! Poniższe zestawienie uwzględnia potwory napotykane na domyślnym normalnym poziomie trudności. Zdobywanie kolejnych komórek macierzystych z tytułu pokonywania finałowego bossa gry (Boss Stem Cell) odblokowuje wyższe poziomy trudności. W tych samych lokacjach mogą wtedy zacząć pojawiać się nowe, silniejsze odmiany potworów.
Wygląd | Nazwa | Charakterystyka i sposób na przeciwnika |
| Zombie | Na twój widok charakterystycznie wykrzywi sylwetkę i wykona daleki skok do przodu (w stronę bohatera). Zderzenie się z zombiakiem oznacza większe obrażenia. Jeśli jesteś obok to zasyp go ciosami. Możesz też przeskoczyć za niego żeby uniknąć skoku lub przeturlać się podczas niego, żeby nie dać się trafić. |
| Grenadier | Po wygięciu sylwetki (podobnie do zombiaka) Grenadier wyrzuci granat (uwaga - przelatuje on przez ściany i podłogi!), który wybuchnie po sekundzie od chwili gdy upadnie na podłoże. Poczekaj aż zobaczysz, w którym miejscu spadnie granat, a następnie wyskocz z zasięgu rażenia. Podczas uniku skieruj się jak najbliżej przeciwnika, żeby unieszkodliwić go zanim wykona kolejny atak. |
Protector | Drewniana kukła, która czyni wszystkich przeciwników w zasięgu niewrażliwymi na ataki fizyczne. Żeby ich zranić musisz skorzystać z siły żywiołów albo odciągnąć ich od kukły. Najlepiej skup się na niej i zniszcz ją jak najszybciej. W szybkim odnalezieniu kukły pomagają widoczne na ekranie strumienie energii. | |
| Runner | Zadaje wyłącznie średnie obrażenia w zwarciu. Atakuje dosyć szybko, a po tym jak pierwszy raz cię zauważy, to nie daje ci zwiększyć dystansu nieustannie teleportując się za tobą. Najlepiej wyeliminować go jak najszybciej i za wszelką cenę nie dać się zauważyć więcej jak 1-2 Runnerów jednocześnie. W prostszym eliminowaniu Runnerów pomagają też pułapki - możesz rozrzucić je na półce z potworem, a następnie szybko oddalić się i zaczekać aż pułapki zabiją Runnera lub atakować go dodatkowo na dystans. |
| Bat | Nietoperz staje się aktywny gdy wejdziesz w jego zasięg. Porusza się ignorując ściany i podłogę. Przez chwilę ładuje szarżę, która jest bardzo sygnalizowana, a czerwony promień wskazuje jej kierunek. Przeciwnik umiera po pojedynczym ciosie lub trafieniu z broni dystansowej. Wystarczy ominąć szarżę lub zaatakować go gdy ją ładuje. |
Kolejne lokacje
Poniżej znajdziesz listę lokacji do których możesz udać się z poziomu Promenade of the Condemned.
Nazwa | Warunek |
Ramparts | Bez ograniczeń. Jest to sugerowana kolejna lokacja podczas początkowych przejść gry. |
Ossuary | Dostęp do lokacji jest możliwy dopiero dzięki Teleportation Rune. Aby ją zdobyć musisz pokonać elitarnego potwora w lokacji Toxic Sewers. |
Prison Depths | Dostęp do lokacji jest możliwy dopiero dzięki Spider Rune. Miejscówkę tę możesz odwiedzić dopiero w późniejszej fazie gry, gdyż pozyskanie pajęczej runy jest bardzo kłopotliwe (jest ona w posiadaniu elitarnego potwora w lochu Slumbering Sanctuary). |