Przeciwnicy elitarni w Dead Cells poradnik Dead Cells
Jak pokonać elitę w Dead Cells? Na tej stronie objaśniamy, czym są wrogowie elitarni i co daje ich pokonanie.
Ostatnia aktualizacja: 17 sierpnia 2018
W poniższym rozdziale znajdziesz szereg przydatnych informacji związanych z określonymi rodzajami przeciwników, na których natkniesz się niejednokrotnie podczas eksploracji poszczególnych lokacji. Dowiesz się tutaj jak ich odróżnić, jaka jest szansa na to, że spotkasz ich podczas rozgrywki, a w końcu jak z nimi walczyć i co możesz w ten sposób zyskać.
Informacje ogólne
Każdy z napotkanych w grze elitarnych przeciwników jest silniejszą wersją regularnych i często spotykanych oponentów. Walka z nimi może wynikać z określonych zagadnień fabularnych albo obłożona współczynnikiem losowym, który decyduje o tym, czy w danej lokacji spotkamy tzw. wędrownego elitarnego przeciwnika lub komnatę, w której możemy go przyzwać.
Warto podkreślić, że elitarny przeciwnik dysponuje zdecydowanie silniejszymi atakami od pospolitych odpowiedników i towarzyszą mu pomniejsi przeciwnicy pomocniczy. Co więcej, jest on znacznie odporniejszy na ciosy, a jego ataki mogą działać inaczej w porównaniu do tych, do których przyzwyczaili nas standardowi przeciwnicy. Ponadto walka z elitarnym przeciwnikiem składa się z dwóch faz, które determinują poziom trudności starcia i możliwość wycofania się z walki, jeśli nie wszystko pójdzie po naszej myśli.
Po czym poznać elitę?
W zależności od tego, czy masz do czynienia z elitą wędrująca, czy natkniesz się na jego komnatę, przeciwnik może być zaprezentowany w dwojaki sposób.
Komnata elity to małe pomieszczenie, w którym znajdziesz wyłącznie ołtarz przywołania. Gdy się do niego zbliżysz, to niezależnie od tego, czy wykonasz jakąś interakcję, to przeciwnik pojawi się w lokacji.
Wędrującą elitę poznasz po tym, że zazwyczaj w przeciwieństwie do pozostałych oponentów pozostaje ona w całkowitym bezruchu. Oczywiście nad nią widnieje stosowny napis, który rzuca się w oczy, więc nie przeoczysz jego z pewnością.
Różnice w umiejscowieniu wspomnianych typów przeciwników polegają na tym, że komnata elity zazwyczaj znajduje się gdzieś na uboczu i czasem musisz się dodatkowo postarać, żeby ją znaleźć. Z kolei wędrujące elity zazwyczaj bronią przejścia do dalszej części lokacji i bez względu na to, czy podejmiesz walkę z nimi, czy spróbujesz uniknąć, to musisz znaleźć się w jej pobliżu. Oczywiście nie jest to regułą, bo musisz dodać do tego też procent szansy na to, że elita w żadnej postaci nie pojawi się w lokacji dla danego biegu.
Elity fabularne
Poza bossami, którym poświęcono osobne rozdziały poradnika, Dead Cells stawia przed nami dwóch elitarnych przeciwników. Będą oni zawsze w tych samych lokacjach lub z tych obszarów będziemy mogli przejść do ich komnat. Dopiero gdy ich pokonamy, to zdobędziemy skarby, które umożliwią nam realizowanie alternatywnych ścieżek eksploracji układu pomieszczeń w grze, a także zapewnią szereg bonusów i umożliwią dostęp do obszarów, w których możemy zdobyć dodatkowe przedmioty lub komórki wewnątrz poziomów.
Walka z elitami fabularnymi odróżnia się też jednym ważnym czynnikiem - nie możesz się z niej wycofać. Komnaty dedykowane walkom są tak zaprojektowane, że możesz wyjść z nich tylko w przypadku, gdy pokonasz przeciwnika. Nie ma nawet szans na zbytnie oddalenie się od niego i odzyskanie sił, zarówno podczas fazy statycznej i dynamicznej musisz liczyć się z tym, że elita będzie uprzykrzać ci życie.
Undead Archer
Spotkasz go w The Promenade of the Condemned. Po jego zabiciu otrzymasz Vine Rune. Pozwoli ona korzystać z pnącz. Dzięki temu będziesz mógł dostać się do lokacji The Toxic Sewers i podążać ścieżką, którą wytycza ta lokacja. Poza tym pnącza często pozwalają dotrzeć do umieszczonych wysoko komnat, w których znajdziesz przeciwników i kolejne skarby.
Musisz wiedzieć, że przeciwnik, oddając strzał, kieruje w twoją stronę dwie lecące równolegle do siebie strzały, więc nie możesz uchylić się przed nimi. Musisz przeturlać się w chwili, gdy ich animacja zetknie się z bohaterem lub przeskoczyć ponad nimi. Polecam pierwsze rozwiązanie, gdyż częstotliwość strzałów jest na tyle wysoka, że nie uda ci się do niego zbliżyć, korzystając wyłącznie z podskoków. Warto dodać, że przeciwnik nie tylko odskakuje, tym samym zwiększając dystans, ale może też wykonać krótki uskok, pojawiając się za twoimi plecami. Oczywiście w walce wspierają go pomniejsze zombie, które przyjmują na siebie część ataków, a także nie pozwalają ci swobodnie się poruszać.
Slasher
Tego przeciwnika musisz pokonać, żeby zdobyć Teleportation Rune, która umożliwi dostęp do takich lokacji jak Prison Depths czy Ossuary. Jego samego znajdziesz w osobnej komnacie lokacji The Old Sewers.
Najłatwiejszym sposobem jest utrzymywanie jak największego dystansu z jednoczesnym obrzucaniem go granatami, postawieniem wieżyczki czy innych pułapek. W zwarciu jest bardzo silny i kilka ataków mogą w jednej chwili całkowicie pozbawić cię zdrowia. Warto też wspomnieć, że Slasher cały czas porusza się krótkimi uskokami i będzie za wszelką cenę starał się być jak najbliżej ciebie. W przypadku starcia z nim najlepiej jest skakać jak najwięcej, gdyż co trzeci atak cios będzie wzmocniony wybuchającą z podłogi falą. Jeśli będziesz się turlać, to masz małą szansę, że uda ci się jej uniknąć. Przeciwnik przyzywa pomniejsze zombie, ale tylko w pobliżu ołtarza przyzwania, więc jeśli odciągniesz go jak najdalej od niego, to będzie ci zdecydowanie łatwiej się poruszać.
Jak walczyć z elitarnymi przeciwnikami?
Walka składa się z dwóch faz, które na potrzeby materiału określę jako statyczną i dynamiczną.
W pierwszej kolejności walka przebiega w sposób statyczny. Przeciwnik trzyma się obszaru, w którym na niego się natknąłeś i możesz ostrożnie obrzucać go granatami czy atakować z dystansu. Na tym etapie możesz łatwo uniknąć starcia lub podczas niego wycofać się i uzupełnić punkty zdrowia bez presji ze strony przeciwnika. Pomniejsi przeciwnicy pomocniczy pojawią się, dopiero gdy zbliżysz się do elity lub znajdziesz w zasięgu jej ataku. Faza statyczna dobiega końca w chwili, gdy poziom punktów zdrowia przeciwnika spada poniżej połowy.
Podczas fazy dynamicznej przeciwnik nieustannie teleportuje się na poziomy, w których zatrzymasz się, chociaż na chwilę. Wraz z nim od razu z podłogi wyrasta szereg pomocników. Jest niewielka szansa, że uda ci się uleczyć nie tracąc przy tym punktów zdrowia. Ataki wyprowadzane przez oponenta są szybsze, ale nie zadają zauważalnie większych obrażeń. Największym problemem jest jednak fakt, że przeciwnik cały czas jest przy tobie, więc musisz walczyć z nim, licząc się z ograniczeniami amunicji, czasem odnowienia dla granatów i pozostałych umiejętności. Gdy dotarłeś do tego punktu starcia, to jest bardzo mała szansa, że uda ci się uciec bez szwanku. Elita nie będzie podążać za tobą w nieskończoność, ale bardzo często podczas próby ucieczki przyjmiesz solidną dawkę obrażeń, która często zaprzepaści szansę na dotarcie do kolekcjonera i dalszych lokacji.
Nagrody
W przypadku elit fabularnych w grę wchodzą dodatkowe przedmioty, o których przeczytasz w kolejnej sekcji rozdziału. Nagroda za pokonanie losowo generowanych elitarnych przeciwników to przede wszystkim dodatkowa liczba komórek - począwszy od 10 sztuk, które przyrastają wraz z poziomem elity i lokacji, w której na nią trafimy. Oczywiście niektóre elity pozostawią po sobie broń wyższego poziomu niż lokacja, w której z nimi walczymy, a czasami także schemat broni, którą musimy zanieść do kolekcjonera i odblokować.