Forgotten Sepulcher - poziom w Dead Cells poradnik Dead Cells
Ostatnia aktualizacja: 23 sierpnia 2018
W poniższym rozdziale znajdziesz najważniejsze informacje o lokacji Forgotten Sepulcher w grze Dead Cells. Dowiesz się tutaj jaka jest charakterystyka lokacji, jakie czekają tutaj na ciebie zagrożenia i przeciwnicy, a także sprawdzisz dokąd możesz udać się z tej lokacji i jakie warunki musisz spełnić, aby to zrobić.
- Jak dostać się do Forgotten Sepulcher?
- Charakterystyka lokacji
- Przeciwnicy i inne zagrożenia
- Kolejne lokacje
Jak dostać się do Forgotten Sepulcher?
Loch Forgotten Sepulcher jest początkowo niedostępny. Prowadzą do niego aż trzy ścieżki. Najwcześniej możesz dostać się do tej lokacji od strony Stilt Village, ale bohater musi dysponować runą Teleportation Rune. Alternatywnie do lochu możesz dotrzeć później od strony Slumbering Sanctuary lub Graveyard - ta ostatnia lokacja wymusza posiadanie Spider Rune. Szczegółowe informacje odnośnie zdobywania run znajdziesz na stronie Jak docierać do niedostępnych lokacji? - runy umiejętności w naszym poradniku.
Jeśli wybrałeś najprostsze przejście od strony Stilt Village to musisz najpierw odnaleźć na terenie wioski jeden z kluczy Village Key i zejść z nim do podziemi. Po drodze konieczne będzie skorzystanie z runy teleportacji poprzez wejście w interakcję z sarkofagiem. Docelowo musisz dotrzeć do znajdującego się w podziemiach miejsca użycia klucza - pierwsze tego typu miejsce pokazuje obrazek 1 (rozkład korytarzy jest losowany). Odblokowanie przejścia umożliwi ci skorzystanie z windy i dotarcie do wejścia do Forgotten Sepulcher (przykładowe na obrazku 2).
Uwaga - Klucza Village Key w Stilt Village możesz użyć do odblokowania tylko jednego z dwóch przejść. Jeśli chcesz dotrzeć do Forgotten Sepulcher to nie używaj klucza na końcu mapy żeby odblokować przejście do Clock Tower (klucz po użyciu znika z inwentarza).
Charakterystyka lokacji
Forgotten Sepulcher to jedna z dwóch lokacji piątego rzędu, przy czym jest ona bardziej wymagająca od opisanej na poprzedniej stronie lokacji Clock Tower. Loch ten spowija ciemność i zbyt długie przebywanie w nieoświetlonym miejscu doprowadza do tego, że bohater powoli zaczyna tracić punkty zdrowia. Jedynym rozwiązaniem tego problemu jest szybkie docieranie do kolejnych potencjalnych źródeł światła. Pozwoli to zatrzymać proces utraty punktów zdrowia i wzmocnić bohatera, dzięki czemu po ponownym wkroczeniu do mroku nie zacznie od razu tracić punktów zdrowia.
W trakcie eksploracji lochu możesz natrafiać na dwa rodzaje źródeł światła. Bardziej "stabilne" są lampy pojawiające się przy odblokowywanych teleportach. Jaśniej one świecą i możesz powracać do nich dowolną ilość razy. Druga kategoria to mniejsze lampy odnajdywane w korytarzach - przykładową pokazuje powyższy obrazek. Emitują one mniej światła i mogą się wyczerpać. Traktuj je jako przystanki na drodze do kolejnych teleportów.
Specyfika tego etapu uniemożliwia jego eksplorację w powolny sposób. Nie możesz powoli badać korytarzy, bo nie zdążysz z dotarciem do kolejnego źródła światła. Musisz zachowywać się podobnie do sytuacji gdy próbujesz dotrzeć do czasowych drzwi, a więc stawiać na bardziej agresywne techniki walki i regularnie pomagać sobie mapą okolicy. Pozwoli ci ona zlokalizować najważniejsze skarby oraz przejścia i jej zaletą jest to, że podczas przeglądania pełnoekranowej mapy gra jest automatycznie pauzowana. Warto oczywiście dążyć do tego żeby dotrzeć do wszystkich najważniejszych obszarów lochu, ale każdą wyprawę powinieneś starać się zaplanować i zawsze w pierwszej kolejności szukać źródeł światła. Po tym jak zapalisz nową lampę możesz się często kawałek wrócić i przeszukać obszary, które wcześniej musiałeś zignorować.
W lochu Forgotten Sepulcher podobnie jak w innych tego typu lokacjach możesz natrafiać na handlarzy oraz na elitarne potwory. Staraj się odciągać elite'ów w pobliże teleportów, gdyż każda taka potyczka siłą rzeczy potrwa dłużej od standardowych walk. W lokacji tej są też nowe czasowe drzwi i pozostają otwarte przez 26 minut od momentu rozpoczęcia gry. Po tym czasie drzwi zamkną się na dobre i stracisz możliwość sięgnięcia po ukryte skarby. W sekretnej lokacji odnajduje się różnorakie nagrody. Mogą to być klejnoty, złoto, komórki, zwoje czy unikalne bronie.
Opuszczenie lokacji Forgotten Sepulcher nie jest oczywistą ani łatwą sprawą, bo musisz zdobyć co najmniej 2 klucze do krypty Crypt Key. Są one w losowych obszarach na terenie lochu - przykładowy pokazuje obrazek i musisz spodziewać się tego, że w pobliżu kloczy rozmieszczone będą pułapki. Do lokacji z kluczami często prowadzą sarkofagi (użyj runy Teleportation Rune) oraz osłabione fragmenty posadzki (użyj runy Ram Rune).
Na kolejne 2 klucze Crypt Key możesz natrafić dzięki pokonaniu elitarnych wrogów i odnalezienie ich jest już w pełni opcjonalne. W przykładzie z obrazka 1 było to dwóch przeciwników Dark Tracker. Możesz odnaleźć kolejne zamknięte drzwi i dzięki zużyciu dodatkowych 2 kluczy odblokować sobie dostęp do sekretnej komnaty z planem Hayabusa Boots (obrazek 2).
Przeciwnicy i inne zagrożenia
W lochu Forgotten Sepulcher spotyka się zarówno słabszych jak i silniejszych przeciwników. Fakt, że często musisz się śpieszyć, wymusza prowadzenie bardziej agresywnych walk i wystawianie bohatera na większe zagrożenie. Nie powinieneś dążyć do wyeliminowania 100% potworów z lochu za wszelką cenę. Jeśli dany potwór jest silny i przebywa z dala od źródeł światła to lepszym pomysłem jest jednak nie ryzykować i go ominąć.
Uwaga! Poniższe zestawienie uwzględnia potwory napotykane na domyślnym normalnym poziomie trudności. Zdobywanie kolejnych komórek macierzystych z tytułu pokonywania finałowego bossa gry (Boss Stem Cell) odblokowuje wyższe poziomy trudności. W tych samych lokacjach mogą wtedy zacząć pojawiać się nowe, silniejsze odmiany potworów.
Wygląd | Nazwa | Charakterystyka i sposób na przeciwnika |
Kamikaze | To bardzo niebezpieczne latające kreatury. Domyślnie znajdą się one w stanie spoczynku (widać je przyczepione np. do sufitu) i aktywują się po tym jak zbliży się do nich bohater. Kamikaze zgodnie z nazwą podlatuje do bohatera i popełnia samobójstwo eksplodując. Jeśli nie zdołasz szybko uciec to odniesiesz bardzo duże obrażenia. Szybko zabijaj te potwory bronią białą lub dystansową (najlepiej czymś w rodzaju elektrycznego bicza mogącego automatycznie namierzać pobliskich wrogów). | |
Inquisitor | Przeciwnik ten strzela pociskami, które lecą w określonym kierunku ignorując ściany, podłogę i inne przeszkody. Unikanie trafień pociskami może w rezultacie okazać się trudniejsze i możesz zostać łatwiej zaskoczony tego typu atakiem. Zawsze postaraj się jak najszybciej zbliżyć do inkwizytora i pokonać go w walce wręcz kiedy to jest praktycznie bezbronny. | |
Dark Tracker | Potwory same w sobie nie są silne, ale są w stanie teleportować się i mogą błyskawicznie znaleźć się za plecami bohatera. Mogą one go też śledzić jeśli zdecydujesz się na ucieczkę. Najlepiej przygotować się wcześniej do walk np. rozrzucając pułapki na dużej półce. Po pokazaniu się Trackerowi możesz go zwabić w to miejsce i łatwiej pokonać. | |
Shocker | Ten mechanicznie wyglądający przeciwnik nie rusza się z miejsca, ale za to co pewien czas emituje wokół siebie potężne wyładowania. Jest to sygnalizowane przez grę, tak więc masz zazwyczaj trochę czasu na ucieczkę. Jest ona bardzo wskazana, gdyż znalezienie się w polu działania Shockera oznacza otrzymanie dużych obrażeń od elektryczności. Wrogów tych najlepiej jest eliminować atakami dystansowymi lub szybko podbiegać do nich po tym jak znikną wyładowania. Przy odrobinie szczęścia uda ci się zabić Shockera zanim ponownie naładuje się. | |
Lacerator | Potwory te bardzo łatwo rozpoznać po charakterystycznym nakryciu głowy. To niebezpieczne kreatury, które mogą szybko pozbawić bohatera dużej ilości punktów zdrowia. Główny atak Laceratorów to zamiana w tornado, które atakuje wszystko na swojej drodze. Umiejętność tę możesz blokować jeśli dysponujesz tarczą, ale bezpieczniej jest rozrzucić pułapki lub oddalić się od potwora i albo przeczekać jego atak albo zacząć używać broni dystansowej. | |
Cleaver | Potwory te wyposażone są w potężny topór, którym mogą rzucać w bohatera. Broń ta działa na zasadzie bumerangu i powraca po wykonanym rzucie do przeciwnika. Atak ten jest sygnalizowany i "ładowany" przez potwora, tak więc masz zawsze czas żeby uciec, znaleźć się za jego plecami czy rozrzucić pułapki. Jeśli topór został rzucony i nie zdążyłeś uciec to spróbuj wykonać podwójny skok lub parowanie tarczą. Zabijanie Cleaverów nie przychodzi nigdy z łatwością, bo potwory te dysponują długim paskiem zdrowia. Dobrą wiadomością jest to, że są one podatne na negatywne statusy, w tym na zamrażanie. |
Kolejne lokacje
Z Forgotten Sepulcher możesz udać się jedynie do lokacji Clock Room. Przejście do niej znajduje się za dwoma drzwiami otwartymi dzięki znalezionym kluczom Crypt Key. Wyjście to prowadzi do miejsca stoczenia pojedynku z drugim bossem gry (The Time Keeper).