Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Dead Cells - poradnik do gry

Dead Cells - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

The Prisoners' Quarters - poziom w Dead Cells poradnik Dead Cells

Pierwsza lokacja w Dead Cells ukrywa już wiele sekretów i broni. Nasz poradnik opisuje dokładnie, jakich przeciwników tu spotkasz i na co musisz zwrócić uwagę.

Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2018

W poniższym rozdziale znajdziesz najważniejsze informacje o lokacji Prisoners' Quarters w grze Dead Cells. Dowiesz się tutaj jaka jest charakterystyka lokacji, jakie czekają tutaj na ciebie zagrożenia i przeciwnicy, a także sprawdzisz dokąd możesz udać się z tej lokacji i jakie warunki musisz spełnić, aby to zrobić.

Charakterystyka lokacji

Jest to lokacja, w której rozpoczynasz grę i zawsze po śmierci będziesz do niej wracał - The Prisoners Quarters - poziom w Dead Cells - Dead Cells - poradnik do gry

Jest to lokacja, w której rozpoczynasz grę i zawsze po śmierci będziesz do niej wracał. Pierwsza wizyta w tej lokacji (uruchomienie gry po raz pierwszy) wygląda nieco inaczej, ale wszystkie powroty do niej (po kolejnych zgonach) mają już identyczny początek.

W startowym obszarze więzienia nie ma żadnych wrogów. Możesz za to wybrać pierwsze bronie (większy wybór jeśli posiadasz permanentne ulepszenia Random Starter Bow / Shield / Melee Weapon), porozmawiać z NPC-em (skrybą) pozwalającym na przejrzenie statystyk (liczba odblokowanych planów, zabite potwory, liczba zgonów itp.) oraz otworzyć drzwi prowadzące do dziennego wyzwania (dopiero po tym jak zdobędziesz runę Challenger's Rune).

Dalsza część etapu, czyli ta, w której spotyka się potwory, jest już losowo generowana. O ile nie śpieszysz się z docieraniem do czasowych drzwi (te w kolejnych lokacjach wymagają dotarcia do nich w czasie krótszym niż 2 minuty) to warto zawsze zbadać dokładnie więzienie. Pozwoli ci to odnaleźć pierwsze zwoje, a także m.in. skrzynie ze skarbami, lepsze bronie czy handlarzy. Dodatkowo warto rozglądać się za pierwszymi sekretnymi lokacjami oraz za skarbami ukrytymi w skrytkach (charakterystyczne symbole na ścianach - niszcz je).

Do dotarcia do niektórych obszarów więzienia (w tym do przejścia do Toxic Sewers) potrzebna jest runa Vine Rune. Nie przejmuj się więc jeśli początkowo nie możesz odkryć tej lokacji w 100 procentach.

Od momentu pozyskania granatu Hunter's Grenade możesz też natrafiać w każdej kolejnej rozgrywce na zamknięte małe pomieszczenie. Zapłacenie 7500 złota (lub zniszczenie drzwi i nałożenie na bohatera klątwy) pozwoli ci zabrać granat i używać go do "wydobywania" planów z potworów - dokładniej opisaliśmy to na stronie Zdobywanie rzadkich planów - jak używać granatu Hunter's Grenade?.

Przeciwnicy i inne zagrożenia

W tym przypadku mamy do czynienia z lokacją początkową, więc twórcy nie zastawili na nas żadnych pułapek. Możesz spokojnie testować rozmaite rozwiązania i wdrażać się w mechanikę rozgrywki. Na placu ćwiczeń nie obyło się jednak bez pierwszych oponentów. Są to jedynie głównie pojedynczy przeciwnicy o niskim poziomie, których możesz pokonać kilkoma atakami podstawowymi.

Uwaga! Poniższe zestawienie uwzględnia potwory napotykane na domyślnym normalnym poziomie trudności. Zdobywanie kolejnych komórek macierzystych z tytułu pokonywania finałowego bossa gry (Boss Stem Cell) odblokowuje wyższe poziomy trudności. W tych samych lokacjach mogą wtedy zacząć pojawiać się nowe, silniejsze odmiany potworów.

Wygląd

Nazwa

Charakterystyka i sposób na przeciwnika

Undead Archer - The Prisoners Quarters - poziom w Dead Cells - Dead Cells - poradnik do gry

Undead Archer

Jego ataki ograniczają się do wystrzelenia pojedynczej strzały z łuku i uskoku w tył dla zwiększenia zasięgu. Turlaj się pod strzałami lub wybieraj przykucnięcie (dolny kierunek). Łucznika możesz atakować własną bronią dystansową lub, lepszy pomysł, w zwarciu. Możesz też ogłuszyć przeciwnika, jeśli jest częścią większej grupy oponentów.

Zombie - The Prisoners Quarters - poziom w Dead Cells - Dead Cells - poradnik do gry

Zombie

Na twój widok charakterystycznie wykrzywi sylwetkę i wykona daleki skok do przodu (w stronę bohatera). Zderzenie się z zombiakiem oznacza większe obrażenia. Jeśli jesteś obok to zasyp go ciosami. Możesz też przeskoczyć za niego żeby uniknąć skoku lub przeturlać się podczas niego, żeby nie dać się trafić.

Grenadier - The Prisoners Quarters - poziom w Dead Cells - Dead Cells - poradnik do gry

Grenadier

Po wygięciu sylwetki (podobnie do zombiaka) Grenadier wyrzuci granat (uwaga - przelatuje on przez ściany i podłogi!), który wybuchnie po sekundzie od chwili gdy upadnie na podłoże. Poczekaj aż zobaczysz, w którym miejscu spadnie granat, a następnie wyskocz z zasięgu rażenia. Podczas uniku skieruj się jak najbliżej przeciwnika, żeby unieszkodliwić go zanim wykona kolejny atak.

Shieldbearer - The Prisoners Quarters - poziom w Dead Cells - Dead Cells - poradnik do gry

Shieldbearer

To jedyny trudniejszy przeciwnik w więzieniu. Atakowanie tarczy nie przynosi żadnego rezultatu, a oponent po krótkim ładowaniu wykona szarżę z tarczą, która nas ogłuszy i zada spore obrażenia. Rozwiązaniem problemu jest przeskoczenie lub przeturlanie się za jego plecy i wykonanie szybkiego ataku. Przeciwnik bardzo szybko reaguje na próby zajścia go od tyłu, ale wystarczy jeden skuteczny atak, a wytrącisz go z równowagi i uczynisz bezbronnym. W dalszej części gry możesz polegać dodatkowo na broniach i umiejętnościach, które mogą np. podpalać czy zatruwać wrogów. Tego typu negatywne statusy mogą zostać nałożone na Shieldbearera nawet jeśli ukrywa się nadal za tarczą.

Kolejne lokacje

Poniżej znajdziesz listę lokacji, do których możesz udać się z poziomu The Prisoners' Quarters:

Nazwa

Warunek

Promenade of the Condemned

Bez ograniczeń. Pierwsza lokacja, do której możesz udać się po opuszczeniu startowego poziomu.

Toxic Sewers

Dostęp do lokacji jest możliwy dopiero dzięki runie Vine Rune. Aby ją zdobyć musisz pokonać elitarnego potwora w lokacji The Promenade of the Condemned. Runa pozwala na doprowadzanie do pojawianie się winorośli, po których można się wspinać.