The Ancient Sewers w Dead Cells poradnik Dead Cells
The Ancient Sewers to poziom, który w early accessie nosił nazwę The Old Sewers.
Ostatnia aktualizacja: 21 sierpnia 2018
W poniższym rozdziale znajdziesz najważniejsze informacje o lokacji Ancient Sewers w grze Dead Cells. Dowiesz się tutaj jaka jest charakterystyka lokacji, jakie czekają tutaj na ciebie zagrożenia i przeciwnicy, a także sprawdzisz dokąd możesz udać się z tej lokacji i jakie warunki musisz spełnić, aby to zrobić.
- Jak dostać się do Ancient Sewers?
- Charakterystyka lokacji
- Przeciwnicy i inne zagrożenia
- Kolejne lokacje
Jak dostać się do Ancient Sewers?
Kanały Ancient Sewers są początkowo niedostępne. Musisz napierw zdobyć w lokacji Ossuary runę Ram Rune - szczegóły jak tego dokonać znajdziesz na stronie Jak docierać do niedostępnych lokacji? - runy umiejętności w naszym poradniku.
Po zdobyciu wspomnianej runy odszukaj w kanałach Toxic Sewers osłabiony fragment podłogi, przez który główny bohater może się przebić - przykładowe tego typu miejsce pokazuje obrazek 1 (mapa jest losowo generowana). Nowo odblokowane przejście zaprowadzi Cię do wejścia do Ancient Sewers (przykład na obrazku 2).
Charakterystyka lokacji
Ancient Sewers to lokacja mocno przypominająca poprzedzające ją kanały Toxic Sewers. Jest to jednak lokacja trzeciego rzędu, a więc oferująca potyczki z wyraźnie silniejszymi potworami od tych z wcześniejszych miejscówek. Podobnie jak w przypadku lokacji Toxic Sewers sporym zagrożeniem jest skażona woda, która w tym przypadku ma pomarańczowy kolor. Jakikolwiek kontakt z trującą substancją oznacza zatrucie bohatera. Podobnie jak w przypadku mapy Toxic Sewers powinieneś dokładnie rozglądać się i unikać wpadnia do wody.
Oprócz trującej wody na mapie tej powracają pułapki w postaci kolców i obracających się kul. Unikanie tego typu przeszkód niejednokrotnie wymusza wykonywanie precyzyjnych podwójnych skoków oraz przykucnięć.
Bardzo wskazana jest pełna eksploracja lokacji Ancient Sewers, a to dlatego, że tuż po niej załącza się pojedynek z jednym z trudniejszych bossów gry (Conjunctivius). Postaraj się odnaleźć wszystkie zwoje oraz zakupić lepszy ekwipunek u handlarzy.
Przeciwnicy i inne zagrożenia
W pradawnych kanałach przebywają potwory znane z wcześniejszych obszarów, jak również zupełnie nowe. Niektóre z tych kreatur, np. Spiker czy Kamikaze, mogą bardzo zaszkodzić bohaterowi jeśli nie zareaguje on odpowiednio szybko lub jeśli po prostu nie będziesz wiedział jak zachować się w danej potyczce. Konieczne przejrzyj poniższą listę. Oprócz "standardowych" potworów możesz też spotkać wędrującego elitarnego potwora lub natrafić na jego legowisko.
Uwaga! Poniższe zestawienie uwzględnia potwory napotykane na domyślnym normalnym poziomie trudności. Zdobywanie kolejnych komórek macierzystych z tytułu pokonywania finałowego bossa gry (Boss Stem Cell) odblokowuje wyższe poziomy trudności. W tych samych lokacjach mogą wtedy zacząć pojawiać się nowe, silniejsze odmiany potworów.
Wygląd | Nazwa | Charakterystyka i sposób na przeciwnika |
| Zombie | Na twój widok charakterystycznie wykrzywi sylwetkę i wykona daleki skok do przodu (w stronę bohatera). Zderzenie się z zombiakiem oznacza większe obrażenia. Jeśli jesteś obok to zasyp go ciosami. Możesz też przeskoczyć za niego żeby uniknąć skoku lub przeturlać się podczas niego, żeby nie dać się trafić. |
Purulent Zombie | To silniejsza odmiana zwykłych zombiaków. Unikalną cechą jest w tym przypadku to, że po tym jak zginie Purulent Zombie przy jego zwłokach pojawiają się robale Corpse Worm. Są one zdolne do teleportacji i mogą dzięki temu "tropić" bohatera. Musisz być na to przygotowany. Na szczęście robaki szybko giną i dodatkowo podatne są np. na działka. | |
| Shieldbearer | To przeciwnik znany ci już z więzienia. Atakowanie tarczy nie przynosi żadnego rezultatu, a oponent po krótkim ładowaniu wykona szarżę z tarczą, która nas ogłuszy i zada spore obrażenia. Rozwiązaniem problemu jest przeskoczenie lub przeturlanie się za jego plecy i wykonanie szybkiego ataku. Przeciwnik bardzo szybko reaguje na próby zajścia go od tyłu, ale wystarczy jeden skuteczny atak, a wytrącisz go z równowagi i uczynisz bezbronnym. W dalszej części gry możesz polegać dodatkowo na broniach i umiejętnościach, które mogą np. podpalać czy zatruwać wrogów. Tego typu negatywne statusy mogą zostać nałożone na Shieldbearera nawet jeśli ukrywa się nadal za tarczą. |
Disgusting Worm | Przerośnięty robal potrafi szarżować i będzie za tobą podążał. Co więcej może on teleportować się i nawet po ucieczce w inne miejsce nie możesz czuć się bezpiecznie. Staraj się go zatrzymywać w miejscu lub odwracać jego uwagę pułapkami. Jeśli zobaczysz, że wystawia kły, to uskocz przed ciosem w zwarciu. Uwaga - po śmierci robal pozostawia po sobie kilka bomb, które po chwili wybuchną. Szybko oddal się od nich lub przynajmniej wykonaj podwójny skok tuż przed tym jak zaczną eksplodować. | |
| Buzzcutter | Irytujący przeciwnik, którego najczęściej spotkasz w większej grupie. Unosi się minimalnie ponad tobą tak, że nie możesz zranić go zwykłym atakiem, a on sam atakuje cię niejako z góry szybkimi ciosami. Warto polegać na broniach dystansowych, które mogą automatycznie namierzać wrogów, np. na elektrycznym biczu. Ważne, żeby eliminować Buzzcuttery na bieżąco, bo lubią podążać za bohaterem, a w dużych grupach są naprawdę groźne. |
Kamikaze | To bardzo niebezpieczne latające kreatury. Domyślnie znajdą się one w stanie spoczynku (widać je przyczepione np. do sufitu) i aktywują się po tym jak zbliży się do nich bohater. Kamikaze zgodnie z nazwą podlatuje do bohatera i popełnia samobójstwo eksplodując. Jeśli nie zdołasz szybko uciec to odniesiesz bardzo duże obrażenia. Szybko zabijaj te potwory bronią białą lub dystansową (najlepiej czymś w rodzaju elektrycznego bicza mogącego automatycznie namierzać pobliskich wrogów). | |
| Impaler | Potwór ten dysponuje bardzo dużym zasięgiem i może Cię zaatakować nawet jeśli nie widzisz go jeszcze na ekranie. Chwilę po tym gdy cię namierzy wyśle kolce na tę część podłogi, na której aktualnie stoisz - szybko oddal się lub zmień półkę. Podczas walki z nim musisz nieustannie zmieniać pozycje i unikać kolców, które zajmują spory obszar. W niszczeniu "grzybków" pomocne są też pułapki, które możesz rozrzucić w pobliżu i przemieścić się w inne miejsce. |
Scorpion | Wychodzi spod podłoża dopiero gdy jesteś w pobliżu. Strzela pociskami zatruwającymi, które zadają obrażenia po kontakcie i nakładają status trucizny (warto szybko przykucnąć żeby uniknąć ataku dystansowego). W zabijaniu tych potworów pomocne są pułapki - możesz rozrzucić je po pojawieniu się skorpiona i szybko się od niego oddalić. Możesz następnie zaczekać aż pułapki zabiją potwora lub pomóc im w tym atakami dystansowymi. Jeśli walczysz ze skorpionami w zwarciu to postaraj się zamrozić lub ogłuszyć potwora zanim przystąpisz do właściwych ataków. |
Kolejne lokacje
Z Ancient Sewers możesz udać się jedynie do lokacji Insufferable Crypt (w drodze do niej należy unikać licznych pułapek oraz skorzystać z windy), która jest areną walki z bossem Conjunctivius.