Slumbering Sanctuary - poziom w Dead Cells poradnik Dead Cells
Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2018
W poniższym rozdziale znajdziesz najważniejsze informacje o lokacji Slumbering Sanctuary w grze Dead Cells. Dowiesz się tutaj jaka jest charakterystyka lokacji, jakie czekają tutaj na ciebie zagrożenia i przeciwnicy, a także sprawdzisz dokąd możesz udać się z tej lokacji i jakie warunki musisz spełnić, aby to zrobić.
- Jak dostać się do Slumbering Sanctuary?
- Charakterystyka lokacji
- Przeciwnicy i inne zagrożenia
- Kolejne lokacje
Jak dostać się do Slumbering Sanctuary?
Sanktuarium Slumbering Sanctuary jest początkowo niedostępne. Do lokacji tej po raz pierwszy możesz dotrzeć od strony krypty Insufferable Crypt, w której walczyło się z bossem Conjunctiviusem (przykładowe przejście na obrazku 1).
Po tym jak podczas wizyty w Slumbering Sanctuary zdobędziesz Spider Rune możesz w kolejnych przejściach gry używać pajęczej runy do dotarcia do sanktuarium w alternatywny sposób. W tym przypadku musisz w lokacji The Black Bridge pokonać bossa The Concierge i następnie udać się do bezpiecznej strefy (tej z legendarną kuźnią). Na samym końcu bezpiecznej strefy znajdziesz dwa wyjścia. Zainteresuj się tym z pionowym szybem - odbijaj się od ścian, a znajdziesz się przy wejściu do Slumbering Sanctuary (przykład na obrazku 2).
Charakterystyka lokacji
Slumbering Sanctuary to jeden z bardziej wymagających lochów w grze. Jest to lokacja czwartego rzędu, przy czym niektóre spośród napotykanych w niej potworów mogą ci przysporzyć mnóstwo problemów jeśli nie będziesz wystarczająco ostrożny lub jeśli bohater nie będzie dysponował dostatecznie dobrymi elementami ekwipunku.
Lokacja Slumbering Sanctuary wyróżnia się na tle innych wyjątkową cechą, gdyż podróżuje się w niej pomiędzy wymiarami. Rozpoczynasz w "niebieskim wymiarze", który oferuje wyłącznie możliwość zbadania części lochu. Twoim zadaniem jest odnalezienie przełącznika (przykładowy na obrazku), dzięki czemu wkroczysz do "pomarańczowego wymiaru". W tym wymiarze zmienia się kilka ważnych rzeczy:
- Musisz ponownie przejść przez początkowe lokacje i pojawiają się w nich nowe, silniejsze potwory. Kreatury te mogłeś już wcześniej dostrzegać w niebieskim wymiarze, ale były wtedy nieaktywnymi elementami tła.
- Odblokowywane są wszystkie złote przejścia, których w niebieskim wymiarze nie można było zbadać. Warto odwiedzić wszystkie miejsca gdzie poprzednio były zamknięte złote drzwi, bo pomoże ci to wejść w posiadanie skarbów. Jedno z tych "złotych przejść" prowadzi do dalszej części sanktuarium.
- Możliwe staje się dotarcie do jednego z dwóch wyjść z lokacji.
W trakcie przemierzania sanktuarium oprócz zwykłych przeciwników możesz wpadać także na elitarne potwory. Jeden z elitarnych potworów jest w posiadaniu runy Spider Rune - jej zdobycie jest bardzo ważne, bo pozwala ona na wspinanie się po ścianach w tej oraz wielu innych lokacjach gry. Przykładowe legowisko potwora z runą (silniejsza odmiana Castera) pokazuje dołączony obrazek - jest ono zawsze w losowym miejscu w lochu.
Przeciwnicy i inne zagrożenia
Poziom trudności walk z potworami w Slumbering Sanctuary jest w dużym stopniu uzależniony od aktywnego wymiaru. W "startowym" niebieskim wymiarze przez większość czasu łatwiej jest przetrwać. Po tym jak przeniesiesz się do pomarańczowego wymiaru musisz się bardziej pilnować i bardziej starać (np. w walkach z golemami).
Uwaga! Poniższe zestawienie uwzględnia potwory napotykane na domyślnym normalnym poziomie trudności. Zdobywanie kolejnych komórek macierzystych z tytułu pokonywania finałowego bossa gry (Boss Stem Cell) odblokowuje wyższe poziomy trudności. W tych samych lokacjach mogą wtedy zacząć pojawiać się nowe, silniejsze odmiany potworów.
Wygląd | Nazwa | Charakterystyka i sposób na przeciwnika |
| Zombie | Na twój widok charakterystycznie wykrzywi sylwetkę i wykona daleki skok do przodu (w stronę bohatera). Zderzenie się z zombiakiem oznacza większe obrażenia. Jeśli jesteś obok to zasyp go ciosami. Możesz też przeskoczyć za niego żeby uniknąć skoku lub przeturlać się podczas niego, żeby nie dać się trafić. |
Masker | To unikalni przeciwnicy, gdyż nie dysponują żadnymi atakami ofensywnymi. Zamiast tego ich jedyną umiejętnością jest rozpylanie mgły, która czyni okolicznych przeciwników prawie niewidzialnymi (musisz się bardzo dokładnie przyjrzeć żeby ich dostrzec). Zabicie Maskera doprowadza do pozbycia się mgły, ale nie powinieneś śpieszyć się z dotarciem do niego, bo prawie zawsze ma jakąś obstawę. Cenną wiadomością jest to, że potwory stają się widzialne po tym jak wykonają jakiś atak i możesz "sprowokować" je do tego np. dzięki rozrzuconym pułapkom albo strzelając na oślep z broni dystansowych. | |
Caster | Potwory te atakują na dystans poprzez wypuszczanie kul energii. Nie sa one zbyt wytrzymałe, ale mogą uciec jeśli zbytnio się do nich zbliżysz. Problem ten możesz rozwiązać polegając na broniach dystansowych oraz na podrzucanych pułapkach i granatach. | |
Catcher | To nieprzyjemne potwory, które są w stanie chwytać i przyciągać sterowaną postać. Możesz próbować unikać tego dzięki skokom czy przewrotkom. Lepszym pomysłem jest jednak prowadzenie walki na dystans czy podrzucanie granatów lub pułapek na półki okupowane przez Catcherów. | |
Golem | To bardzo silny potwór, który na dodatek dysponuje bardzo nieprzyjemnym atakiem przywoływania do siebie bohatera. Musisz mieć tego świadomość i być gotowym do tego żeby przystąpić do walk wręcz (uwaga - golem posiada także atak ogłuszający!) lub żeby ponownie rozpocząć ucieczkę. Możesz zwiększać swoje szanse na przeżycie rozrzucając pułapki w miejscu gdzie przebywa golem. Potwór nie powinien od razu się nimi zainteresować i mogą one dzięki temu go dość skutecznie osłabiać. | |
| Grenadier | Po wygięciu sylwetki (podobnie do zombiaka) Grenadier wyrzuci granat (uwaga - przelatuje on przez ściany i podłogi!), który wybuchnie po sekundzie od chwili gdy upadnie na podłoże. Poczekaj aż zobaczysz, w którym miejscu spadnie granat, a następnie wyskocz z zasięgu rażenia. Podczas uniku skieruj się jak najbliżej przeciwnika, żeby unieszkodliwić go zanim wykona kolejny atak. |
Kamikaze | To bardzo niebezpieczne latające kreatury. Domyślnie znajdą się one w stanie spoczynku (widać je przyczepione np. do sufitu) i aktywują się po tym jak zbliży się do nich bohater. Kamikaze zgodnie z nazwą podlatuje do bohatera i popełnia samobójstwo eksplodując. Jeśli nie zdołasz szybko uciec to odniesiesz bardzo duże obrażenia. Szybko zabijaj te potwory bronią białą lub dystansową (najlepiej czymś w rodzaju elektrycznego bicza mogącego automatycznie namierzać pobliskich wrogów). | |
Inquisitor | Przeciwnik ten strzela pociskami, które lecą w określonym kierunku ignorując ściany, podłogę i inne przeszkody. Unikanie trafień pociskami może w rezultacie okazać się trudniejsze i możesz zostać łatwiej zaskoczony tego typu atakiem. Zawsze postaraj się jak najszybciej zbliżyć do inkwizytora i pokonać go w walce wręcz kiedy to jest praktycznie bezbronny. | |
Protector | Drewniana kukła, która czyni wszystkich przeciwników w zasięgu niewrażliwymi na ataki fizyczne. Żeby ich zranić musisz skorzystać z siły żywiołów albo odciągnąć ich od kukły. Najlepiej skup się na niej i zniszcz ją jak najszybciej. W szybkim odnalezieniu kukły pomagają widoczne na ekranie strumienie energii. |
Kolejne lokacje
Poniżej znajdziesz listę lokacji, do których możesz udać się z poziomu Slumbering Sanctuary.
Nazwa | Warunek |
Clock Tower | Bez ograniczeń. Musisz przenieść się do pomarańczowego wymiaru i odszukać przejście do tej lokacji. |
Forgotten Sepulcher | Bez ograniczeń. Musisz przenieść się do pomarańczowego wymiaru i odszukać przejście do tej lokacji. |