Stilt Village - poziom w Dead Cells poradnik Dead Cells
Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2018
W poniższym rozdziale znajdziesz najważniejsze informacje o lokacji Stilt Village w grze Dead Cells. Dowiesz się tutaj jaka jest charakterystyka lokacji, jakie czekają tutaj na ciebie zagrożenia i przeciwnicy, a także sprawdzisz dokąd możesz udać się z tej lokacji i jakie warunki musisz spełnić, aby to zrobić.
Charakterystyka lokacji
Stilt Village to lokacja domyślnie odwiedzana w trakcie przechodzenia gry, tj. zanim wejdziesz w posiadanie specyficznych run i odblokujesz sobie dzięki nim alternatywne przejścia (mogą ci one pozwolić całkowicie ominąć wioskę). Jest to obszar czwartego rzędu i oznacza to, że spotyka się w nim trudniejsze potwory od tych, z którymi walczyłeś w lokacjach odwiedzanych jeszcze przed stoczeniem pojedynku z pierwszym bossem. Dobrą wiadomością jest to, że na terenie wioski możesz odnajdywać loot lepszej jakości.
W wiosce Stilt Village eksploracja przebiega na nieco innych zasadach. W trakcie przeprawy natrafia się na otwarte różnokolorowe przejścia, które prowadzą do osobnych obszarów. Symbol wiszący na ścianie przy przejściu informuje zawsze o tym do jakiego typu lokacji prowadzą drzwi. Symbol klepsydry to obszar z czasowymi drzwiami, symbol monety to siedziba handlarza, symbol klucza to lokacja z kluczem, a symbol skrzyni to pomieszczenie ze skarbami.
Wspomniane wyżej czasowe drzwi pozostają otwarte przez 17 minut od momentu rozpoczęcia gry. Po tym czasie drzwi zamkną się na dobre i stracisz możliwość sięgnięcia po ukryte skarby. W sekretnej lokacji odnajduje się różnorakie nagrody. Mogą to być klejnoty, złoto, komórki, zwoje czy unikalne bronie.
Eksploracja większości obszarów za drzwiami jest opcjonalna. Wyjątkiem są lokacje z kluczami - musisz odnaleźć 2 klucze do wioski (Village Key). Musisz wiedzieć o tym, że klucze te mogą mieć różne zastosowania:
Pierwszy klucz domyślnie potrzebny jest do otwarcia dolnych drzwi wieży, dzięki czemu będziesz mógł kontynuować przeprawę przez wioskę. Możesz jednak zachować ten klucz na później dzięki ominięciu wieży w alternatywny sposób. Jest to możliwe tylko jeśli posiadasz runę Spider Rune. Na lewo od wieży musisz zaliczyć wspinaczkę, zbliżyć się do jej szczytu i po doskoczeniu do niej wdrapać się na jej najwyższy punkt (przykład na powyższym obrazku). Wystarczy tu ominąć pułapki i zeskoczyć na dół.
Drugi klucz domyślnie potrzebny jest do odblokowania jednego z dwóch możliwych wyjść z tej lokacji. Bardziej oczywistym wyjściem jest druga wieża znajdująca się na samym końcu wioski. Prowadzi ona do windy, która podrózuje do wejścia do lokacji Clock Tower.
Mniej oczywistym wyjściem jest to znajdujące się w podziemiach - przykład tego typu przejścia pokazuje powyższy obrazek (rozkład korytarzy jest losowy) i żeby do niego dotrzeć musisz dysponować runą Teleporation Rune (wejście w interakcję z sarkofagiem i teleportowanie się). Jeśli użyjesz klucza w tym miejscu to dotrzesz do dolnego wejścia do lokacji Forgotten Sepulcher.
Domyślnie możesz dotrzeć tylko do jednego z dwóch wyjść z wioski, a to dlatego, że drugi klucz po otwarciu drzwi bezpowrotnie przepada.
Jeśli ominąłeś pierwszą wieżę dzięki wspinaczce to zachowany w ten sposób klucz możesz wykorzystać na końcu etapu. Dotrzyj do drugiej wieży i otwórz wejście do niej. Po ustawieniu się na windzie wpraw ją w ruch, ALE zeskocz po krótkiej chwili na pokazaną na obrazku 1 prawą półkę powyżej kolców. Możesz przebić się tu przez podłogę (użycie runy Ram Rune) i dotrzeć do sekretnego obszaru. Na prawym krańcu mapy odszukaj malutkie pomieszczenie, do otwarcia którego możesz użyć pierwszego klucza (obrazek 2). W środku jest plan tarczy Parry Shield.
Przeciwnicy i inne zagrożenia
Stilt Village to lokacja z najmniej wymagającymi przeciwnikami spośród tych z czwartego rzędu, ale nie oznacza to w żaden sposób, że powinieneś ich lekceważyć. Wielu wrogów dysponuje atakami mogącymi szybko pozbawić bohatera cennych punktów zdrowia i/lub atakuje z zaskoczenia (Kamikaze, Weaver Worm). Na terenie wioski wpada się też na pułapki, przy czym są to w głównej mierze kolce.
Uwaga! Poniższe zestawienie uwzględnia potwory napotykane na domyślnym normalnym poziomie trudności. Zdobywanie kolejnych komórek macierzystych z tytułu pokonywania finałowego bossa gry (Boss Stem Cell) odblokowuje wyższe poziomy trudności. W tych samych lokacjach mogą wtedy zacząć pojawiać się nowe, silniejsze odmiany potworów.
Wygląd | Nazwa | Charakterystyka i sposób na przeciwnika |
| Zombie | Na twój widok charakterystycznie wykrzywi sylwetkę i wykona daleki skok do przodu (w stronę bohatera). Zderzenie się z zombiakiem oznacza większe obrażenia. Jeśli jesteś obok to zasyp go ciosami. Możesz też przeskoczyć za niego żeby uniknąć skoku lub przeturlać się podczas niego, żeby nie dać się trafić. |
Purulent Zombie | To silniejsza odmiana zwykłych zombiaków. Unikalną cechą jest w tym przypadku to, że po tym jak zginie Purulent Zombie przy jego zwłokach pojawiają się robale Corpse Worm. Są one zdolne do teleportacji i mogą dzięki temu "tropić" bohatera. Musisz być na to przygotowany. Na szczęście robaki szybko giną i dodatkowo podatne są np. na działka. | |
Kamikaze | To bardzo niebezpieczne latające kreatury. Domyślnie znajdą się one w stanie spoczynku (widać je przyczepione np. do sufitu) i aktywują się po tym jak zbliży się do nich bohater. Kamikaze zgodnie z nazwą podlatuje do bohatera i popełnia samobójstwo eksplodując. Jeśli nie zdołasz szybko uciec to odniesiesz bardzo duże obrażenia. Szybko zabijaj te potwory bronią białą lub dystansową (najlepiej czymś w rodzaju elektrycznego bicza mogącego automatycznie namierzać pobliskich wrogów). | |
Weaver Worm | Potwory te domyślnie ukrywają się będąc przytwierdzone do ścian. Nie są one w tym stanie niewidoczne, dzięki czemu zawsze możesz przygotować się do walki o ile będziesz dokładnie rozglądał się. Robaki te mogą się teleportować, tak więc ewentualna ucieczka nic ci nie da. Możesz jednak sprawniej pozbywać się ich lub odwracać ich uwagę dzięki rozrzucaniu pułapek. | |
Pirate Captain | Wrodzy kapitanowie używają granatników, dzięki którym wypuszczają wybuchające kule. Do eksplozji dochodzi w momencie kontaktu z głównym bohaterem lub po tym jak kula pokona określony dystans. Staraj się przeskakiwać nad kulami i pamiętaj, że mogą one dosięgnąć bohatera jeśli stoi na niższej półce. Jeśli posiadasz bronie dystansowe to atakuj kapitanów z wyższych półek lub jeśli na tym samym poziomie oddziela was dziura, do której wybuchowe kule mogą wpadać. |
Kolejne lokacje
Poniżej znajdziesz listę lokacji, do których możesz udać się z poziomu Stilt Village.
Nazwa | Warunek |
Clock Tower | Bez ograniczeń. Musisz użyć drugiego klucza do otwarcia wieży znajdującej się na samym końcu wioski i następnie skorzystać z windy. |
Forgotten Sepulcher | Dostęp do lokacji jest możliwy dopiero dzięki Teleportation Rune. Runę odbiera się elitarnemu potworowi w Toxic Sewers. Musisz odszukać w podziemiach sarkofag i po tym jak przeteleportujesz się użyć drugiego klucza do odblokowania dalszego przejścia. |