Prison Depths - poziom w Dead Cells poradnik Dead Cells
Ostatnia aktualizacja: 22 sierpnia 2018
W poniższym rozdziale znajdziesz najważniejsze informacje o lokacji Prison Depths w grze Dead Cells. Dowiesz się tutaj jaka jest charakterystyka lokacji, jakie czekają tutaj na ciebie zagrożenia i przeciwnicy, a także sprawdzisz dokąd możesz udać się z tej lokacji i jakie warunki musisz spełnić, aby to zrobić.
Jak dostać się do Prison Depths?
Więzienie Prison Depths jest początkowo niedostepne. Musisz napierw zdobyć w lokacji Slumbering Sanctuary runę Spider Rune - szczegóły jak tego dokonać znajdziesz na stronie Jak docierać do niedostępnych lokacji? - runy umiejętności w naszym poradniku.
Po zdobyciu wspomnianej runy dotrzyj na promenadę Promenade of the Condemned. Odszukaj na jej terenie pionowy szyb gdzie bohater może odbijać się od ścian i dotrzeć na wyższą półkę - przykład takiego miejsca pokazuje obrazek 1, przy czym rozkład korytarzy jest zawsze losowo generowany. Nowo odblokowane przejście zaprowadzi Cię do wejścia do Prison Depths (przykład na obrazku 2).
Charakterystyka lokacji
Prison Depths jest podobnie jak startowa lokacja gry Prisoners' Quarters więzieniem, przy czym w lokacji tej przebywają zdecydowanie silniejsi przeciwnicy. Po części wynika to z tego, że jest to lokacja trzeciego rzędu, aczkolwiek mimo wszystko potwory są bardziej wymagające od tych napotykanych chociażby na zamkowych murach Ramparts. Niektórzy z napotykanych przeciwników są zupełnie nowi i wskazana jest ostrożność, gdyż ich nieznane ci jeszcze ataki mogą bardzo szybko pozbawić bohatera dużej ilości punktów zdrowia. Oprócz tego musisz mieć na uwadze "powracające" pułapki w postaci kolców oraz kul na łańcuchach.
Cenną informacją związaną z tą lokacją jest to, że dotarcie do Prison Depths zwiększa o 1 wymóg liczby lokacji do odwiedzenia w trakcie pojedynczego przejścia gry. Domyślne w drodze do miejsca pobytu pierwszego bossa gry (The Concierge lub Conjunctivius) bohater musi przejść przez trzy lokacje. W przypadku wybrania przeprawy przez Prison Depths są to już cztery obszary. Wbrew pozorom nie jest to zła wiadomość, gdyż dzięki odwiedzeniu dodatkowej czwartej lokacji możesz odnaleźć więcej zwojów oraz lepszych broni. Zwiększy to Twoje szanse sterowania silniejszym bohaterem w trakcie potyczek z głównymi bossami gry.
Przeciwnicy i inne zagrożenia
W więzieniu spotkasz trochę "starych" potworów i powinieneś doskonale pamiętac jak sobie z nimi radzić. Najwięcej uwagi musisz poświęcić sprawnemu eliminowaniu zupełnie nowych kreatur, zwłaszcza że wiele z nich dysponuje potężnymi atakami. Nie zapominaj też o pułapkach w postaci kolców i obracających się kul - zawsze warto rozejrzeć się prawą gałką analogową przed wkroczeniem do nieznanego obszaru.
Uwaga! Poniższe zestawienie uwzględnia potwory napotykane na domyślnym normalnym poziomie trudności. Zdobywanie kolejnych komórek macierzystych z tytułu pokonywania finałowego bossa gry (Boss Stem Cell) odblokowuje wyższe poziomy trudności. W tych samych lokacjach mogą wtedy zacząć pojawiać się nowe, silniejsze odmiany potworów.
Wygląd | Nazwa | Charakterystyka i sposób na przeciwnika |
| Zombie | Na twój widok charakterystycznie wykrzywi sylwetkę i wykona daleki skok do przodu (w stronę bohatera). Zderzenie się z zombiakiem oznacza większe obrażenia. Jeśli jesteś obok to zasyp go ciosami. Możesz też przeskoczyć za niego żeby uniknąć skoku lub przeturlać się podczas niego, żeby nie dać się trafić. |
Thorny | Podstawowy problem związany z tymi potworami to znajdujące się na ich plecach kolce, które mogą zadawać obrażenia w trakcie atakowania ich w walce wręcz. Najłatwiej rozwiązać ten problem poprzez stosowanie broni dystansowych, mocy, granatów czy pułapek. Potwory Thorny nie zaliczają się na szczęście do bardzo wytrzymałych. | |
Kamikaze | To bardzo niebezpieczne latające kreatury. Domyślnie znajdą się one w stanie spoczynku (widać je przyczepione np. do sufitu) i aktywują się po tym jak zbliży się do nich bohater. Kamikaze zgodnie z nazwą podlatuje do bohatera i popełnia samobójstwo eksplodując. Jeśli nie zdołasz szybko uciec to odniesiesz bardzo duże obrażenia. Szybko zabijaj te potwory bronią białą lub dystansową (najlepiej czymś w rodzaju elektrycznego bicza mogącego automatycznie namierzać pobliskich wrogów). | |
Masker | To unikalni przeciwnicy, gdyż nie dysponują żadnymi atakami ofensywnymi. Zamiast tego ich jedyną umiejętnością jest rozpylanie mgły, która czyni okolicznych przeciwników prawie niewidzialnymi (musisz się bardzo dokładnie przyjrzeć żeby ich dostrzec). Zabicie Maskera doprowadza do pozbycia się mgły, ale nie powinieneś śpieszyć się z dotarciem do niego, bo prawie zawsze ma jakąś obstawę. Cenną wiadomością jest to, że potwory stają się widzialne po tym jak wykonają jakiś atak i możesz "sprowokować" je do tego np. dzięki rozrzuconym pułapkom albo strzelając na oślep z broni dystansowych. | |
Slasher | Slasherzy to niebezpieczni przeciwnicy, którzy dysponują ogromnym mieczem i wyprowadzają do trzech ataków w serii. Najbardziej kłopotliwy jest ostatni atak, gdyż zadaje on największe obrażenia i ma największy zasięg. W trakcie walk z tymi potworami warto polegać na parowaniu ciosów tarczą, na broniach dystansowych lub na pułapkach (Slasherzy nie mogą przemieszczać się pomiędzy półkami). | |
Lacerator | Potwory te bardzo łatwo rozpoznać po charakterystycznym nakryciu głowy. To niebezpieczne kreatury, które mogą szybko pozbawić bohatera dużej ilości punktów zdrowia. Główny atak Laceratorów to zamiana w tornado, które atakuje wszystko na swojej drodze. Umiejętność tę możesz blokować jeśli dysponujesz tarczą, ale bezpieczniej jest rozrzucić pułapki lub oddalić się od potwora i albo przeczekać jego atak albo zacząć używać broni dystansowej. | |
Hammer | To duże potwory przypominające swoim wyglądem pająki. Ich domyślny atak polega na rozrzucaniu po okolicy bomb. Pojedyncza bomba nie zadaje dużych obrażeń, ale jeśli w pobliżu eksploduje ich kilka to mogą one znacząco osłabić bohatera. Oprócz tego Hammer może nasyłać na bohatera latające kreatury Corpse Fly. Są one słabszą odmianą potworów Buzzcutter, ale atakują grupami i może to utrudnić obronę. Samego Hammera najlepiej jest atakować w zwarciu, a po tym jak wyśle latające potwory dodatkowo wspomagać się bronią dystansową. |
Kolejne lokacje
Z Prison Depths możesz udać się jedynie do lokacji Ossuary. Przejście do niej znajduje się w losowym miejscu na terenie więzienia.